Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alpina modernizovala modely B3 a D3 S, benzínová verze dostala vyšší výkon

Filip Melich
Diskuze (2)

Po nedávném faceliftu BMW řady 3 přichází aktualizované Alpiny B3 a D3 S, které z něj vychází. Dostupné jsou s karoseriemi sedan i kombi.

Facelift BMW řady 3 se představil teprve minulý týden a Alpina už představuje z něj odvozené modely B3 a D3 S. I po modernizaci zůstávají dostupné jak s karoserií sedan, tak kombi, přičemž pohon všech kol a elektronicky řízený samosvorný diferenciál na zadní nápravě jsou pro obě verze standardem.

Benzínová Alpina B3 s faceliftem dostala silnější motor, kterým je dvojitě přeplňovaný řadový šestiválec o objemu 3,0 l. Ve srovnání se starší verzí si novinka polepšila o 24 kW (33 k) a 30 Nm – aktuální hodnoty činí 364 kW (495 k) a 730 Nm. Úpravy se dotkly především systému přeplňování a chlazení. Pohonná jednotka spolupracuje s optimalizovanou osmistupňovou automatickou převodovkou.

Díky provedeným úpravám Alpina B3 dosáhne maximální rychlosti 305 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 3,6 sekund. Hovoříme tedy o sedanu, kombi vykazuje pouze mírně horší hodnoty – maximální rychlost je v jeho případě 302 km/h a sprint do 100 km/h trvá 3,7 sekundy.

Vznětová Alpina D3 S si vystačí s motorem převzatým z předfaceliftové verze. Konkrétně hovoříme o třílitrovém, dvojitě přeplňovaném řadovém šestiválci, který produkuje 261 kW (355 k) a 730 Nm. Maximální rychlost sedanu je 273 km/h a kombi 270 km/h, zatímco zrychlení z 0 na 100 km/h trvá sedanu 4,6 sekundy a kombíku 4,8 sekundy.

Alpina se nebojí ani úprav odpružení a kalibrace řízení. Oproti sériovému BMW řady 3 jsou nové také oba dva nárazníky nebo tradiční pruh na boku vozu. V interiéru Alpiny B3 a D3 S přebírají nový 14,9“ zahnutý displej před řidičem, jen v části nahrazující přístrojovou desku mají přebarvené digitální budíky. Použito je pro značku typické modro-zelené barevné schéma. Čalounění interiéru si mohou zákazníci Alpiny přizpůsobit svým představám, přičemž výrobce nabízí i přírodně ošetřenou kůži Lavalina.

V Německu je již možné oba modely objednávat a dodávky zákazníkům mají začít letos v říjnu. Benzínový sedan B3 na německém trhu začíná na 88.600 eurech (2,2 milionech korun), kombi je za příplatek 1.300 eur (32 tisíc korun). Dieselový sedan D3 S startuje na částce 77.050 euro (1,9 milionu korun), ale příplatek za kombi je o něco vyšší – 1.400 euro (35 tisíc korun).

Video se připravuje ...

Filip Melich
Diskuze (2)

Doporučujeme

27. 5. 2022 23:12
B3 Touring
Ideální cestovní společník :*)