Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Americký Volkswagen Passat Sport není vůbec sportovní

Michal Fokt
Diskuze (183)
VW se v USA rozhodl pojmenovat Sport auto, které ani po "vylepšení" se sportováním nemá naprosto nic společného.

Skutečná sportovní auta jsou v současnosti druhem na vymření, přitom to ale vypadá, že snad každý řidič chce "sportovat". Označení Sport má dnes každé druhé kombi a co chvíli přijde nějaké automobilka se speciální "sportovní" verzí, u níž nemůže chybět bodykit, velká kola, spousta polepů a další vymoženosti. Zákazníci prostě chtějí být klamáni a před výkonnými, do jisté míry nekompromisně naladěnými a vybavenými auty za nemalé peníze dávají přednost finančně poněkud příznivější vizuální stránce věci.

Ale jsou stále značky, které chtějí vyvolat dojem sportovnosti a přitom se jim nechce to s tou sportovní individualizací přehánět. Třeba takový Volkswagen USA. Ten právě představil (provokativně v době množících se detroitských předpremiér) model Passat Sport. A čím že si vůz toto označení zasloužil?

Nemá bodykit, nemá sportovní podvozek, nemá sportovní sedadla, nemá sportovní volant a nemá ani výkonný motor. Ono asi bude lepší říci, co tedy vlastně má. Dostal 19" kola Luxor, decentní křidélko na víko kufru a ...černě lakovaná zpětná zrcátka. V kabině se pak pokouší atakovat řidičovy emoce kovové pedály a dekory imitující karbon. A to je vše, přátelé.

Co se motoru týče, zaslouží asi ocenit, že jej nepohání žádné TDI, na druhou stranu přeplňovaný benzinový 1.8 TSI se 126 kW a 249 N.m, zkombinovaný buď s pětistupňovým manuálem nebo šestistupňovým automatem představuje dnes naprosto standardní čtyřválcovou motorizaci tohoto mid-size sedanu. Z "extras" najdete ve výbavě mlhovky, kožený volant, vyhřívaná sedadla, prahové lišty a koberečky s kontrastními švy, za což Volkswagen požaduje 27.295 dolarů, což z něj dělá druhou nejdražší verzi mezi zážehovými čtyřválci. Také se vám z té nabídky zatajil dech a rozbušilo srdce?

Michal Fokt
Diskuze (183)
10. 1. 2014 13:31
Re: USAPOŠTOL
Tak ako sa má správne v súlade so zákonom kameňovať, to viem., lebo som čítal návod a je to aj s obrázkami. Je presne predpísaná veľkosť kameňov, spôsob hádzania ( to aby nezahlušil niekto hneď prvou ranou a mohli sa potešiť aj ostatní ) a aj ako má byť kameňovaný ustrojený zahrabaný. Ak by to bolo nutné, skúsim to nájsť >:D >:D >:D , ale čítal som v štatistike, že v čechách sú hlavne ateisti, potom rôzne formy kresťanov, sem tam moslim, bol aj pastafarián, a sú aj nejaký motoristi ( nemýliť s mormónmi ) >:D >:D
10. 1. 2014 13:24
Re: Čemu se autor diví
Koukal jsem (a četl jsem tvé recenze na MACZ, kde jsi právě rozdíly zmiňoval). Zrovna jsem chtěl dopsat poděkování za doplnění. Obecně rozdíly mezi výbavami zapomínám, byť je třeba při uvedení na trh porovnávám. Některé věci ale v hlavě uvíznou. U evropských značek tak automaticky sahám po těch nejvyšších, když něco zkoumám.

Očividně jsi s Insignií spokojený. Co se stalo s plánem koupit napodruhé benzín?
Avatar - Uhlik
10. 1. 2014 13:04
Re: Čemu se autor diví
Ved samozrejme, naco by si to vsetko mal vediet len tak ;-)

Ja som obe tie auta mal/mam, takze to viem...
10. 1. 2014 13:03
Re: USAPOŠTOL
Jamp nerieš to, zase Ti vysvetlí ako fajn sa podradzuje vo vyššej rýchlosti o dva stupne. Však synchrón musí zvládnuť všetko. Za to že si napísal, že aj dízel treba vytočiť pri predbiehaní Ťa tu asi miestna elita ukameňuje ako mňa. >:D
10. 1. 2014 13:00
Re: USAPOŠTOL
Tie atómové hodiny boli trápne prirovnanie, chcel som doplniť tú Pragovku a apexy. Beriem to ako nadsázku a ako humor, ktorý si zase nepochopil ty. Už mi to príde ako by si sa snažil pohádať o každej veci, ktorú napíšem. Tu vidieť akú máš diskusnú tvár ty, lebo nevieš prekúsnuť názor iného, len tvoj. Synchrony na prevodovke mám, je to staršie auto ale stále tam sú, určite nie v rovnakom stave ako boli keď zišlo z linky ale tak to je so všetkým. Písal som že pri predbiehaní z 5ky na 3ku. Aby si mohol rýchlejšie a šetrnejšie podradiť. Má to tak aj Nissan 370Z pri manuálnej prevodovke ak som to videl správne. Nikde som nepovedal že tak má jazdiť každý a že inak sa podradiť nedá, dá sa a bodka. Kašli na to, diskusne si vyhral, si tu najmúdrejší diskutér aký tu kedy bol a poriadne si mi to "nandal". Som zlý šofér, právnik čo porušuje predpisy a ešte neviem brať humor s nadhľadom. 8-s