Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Aston Martin DBX
Aston Martin DBX
Aston Martin DBX
Aston Martin DBX
26 Fotogalerie

Aston Martin DBX nás nechává nahlédnout do interiéru. A odhaluje další detaily o technice před premiérou

První SUV z dílny Aston Martinu bude postaveno na základech nové hliníkové platformy. Použijou ji i další modely značky.

Aston Martin ještě tento měsíc čeká velká premiéra, 20. listopadu se světu odhalí napjatě očekávaný model DBX, první SUV této britské značky. Už před premiérou však známe množství detailů o tomto vozu, naposledy nás Aston Martin nechal nahlédnout do jeho interiéru.

Ten bude ve znamení hodnotných materiálů jako kůže a dřevo a kombinace tradičního britského stylu s moderními prvky v podobě třeba rozměrné obrazovky multimediálního systému. Ta je začleněna do palubní desky a není tak volně stojící, jak je dnes zvykem.

Video placeholder
Aston Martin DBX • Zdroj: Aston Martin

Automobilka navíc slibuje velkorysý prostor pro zadní cestující. Ten zajistí dlouhý rozvor, který má být dokonce delší než u obřího Bentley Bentayga (tedy přes 2.995 mm). Na jejich komfort se obzvlášť myslelo, což dokazují třeba různorodé výdechy ventilace nebo vlastní ovládání klimatizace. Aston Martin dokonce při vývoji zjišťoval i reakce dětí, jak se jim v DBX sedí a jak se jim dovnitř nastupuje, aby jim zvýšil pohodlí na palubě.

Řidiči zase mají ocenit důraz na posaz za volantem a dobrý výhled ven. A co se týče zavazadelníku, k dispozici bude 480 litrů objemu.

Aston Martin už dříve prozradil, že DBX bude poháněno dvakrát přeplňovaným vidlicovým osmiválcem z dílny Mercedes-AMG, který bude konkrétně naladěn na 405 kW a 700 N.m. Spárován bude s devítistupňovým automatem, rovněž z dílny Mercedesu, který Aston Martin využije vůbec poprvé. Vantage i DB11 využívající shodný osmiválec, avšak podladěný na 375 kW, jej kombinují s osmikvaltem od ZF.

Čtyřlitrový agregát je uložen co nejvíce vzadu, což pomáhá rozložení hmotnosti v poměru 54:46 mezi nápravy (ve prospěch té přední). Základem je nová hliníková platforma, kterou do budoucna využijí i další modely značky. I přes využití lehké konstrukce však DBX nebude žádná lehká váha, vážit má 2.245 kg.

Podvozek tvoří lichoběžníková náprava vzadu a víceprvkové zavěšení vzadu, u všech kol pak najdeme vzduchové odpružení. To umožní buď podvozek snížit o 30 mm pro zvýšení jízdních schopností, nebo naopak jej zvýšit o 45 mm pro případ jízdy mimo zpevněný povrch. Nechybí ani aktivní stabilizátory potlačující náklony karoserie, ty mají být dokonce nižší než u Vantage! Poháněná jsou všechna kola, přičemž DBX umí poslat veškerou sílu motoru jen na zadní kola.

Při vývoji konstruktéři vůz srovnávali primárně s BMW X6 M, Range Roverem Sport SVR a Porsche Cayenne Turbo. Mezi konkurenty ale nepochybně bude patřit i takové Maserati Levante, Lamborghini Urus nebo třeba chystané Ferrari Purosangue.

 

Základní cena DBX je stanovena na 193.500 eur, na německém trhu, což v přepočtu odpovídá částce 4,9 milionu korun. O výrobu se postará nově vybudovaná továrna ve waleském St. Athanu.