Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Audi A4 allroad vs. VW Passat Alltrack – Malé rozdíly s velkým příplatkem

Ondřej Mára
Diskuze (142)

Pokud patříte mezi vyznavače aktivního života, ale nechcete se stát řidičem jednoho z mnoha mastodontních SUV, můžete sáhnout například po jednom z omlazených a „dobrodružně“ laděných koncernových kombíků.

Úvod, pořizovací náklady


Koncern Volkswagen nám v minulém roce nadělil několik zásadních novinek i pár decentních faceliftů, mezi nimiž nechyběla dvojice Audi A4 a VW Passat. Obě omlazené novinky přitom slibují i dobrodružně laděné provedení - Alltrack (VW) a Allroad (Audi). Ty by měly díky pohonu všech kol, zvýšenému podvozku a lehkému zakytování karoserie i podvozku poskytnout řidiči větší jistotu i při jízdě po horších cestách.

Úmyslně se přitom snažím vyhnout slovním spojením jako „jízda terénem“ či „terénní dovednosti“. Nic takového od našich koncernových sourozenců nečekejte. Stále se totiž jedná hlavně o skvělé společníky na dlouhých cestách, kteří kromě komfortu a moderních technologií slibují i dostatek prostoru a méně starostí při jízdě za zasněženými svahy či rozblácenými cyklistickými tratěmi. A co si budeme nalhávat – řadě lidí poslouží i jako celkem drahý lifestylový doplněk.

Audi A4 allroad vs. VW Passat Alltrack Audi A4 allroad vs. VW Passat Alltrack

Jejich přímé srovnání se proto vyloženě nabízelo, přesto má jeden drobný háček. Proti sobě jsme sice postavily dva dvoulitrové turobdiesely, Passat však ukrývá eso v rukávu, který je BiTurbo motor o výkonu 176 kW, zatímco A4 spoléhá na jednou přeplňovaný motor o výkonu 140 kW.

Stejné motorizace se nám bohužel v garáži nesešly a rozdíl 36 kW/100 NM není zanedbatelný, přesto jsou si modely blízké alespoň cenovkou. Audi sice stále zůstává o 60.000 Kč dražší, slibuje však vstup do světa prémiových vozů, které umí zaujmout zpracováním i nejmenších detailů. Bude to však stačit na levnější a papírově výkonnější Passat?

Kolik stojí?

Alltrack ani Allroad nejsou žádná levná sranda – v základním provedení začínají oba modely nad hranicí 1.100.000 Kč. Dostupnější je však VW Passat, který se základní motorizaci 2.0 TDI (140 kW, DSG) seženete od 1.130.900 Kč. Námi testované 2.0 TDI BiTurbo výkonem 176 kW však startuje od 1.210.990 Kč, což z něj dělá nejdražší motorizaci v nabídce.

Pořizovací náklady Audi A4 allroad VW Passat Alltrack
ZÁKLADNÍ CENA
Motor a stupeň výbavy 2.0 TDI 140 kW) Allroad/ 1.271.900 Kč 2.0 BiTDI 176 kW) Alltrack/1.210.990 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Automatická klimatizace jednozónová třízónová
Litá 17" kola [Kč] S S
Rezerva S (dojezdové kolo) S (plnohodnotná)
Digitální kaplička přístrojů [Kč] 14.200 14.300
Tempomat 8.600 S (ACC)
Zásuvka 230V -
Vyhřívaná přední sedadla 19.900 Kč S
LED  světlomety [Kč] S S
LED Matrix světlomety 45.300 55.800
Head-up displej [Kč] 28.100 14.200
Metalíza [Kč] 30.600 18.300
Navigace [Kč] 64.200 51.900
Parkovací asistent [Kč] 30.100 6.700
Panoramatické střešní okno [Kč] 41.500 31.100
Digitální přístrojový štít [Kč] 14.200 14.300
Tažné zařízení [Kč] 27.800 25.200
Zadní parkovací kamera [Kč] 12.900 10.500
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky) 5(120.000 km)/3 /12  2 (- km)/ 3 / 12
Prodloužená záruka 5/150.000 km (10.300 Kč) 4/120.000 km (9.917 Kč)

To A4 allroad startuje od 1.271.990 Kč právě s testovaným základním motorem 2.0 TDI (140 kW), který Audi označuje jednoduše jako 40 TDI. Pro nadšence je však ve výbavě připraven i šestiválec A4 allroad 50 TDI, který nabídne výkon 210 kW. Jeho cena však startuje od 1.411.990 Kč.

Cenový rozdíl však není nikterak překvapující – Audi je zkrátka vnímáno jako prémiová značka, což se odráží na základních cenách i cenách příplatkové výbavy.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮ Audi A4 allroad VW Passat Alltrack
Základní cena 7 9
Standardní výbava a příplatky 6 9
Záruky 8 7
Průměr 7 8,3

Design, interiér


Introvert či extrovert?

Oba modely celkem jasně cílí na zákazníky s odlišným vkusem. Navzdory modernizaci se design Passatu příliš nezměnil a jeho hlavní vizitkou tak zůstávají decentní a elegantní linky. Ty sice neprobouzí kdovíjaké emoce, přesto vůz působí přirozeně sebevědomě a důstojně. Eleganci našeho modelu zdůrazňoval modrý lak Aquamarin (+20.300 Kč) a 19palcová kola Albertville se samozacelujícími pneumatikami Pirelli (+28.700 Kč). V případě menšího defektu, například při proražení pláště hřebíkem, se otvor sám utěsní a řidič může nerušeně pokračovat v jízdě.

Tradičně černé ochranné oplastování prahů a nárazníků rozbíjejí stříbrné linky, díky čemuž Passat nepůsobí tak nepatřičně (chce se mi říct až lacině), jako tucty moderních „městských“ SUV. Oproti klasickému modelu Variant (kombi) vyniká i podvozek zvýšený o 27,5 mm na konečných 174 mm.

Faceliftovaná A4 allroad působí oproti Passatu podstatně expresivnějším dojmem. Nejvýraznější novinkou je upravená maska ve stylu Singleframe, jejíž dominantou je šest vertikálních žeber. Stylově však působí i Full LED Matrix světlomety, které stejně jako u Passatu skvěle stínují okolní provoz a nechybí jim ani dynamické směrovky.

Stejně jako Alltrack i Allroad dostal ochranné plasty lemů blatníků, nárazníků a vnějších prahů. Ty jsou standardně lakovány v matně šedém laku s výraznou texturou, na přání však mohou být lakovány i leskle nebo v barvě karoserie. Ochranu dostal i podvozek, jehož světlá výška vzrostla o 23 mm. Dalších 12 mm by pak měla přidávat standardně montovaná 17palcová kola. Celkem tedy nárůst o 35 mm. Přesnou světlou výšku ale k mému nekonečnému údivu automobilka bohužel nikde nezveřejňuje, před faceliftem však dosahovala slušných 180 mm.

HODNOCENÍ DESIGNU Audi A4 allroad VW Passat Alltrack
Vnější vzhled 9 8
Vnitřní vzhled 9 8
Zpracování 9 9
Ergonomie 9 9
Konektivita 9 9
Průměr 9 8,6

Uvnitř moderní, přesto každý jinak

V interiéru se opakují dojmy z exteriéru. Passat opět nevzbuzuje velké emoce, po pár kilometrech za volantem si však člověk rychle uvědomí přednosti jeho propracované ergonomie. Všechny důležité ovládací prvky jsou na očích a hlavně při ruce.

Příplatkový paket Media II navíc znamenal přítomnost digitálního přístrojového štítu Digital Cockpit, který doplňoval 9,2palcový barevný dotykový displej multimediálního systému MIB 3. Ten je neustále připojen k internetu a tak slibuje bohatou nabídku funkcí, která by se měla do budoucna dále rozrůstat. Již v současnosti však systém podporuje funkce Android Auto nebo Apple Car Play – jen škoda, že jediným konektorem v interiéru je USB-C, které jsem neměl při ruce.

Zamrzí také pouze dotykové ovládání bez jakýchkoliv klasických tlačítek či otočných voličů, které při umístění obrazovky níž v palubní desce znamená časté odvracení zraku od silnice. Zajímavostí je však podpora ovládání gesty, která funguje celkem spolehlivě. Modernizovaný Passat navíc nabízí i nový multifunkční volant, který kromě nejrychlejšího ovládání médií nabízí i příjemnou tloušťku věnce, přehledné ovládání a za příplatek i vyhřívání.

Audi A4 allroad Audi A4 allroad

Mnohem sympatičtější mi přesto byl interiér omlazené Audi A4, který působil čistším, hodnotnějším a modernějším dojmem. To lze skvěle ilustrovat například na rozmístění tlačítek, která jsou v Passatu umístěna kolem řadicí páky. Audi je však šikovně schovalo pod panel ventilace, středový tunel doladila hliníkovým dekorem a výsledný rozdíl je skutečně obrovský.

Faceliftovaná A4 navíc potěší novým 10,1palcovým displejem multimediálního systému MMI, který je opět umístěn na vrchu palubní desky. Při jeho ovládání tak není potřeba tolik odvracet zrak od silnice. Audi navíc kromě dotykové obrazovky, která však postrádá haptickou odezvu, nabízí i možnost základního ovládání médií pomocí malého otočného voliče na středovém tunelu. Bravo! Oproti vyšším modelům se však A4 muselo obejít bez druhého displeje, který slouží k nastavení ventilace. A upřímně řečeno, vůbec mi to nevadilo.

Za výrazně jednodušším multifunkčním volantem je opět umístěn plně digitální přístrojový štít, jehož rozlišení, rychlost, funkce a schopnosti stejně jako v Passatu snad nepotřebují bližší komentář. Audi i Volkswagen své infotainmenty umí a i přes drobné rozdíly v přehlednosti menu, které mi více vyhovovala u Audi, si oba systémy jistě najdou své příznivce (novému golfu se budou hledat hůř).

Pokud navíc úmyslně přehlédneme prémiové směřování značky Audi a rozdíly v designu, pak si interiéry nemají příliš co vyčítat. Audi sice nabízí hodnotnější materiály a působivější design, obě auta však spojuje skvělé zpracování, dostatek úložných prostor a intuitivní ovládání.

Jednoznačný král prostoru

Největším rozdílem se tak nakonec ukázal být vnitřní prostor. Na délku dělí oba modely 26 milimetrů ve prospěch Passatu, a Volkswagen svých 4788 mm dokonale zužitkoval. Passat přitom, stejně jako třeba Superb, stojí na platformě MQB s rozvorem 2788 mm. To Audi použila pro A4 vlastní platformu MLB Evo, která nabízí rozvor až 2818 mm.

Jakmile člověk usedne za volant, rozdíly jsou zprvu minimální. Oba vozy nabízely manuálně nastavitelná sedadla s možností prodloužení sedáku nebo přifouknutí bederní opěrky, a samozřejmostí je i volant nastavitelný ve dvou směrech. Najít si pohodlnou pozici tak bylo pokaždé jen otázkou chvíle. Za volantem obou vozů se pak člověk cítí naprosto komfortně, ovšem zatímco Audi řidiče příjemně obklopuje, Passat nechává dojem velkého prostoru.

To ostatně potvrdila i první měření, která Passatu přisuzují víc centimetrů v podélném prostoru, více místa nad hlavou i v loktech. Obrovský rozdíl však nastává v momentě, kdy se člověk posadí na zadní řadu sedadel. Tady je už na první pohled patrné, že Audi hraje druhé housle. Tím sice nechci říct, že by byl prostor v zadní řadě sedadel u A4 nějak stísněný, ovšem v Passatu je vyloženě královský.

Volkswagen Passat Alltrack Volkswagen Passat Alltrack

O tom hovoří i srovnání prostoru v podélném směru, kdy A4 nabízí 580 až 830 mm, zatímco Passat 660 až 920 mm. V Passatu je také podstatně více místa nad hlavou, na čemž se však u Audi podepsalo panoramatické střešní okno za příplatek 41.500 Kč. Passat boduje i v šířce v úrovni loktů. A to dokonce takovým rozdílem, že bych se s Passatem nebál cestovat v plném obsazení – tedy s pěti lidmi na palubě.

Pokud se přesuneme za zadní sedadla, tedy do zavazadlového prostoru, budeme svědky další dominance Passatu. Základní objem jeho zavazadlového prostoru činí 650 litrů, zatímco A4 nabídne „pouze 495“. Po sklopení zadních sedadel vznikne v obou případech lehce zešikmená plocha bez schodu a objem vzroste na 1780 l, respektive 1495 l u Audi A4.

Oba modely však nabízejí jednoduché a snadno využitelné tvary zavazadelníku, sedadla dělená v poměru 40:20:40, možnost zajištění nákladu pomocí čtyř háčků a v obou případech jsme dostali vůz vybavený dojezdovým kolem.

Ve prospěch Passatu mluví ještě možnost sklápění sedadel z prostoru kufru, zástrčka s napětím 12 V nebo výklopné tažné zařízení. U Audi naopak mile potěšilo elektrické ovládání víka a všité elastické popruhy. 

HODNOCENÍ INTERIÉRU Audi A4 allroad VW Passat Alltrack
Prostornost 8 9
Přední sedačky 9 9
Zadní sedačky 7 9
Kufr 7 9
Variabilita 9 9
Průměr 8 9

Motor, jízdní vlastnosti


Dvě turba, dvojnásob zábavy?

Další výrazný rozdíl přichází při pohledu pod kapotu, kde mají oba vozy uložený vznětový čtyřválec o objemu 1968 ccm. Jenže tím podobnost končí. Pod kapotou Audi A4 je totiž motor uložen podélně a o jeho přeplňování se stará pouze jedno turbodmychadlo. Výsledkem je výkon 140 kW (190 k)a maximální točivý moment 400 Nm, o jejichž přenos na všechna kola se stará sedmistupňová převodovka S-tronic.

Volkswagen Passat má příčně uložený motor s dvojicí turbodmychadel, která by měla zajišťovat plynulejší zátah a samozřejmě vyšší výkon. Ten se nakonec vyšplhal na 176 kW (240 k) a maximální točivý moment dosahuje 500 N.m. O přenos síly na kola se pak stará klasická sedmistupňová převodovka DSG.

Papírově má tak v otázce dynamiky opět navrch VW Passat, který navzdory vyšší hmotnosti (1720 vs. 1790 kg) akceleruje z 0 na 100 km/h za 6,4 sekundy (Audi 7,9 s) a maximální rychlost dosahuje až 239 km/h, zatímco Audi umí pouze 220 km/h.

Dynamické měření Audi A4 allroad VW Passat Alltrack
Pneumatiky Continental WinterContact T850P Pirelli Cinturato P7 (Seal Inside)
Rozměr pneumatik 245/45 R18 245/40 R19
Pružnost na 4. RS(60-100 km/h)/5. RS a 6. RS (80-120 km/h) [s] 4,7/ 6,9 a 12,7 4,9/5,9 a 7,3

V praxi jsou si však obě pohonné jednotky svým chováním celkem podobné. Za studena mají hrubší chod, který se po zahřátí výrazně zjemní. V obou případech se však automobilky postaraly o propracované odhlučnění, včetně možnosti instalace zesílených oken s akustickou izolací, které potlačí projevy motoru na minimum. Za běžných otáček a s puštěným rádiem tak o motoru nevíte a první zvuky se začnou do kabiny dostávat až s výraznější akcelerací.

Výkonnější Passat skutečně nabízí plynulejší nástup výkonu a s tím více jistoty při prudkých rozjezdech nebo předjíždění. Ani slabší A4 však není dýchavičné a neztratí se na okreskách ani na dálnicích. Rozjezdy jí však trvají déle a ani dynamické zrychlení není tak oslňující.

U obou motorizací mě pak zamrzelo celkem podobné naladění převodovky, která se neustále snaží řadit co nejvyšší stupeň. To vede k častému podtáčení a nepříjemným vibracím. Řídící jednotka navíc často potřebuje důraznější sešlápnutí plynového pedálu, aby si konečně uvědomila svou chybu a podřadila. Po pár dnech jsem tak nakonec rezignoval na jemnou práci na plynovém pedálu, a pokud jsem po autě něco chtěl, prostě jsem mu šlapal na krk.

HODNOCENÍ MOTORU Audi A4 allroad VW Passat Alltrack
Zrychlení 7 8
Pružnost 7 8
Spotřeba udávaná 8 7
Spotřeba v testu 9 8
Odhlučnění motoru 8 8
Průměr 7,8 7,8

(Téměř) papírová spotřeba

Vyšší výkon a hmotnost se samozřejmě podepisují na vyšší spotřebě Passatu, který by měl papírově jezdit za 7.6 l/100 km dle WLTP. V praxi jsem se pohyboval v rozmezí od 8 po necelých 9 l/100 km, což při častém městském popojíždění a výše zmíněnému šlapání na plyn nepovažuji za úplně špatný výsledek.

Slabší Audi by měla jezdit v průměru za 6.3 l/100 km, což také nebylo úplně daleko od pravdy. Na konci týdenního testu ukazoval palubní počítač spotřebu 6,9 litru. Při častějších jízdách po městě se pak spotřeba držela do 7,5 litru.

Pokud tedy vezmu v úvahu spíše dynamičtější styl jízdy, pak jsem s výsledky obou motorizací víc než spokojen. Zdá se, že přechod na měření dle WLTP přeci jen přinesl nějaké ovoce.

Komfort a jistota

Už je mi skoro hloupé to psát, ovšem ani jízdní vlastnosti si nejsou příliš vzdálené. Zvýšené podvozky jsou laděné především do komfortu, což jistě oceníte na okreskách i při pokusu sjet z asfaltové cesty na horší polňačku. I přes nárůst světlé výšky se navíc oběma značkám podařilo vyvarovat zvýšeným náklonům karoserie při zatáčení, které se začnou projevovat až ve vyšším tempu.

Audi A4 allroad Audi A4 allroad

V případě Audi pak stojí za pochvalu volba 18palcových kol s pneumatikami 245/45, které skvěle odpovídají charakteru vozu i při rychlejší jízdě na horších cestách. Passat měl obuté 19palcové disky se samozacelujícími pneumatikami Pirelli o rozměru 245/40, které vozu sice slušely, ovšem na horších silnicích už o sobě dávaly trochu víc vědět. Do karoserie si sice nebouchly, přesto bych doporučoval sáhnout raději po menších 18palcových discích.

Quattro vs. Haldex: Bližší než kdy dřív

Kdo se trochu vyzná ve vozech Audi s označením quattro, ten jistě ví, že modely Audi s podélně uloženým motorem využívaly stálý pohon všech kol s diferenciálem torsen, zatímco modely s napříč uloženým motorem spoléhaly na ověřený koncernový haldex, který připojoval zadní nápravu podle potřeby.

Současná generace Audi A4 je však prvním modelem Audi, který využívá nový systém pohonu všech kol quattro ultra. Výraz ultra je však poněkud matoucí, protože by zde lépe sedělo spíše „lite“. Nová A4 totiž za jízdy ve standardních podmínkách posílá 90 procent výkonu pouze na přední nápravu.

Ani tak by ovšem quattro nemělo ztratit nic ze svých pověstných jízdních kvalit. Vůz je totiž vybaven různými senzory a chytrou elektronikou, která má být schopna předpokládat možný prokluz kol zhruba s půlsekundovým předstihem. Řídící jednotka tak pro jistotu opět pošle více výkonu na zadek a quattro se tak opět stane quattrem jak se patří.

Volkswagen Passat Alltrack Volkswagen Passat Alltrack

Passat sází na dobře známou elektrohydraulickou lamelovou spojku Haldex páté generace, která by rovněž měla být schopna připojit zadní kola ještě před proklouznutím předních.

Vlastnosti pohonu všech kol se samozřejmě nejlépe projeví na zasněžených či zablácených cestách, které však během testu bohužel nebyly k dispozici. Na mokrém asfaltu a několika polních cestách však oba modely akcelerovaly s naprostou jistotou a jediné zaváhání se ukázalo spíše u převodovek, než pohonu všech kol.

HODNOCENÍ JÍZDNÍCH VLASTNOSTÍ Audi A4 allroad VW Passat Alltrack
Ovladatelnost 8 8
Komfort odpružení 9 8
Odhlučnění podvozku 9 8
Řízení 8 8
Řazení 7 7
Brzdy 9 8
Průměr 8,33 7,83

Závěr


Závěr

Ačkoliv VW Passat a i Audi A4 využívají odlišné platformy, motory i systémy pohonu všech kol, ve verzích Alltrack a Allroad jsou si oba dobrodružně laděné kombíky až neskutečně blízké.

Audi sice láká na výraznější design, hodnotnější materiály v interiéru, image prémiové značky nebo legendární systém pohonu všech kol, Passat však kontruje silnými argumenty.

Jeho decentní interiér i exteriér možná nezaujme na první pohled, přesto se může stát lákavějším pro širší skupinu konzervativnějších zákazníků a firemních flotil. Přitom nabízí výrazně více prostoru, výkonnější čtyřválcový motor a v neposlední řadě i nižší cenu.

Pokud tedy toužíte po dobrodružně laděném kombíku, pak neuděláte chybu ani s jedním z testovaných vozů. Objektivně vzato však testovaný Passat nabízí jednoduše více muziky za méně peněz. A to často hraje zásadní roli.

SHRNUTÍ HODNOCENÍ Audi A4 allroad VW Passat Alltrack
POŘIZOVACÍ NÁKLADY 7 8,3
DESIGN 9 8,6
INTERIÉR 8 9
MOTOR 7,8 7,8
JÍZDNÍ VLASTNOSTI 8,3 7,83
CELKOVÝ PRŮMĚR 8,02 8,31

Audi A4 allroad vs. VW Passat Alltrack Audi A4 allroad vs. VW Passat Alltrack

Audi A4 Allroad

Nejlevnější verze modelu 1.271.900 Kč (A4 allroad 40 TDI 140 kW quattro)
Základ s testovaným motorem 1.271.900 Kč (A4 allroad 40 TDI 140 kW quattro)
Testovaný vůz bez příplatků 1.271.900 Kč (A4 allroad 40 TDI 140 kW quattro)
Testovaný vůz s výbavou 1.777.700 Kč (A4 allroad 40 TDI 140 kW quattro)

Plusy

  • Výraznější design
  • Útulnější interiér
  • Nižší spotřeba

Minusy

  • Menší prostor
  • Vyšší cena

Volkswagen Passat Alltrack

Nejlevnější verze modelu 1.130.900 Kč (Passat Alltrack 2,0 TDI 4MOT 7DSG)
Základ s testovaným motorem 1.210.900 Kč (Passat Alltrack 2,0 BiTDI 4MOT 7DSG)
Testovaný vůz bez příplatků 1.210.900 Kč (Passat Alltrack 2,0 BiTDI 4MOT 7DSG)
Testovaný vůz s výbavou 1.441.200 Kč (Passat Alltrack 2,0 BiTDI 4MOT 7DSG)

Plusy

  • Velkorysý prostor interiéru
  • Usedlejší vzhled
  • Nižší cena

Minusy

  • Ovládání infotainmentu
  • Usedlejší design
Zobrazit celý článek
Ondřej Mára
Diskuze (142)

Doporučujeme

Model Audi A4 allroad quattro 2.0 TDI Volkswagen Passat Alltrack
Cena základní sestavy 1 271 900 Kč 1 210 900 Kč
Cena testované sestavy 1 777 700 Kč 1 441 200 Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 140 / 3800 176 / 0
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1750 - 3000 500 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 220 239
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.9 6.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.6 / 4.7 / 5 6.9 / 5.4 / 5.9
Emise CO2: 165 199
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 495 / 1495 650 / 1780
Objem nádrže (l): 58 66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1720 / 0 1790 / 0
Rozměr pneu: 245/45 R18 245/40 R19
Audi A4 allroad quattro 2.0 TDI
Volkswagen Passat Alltrack
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4762 4788
b) šířka (mm): 1847 1853
c) výška (mm): 1493 1527
d) rozvor (mm): 2818 2788
e) rozchod vpředu (mm): 1578 1580
f) rozchod vzadu (mm): 1566 1563
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1140 880 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 830 660 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 910 945
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 900 960
k) šířka vpředu (mm): 1465 1530
délka sedáku vpředu (mm): 500 520
délka sedáku vzadu (mm): 525 500
výška opěradla vpředu (mm): 655 630
výška opěradla vzadu (mm): 650 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano Ano
Avatar - white label
25. 1. 2020 15:50
Re: ALLTRACK
A6 allroad má málo místa proti Passatu Alltrack? Na to si přišel jak?
12. 1. 2020 18:48
ALLTRACK
Podle mě je to o názoru. Já mám ALLTRACK 2017 BiTurbo a spokojený. Auto jede krásněI na sněhu se dostanu dal, jak X5, X6. Kupoval jsem jako auto pro rodinu a musím říct, že kufr super i vnitřní prostor i když mám 201 cm paráda. Chtěl jsem původně A6 Allroad a nebo BMW 530 XDrive, ale oproti Passatu málo místa a nenašel jsem nic co by mě donutilo dát o 400 až 500 tisíc navíc.
12. 1. 2020 11:05
Re: "Haldex jako Haldex"
Pokud tvrzení, že Subaru má mezinápravovou spojku, ne Haldex, považuješ za nesmysl i po tom mém vysvětlení pro blbce, tak nemá cenu se s tebou bavit. ;-)
Avatar - white label
6. 1. 2020 20:43
Re: "Haldex jako Haldex"
Když nevíš, tak nepiš nesmysly typu: "Má mezinápravovou spojku, ne Haldex."
Kdo to tady má pak číst... ;-)
Limity "torsen quattra" (bez možnosti mech. uzávěrek) se nejvíc projeví v situacích blížících se nulové adhezi (kolo/kola ve vzduchu), což jsou právě ty rollery, nebo čistý hladký (neposypaný) led se kterými se člověk na normální cestě nesetká vůbec (rollery), nebo jen velmi vzácně.
6. 1. 2020 18:23
Re: "Haldex jako Haldex"
S klasickým quattrem mám pár tisíc km najeto, na ledu to stojí za starou bačkoru, prokluzující kolo se protáčí a zabírající kolo se netočí, v tomhle jsou ty elektrické systémy mnohem lepší. Quattro mělo tu výhodu, že nemělo prodlevu v reakci a nepřekvapilo tudíž při sportovní jízdě, ale to je už při rychlosti dnešních systémů téměř pasé, takže i Audi už přechází na elektronická řešení. Subaru to řeší tím, že má i s elektronickým systémem stálý pohon 4x4, Audi to chce řešit tím, že připojí zadní nápravu extrémně rychle na základě predikce - jak to funguje nevím, zatím jsem to netestoval.

Tyhle rollery právě systém 4x4 otestují naprosto nejlépe, protože eliminují vliv pneumatik, změn v terénu (vyjeté koleje dříve testovaným autem, atp.) a další možné vlivy, které by rušily výsledky, a testují vysloveně schopnost systému přenést výkon na konkrétní kolo, které zabírá.

Já bych s tím tady neotravoval, je mi to nakonec jedno, klidně si kupujte Alltracky, které na silnici poskakují jak koza, v terénu nemají co nabídnout a s DSGčkem neustále duní podtočeným motorem (Outback je jízdně o dvě ligy jinde). Ale už mě nebaví tu číst od některých místních jakoby erudovaných diskutérů "haldex jako haldex".

Když nevím, tak nepíšu nesmysly.