Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alpine se může stát malým Ferrari, věří šéf Renaultu

Stanislav Kolman
Diskuze (29)

Luca de Meo je ve funkci šéfa Renaultu teprve krátce, přesto jeho plány nejsou vůbec smělé. Ze značky Alpine chce takové malé Ferrari.

Před pár lety skupina Renault oživila sportovní značku Alpine, která se na automobilový trh vrátila po dvou desetiletích v ústraní. Sporťáček A110 slavil u odborníků i široké veřejnosti velký úspěch a většina evropských trhů ani nestíhá pokrýt poptávku.

Přesto v jednu chvíli nevypadala budoucnost značky Alpine vůbec dobře. Důvodem jsou především stále se zpřísňující normy a flotilové emise, které se skupina Renault snaží udržet co nejníže. A s nimi přeplňovaná osmnáctistovka o výkonu 185 kW a 320 newtonmetrech točivého momentu pracující v útrobách A110 není úplně kamarádka.

Nový lídr skupiny Luca de Meo si však myslí, že poslání sportovní značky k ledu by bylo špatným strategickým rozhodnutím. Naopak ve společnosti Alpine vidí prostor pro expanzi. Ostatně jedno z jeho prvních velkých rozhodnutí ve funkci generálního ředitele se Alpine týkalo. Renault skončí s působením v šampionátu formule 1 coby tovární tým a od příštího roku jej nahradí právě Alpine.

Video se připravuje ...

A tím snaha někdejšího šéfa Seatu zdaleka nekončí. V rozhovoru pro Automotive News se dokonce nechal slyšet, že při spojení inženýrské práce Renaultu s řemeslným umem Alpine může na severu Francie vzniknout takové malé Ferrari. Jedním dechem ale dodává, že aby se takový předpoklad přetavil v realitu, čeká skupinu ještě spousta práce.

Ne každý však nadšení Luca de Mea sdílí. Předseda správních rad Jean-Dominique Senard se před časem nechal slyšet, že kapacita továrny v Dieppe (kde se A110 vyrábí) zdaleka nenaplňuje svůj potenciál. Podle Senarda může fabrika vyprodukovat až dvaatřicet automobilů denně, zatímco aktuálně jich je sedm. To je podle něj z dlouhodobého hlediska neudržitelné.

Když Carlos Ghosn značku Alpine před pár lety vzkřísil, chtěl tím do produktových řad skupiny Renault přinést jistou dávku šmrncu. V podobném duchu chce pokračovat i Luca de Meo, který by však rád rozšířil pole působnosti značky i mezi elektromobily. Ve zprávě pro zaměstnance z minulého měsíce vyzval společnost Alpine, aby se kromě jiného inspirovala konkurenčním Porsche a přemýšlela o malé sérii sportovních elektromobilů.

Stanislav Kolman
Diskuze (29)

Doporučujeme

21. 10. 2020 13:17
Tu krásnou malou Alpinku....
...Renault totálně podělal tím, že ji nenabídl i s manuální převodovkou. Nic víc není třeba dodávat! :-( :-( :-( :no:
21. 10. 2020 12:29
Chybička?
"Luca de Meo je ve funkci šéfa Renaultu teprve krátce, přesto jeho plány nejsou vůbec smělé. Ze značky Alpine chce takové malé Ferrari."

Nemalo tam byť namiesto slova "smělé" skôr slovíčko "malé"?
Avatar - Stejsn
21. 10. 2020 11:40
Re: To je asi tak malé ferrari,
Jo, ale koukni z kolik z nich má na sobě nálepky s koněm :)
21. 10. 2020 11:39
Re: No Ferrari to fakt neni
A110 je hliník.
21. 10. 2020 10:46
Re: No Ferrari to fakt neni
S väčšinou súhlasím, ale motor je tam naprieč posadený prakticky na náprave, takže prevodovky a diferenciál sú minimálne veľmi podobné tým v Megane RS a mohli ponúknuť aj manuál.
Inak čo sa výrobných nákladov týka, tak Alpine asi nie je globálna značka. Čo im moc nepomáha. GT86 má síce motor vpredu. Ale tiež je to auta na inej platforme. Motor používa rovnaký blok ako niektoré Subaru, ale vnútornosti sú celé prekopané. Prevodovka a diferenciál sú iné ale vďaka dosť vysokým globálnym predajom(asi 200 tisíc) sa im podarilo udržať cenu oveľa nižšie.