Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A6 Avant vs. BMW 5 Touring vs. Mercedes E Kombi

Autotip Autotip Autotip Autotip 27. 4. 2013 • 03:44
274
V Auto Tipu 09/13 právě vychází: Mercedes opět získává pevnou půdu pod nohama, přičemž hlavní roli k cestě na vrchol sehraje „éčko“. S novým základním motorem by chtěl model E 200 Kombi konkurovat Audi A6 a BMW 5.

S novým Mercedes-Benzem E jde švábská značka ve šlépějích filozofie Gottlieba Daimlera: Být nejlepší, nebo nic. Sebevědomá strategie je ostatně Stuttgartským vlastní už léta, byť to poslední dobou nebylo příliš zřejmé. Naštěstí přichází nová vlna mercedesů - třída A, B, CLA, CLS... S expresivnějším designem zacíleným na mladé se však chystá okouzlit také třída E - manažerský vyšší střed s novou tváří, motory a inovativními jízdními systémy. Je to multitalent s pohonem zadních či všech kol, až osmiválcovými turbomotory, provedením kupé, kabriolet... Dnes ale budeme porovnávat spíš ten základ.

„Éčko“, z německého svatého tria nejstarší, se na Audi A6 a BMW řady 5 dívalo poslední dobou s uctivým odstupem, což bylo pro generalitu Daimleru neakceptovatelné. Jenže dnes tu máme výrazně faceliftovanou verzi, která si to s novým turbomotorem v provedení E 200 a karoserií kombi rozdala s Audi A6 Avant 2.0 TFSI a BMW 520i Touring. A ještě něco: budou základní benzinové čtyřválce (byť s přeplňováním) vůbec stačit prémiovým kombi vyšší střední třídy?

Otázka ceny

Kdo chce reprezentovat, musí také patřičně zaplatit – ať už za prestiž spojeného čtyřkruží, modrobílé vrtulky nebo třícípé hvězdičky. Po slabším startovním turbodieselu E 200 CDI/100 kW je model E 200 nejdostupnější cestou k novému „éčku“. Jenže 1 111 990 Kč je proti Audi A6 Avant 2.0 TFSI za 1 043 800 korun celkem „raketa“. Ovšem BMW si za 520i Touring účtuje dokonce 1 112 500 Kč! V Česku se tak bavorák stylizuje do role nejdražšího zboží, o necelou tisícovku dokonce překonává benz – ten ale do testu přijel s benefitem automatické sedmistupňové převodovky (65 558 Kč) a vzduchovým pérováním Airmatic (34 456 Kč), takže vyšel nejdráž.

Otázka prostoru

U kombíků jde především o prostornost a zavazadelník. V tomto ohledu máme jasno: Mercedes splnil slib a vzdušnou kabinou či obřím kufrem oba bavorské soupeře deklasoval. V základu „éčko“ pojme bezedných 695 litrů, po sklopení sedaček téměř dva kubíky! Konkurenčních 565/1680 l audi nebo BMW s kapacitou 560/1670 litrů sice také nezní špatně, mercedes však hraje o ligu výš, když dokonale zužitkovává svoji karoserii – nejkratší a nejužší v testu! Přesto má benz jisté rezervy, mluvíme-li o variabilitě, protože například u BMW můžete samostatně otevírat okno výklopné stěny nebo sklápět opěradlo po třetinách. E-Klasse se musí (stejně jako audi) spokojit pouze s dvoudílným nesymetricky děleným opěradlem. Jenže náročným klientům jde také o dojem kvality. A tady mercedesovská novinka podle našeho názoru nedokáže proti předchůdci dát jasný důkaz, že to s ní šlo nahoru.

Otázka pohonu

Konečně: Pod dlouhou kapotou ozdobenou třícípou hvězdou již v základu nenajdete neduživou osmnáctistovku, ale poctivý dvoulitr. Daimler si dal práci a pohonnou jednotku vyvinul od základu zcela nově. Disponuje sice stejným výkonem 184 koní, nicméně točivý moment šel nahoru na 300 newtonmetrů, dostupných navíc už při 1200 otáčkách za minutu (dříve 270 N.m při 1800/min).

Samotný agregát je přehlídkou hi-tech - už nyní plní emisní normu Euro 6 (v platnosti od 2015) a jako první turbomotor na světě využívá vrstvení směsi s externím vysokotlakým zpětným vedením výfukových plynů (EGR), nechybí ani paprskové přímé vstřikování prostřednictvím vícenásobně aktivovaných piezovstřikovačů, multizapalování (směs dokáže zahořet rychleji a optimálněji), variabilní nastavení vačkových hřídelí, olejová a vodní pumpa s proměnným průtokem nebo vyvažovací hřídele na jehlových ložiskách.

Otázka komfortu

Co může chtít člověk víc? Audi i mercedes-benz za příplatek mohou dopřát posádce maximální komfort plnohodnotného vzduchového pérování, BMW ho dokonce má v sérii, jenže jen na zadní nápravě – kvůli udržování stálé výšky zádě a charakteristik v prázdném či zaplněném stavu. Přesto se bavorák přes nerovnosti přenáší plavně, zčásti díky adaptivním tlumičům za 33 tisíc korun s několika módy od komfortního po sportovní (Comfort, Normal, Sport).

Podobně širokospektré nastavení nabízí také audi, jehož šasi obratně balancuje na hraně mezi pohodlím a agilitou. Zde se konstruktérům povedl vynikající kompromis a na rozdíl od minulé „á-šestky“ umí současník zaručit relaxovanou jízdu i na velkých kolech, tím spíš když mu pomůžou vzduchové měchy za 55 268 Kč.

Mercedes a jeho airmatic fungují pouze ve dvou stupních (Comfort a Sport), přičemž i v tvrdším módu je znát preference měkkosti. Chcete-li hbitější jízdu, poptejte se radši jinde, neboť benz hraje v každém směru na pohodlí. K rozvážnému stylu přispívá rovněž vláčný sedmistupňový automat.

S tím se ale ve vyšších kruzích počítá a uvolnění bonviváni ledabyle mávnou rukou. Sedí totiž v luxusních interiérech vybavených sofistikovanými palubními systémy: MMI (Audi), iDrive (BMW) nebo Command (Mercedes-Benz). Každý funguje jinak a je jen otázkou osobního vkusu, které platformě přijdete na chuť. Faktem je, že 7“ displej benzu vypadá vedle vysouvací obrazovky audi, respektive ve stavěného širokoúhlého monitoru

BMW jako obstarožní myší kino. Proč neumí „éčko“ ani po modernizaci head-up displej, tomu se můžeme jen divit. BMW totiž nabízelo promítání na sklo už u minulé „pětky“, Audi se u současné generace modelu A6 také může pochlubit podobnou projekcí.

Kompletní text, včetně všech tabulek, naměřených hodnot a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 9/13, který je právě k dostání na stáncích.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Tomuto říkám krásná auta
| 2. 5. 2013
Aha, tak to sorry, to jsem nevedel, alespon uz vim, co tam mam, dik ;-)
Tomuto říkám krásná auta
| 2. 5. 2013
Ano, je to stejná technologie. Jen jedno je sendvič dřeva s hliníkem a druhé je sendvič dřeva s dřevem (jedno světlé, druhé tmavé).
obecné
| 2. 5. 2013
Legacy jsem také zvazoval, to starsi bylo jedno z nejlepších aut kde jsem sedel a v 3.0R bylo skvele, az na 5stupnovy automat. Ale to nove, design se mi nelibi a uvnitř, no vse plastove, zpracovani slo podle mne dost dolu jako u Avensisu (pry ale po faceliftu je to lepsi).
Avatar - Hammunasakra
obecné
| 2. 5. 2013
a) z epidemie se stává pandemie = NEtrapte se, ještě chvíli a "divná" budu já (že po něm NE"šílím" :-)
b) kdo by ho (multitronic) taky chtěl.. + to QUATTRO je "logické", tam NENÍ o čem.. ;-)
c) vím/znám - "bohužel" (i) proto jsem si své doby v Praze koupila Subaru Legacy :-)
Tomuto říkám krásná auta
| 2. 5. 2013
Mam ten druhy, ale podle mne je to stejna technologie jen jinak barvena...
[odkaz]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku