Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi e-tron S je tady! Vrcholný elektromobil má hned tři elektromotory

David Bureš David Bureš 24. 2. 2020 • 20:43
52
27
Zobrazit náhledy (52)
Audi e-tron S Audi e-tron S Audi e-tron S Audi e-tron S Audi e-tron S Audi e-tron S Audi e-tron S Audi e-tron S Audi e-tron S Audi e-tron S Audi e-tron S Audi e-tron S Audi e-tron S Audi e-tron S Audi e-tron S Audi e-tron S Audi e-tron S Audi e-tron S Audi e-tron S Audi e-tron S Audi e-tron S Audi e-tron S Audi e-tron S Audi e-tron S Audi e-tron S Audi e-tron S Audi e-tron S Audi e-tron S Audi e-tron S Audi e-tron S Audi e-tron S Audi e-tron S Audi e-tron S Audi e-tron S Audi e-tron S Audi e-tron S Audi e-tron S Audi e-tron S Audi e-tron S Audi e-tron S Audi e-tron S Audi e-tron S Audi e-tron S Audi e-tron S Audi e-tron S Audi e-tron S Audi e-tron S

Sportovní řada S je už dlouhá léta tradiční součástí nabídky Audi. Aktuálně se přeorientovala na naftový pohon a počítá se i s tím elektrickým!

Audi je v rámci koncernu VW Group průkopníkem elektromobility. Svoji řadu e-tron rozšiřuje už v době, kdy mateřský Volkswagen teprve chystá na trh uvést svého prvního zástupce elektrické rodiny ID. Po e-tronu tak na trh přišla i karosářská verze e-tron Sportback se sportovnější siluetou. Oba vozy pak letos dorazí i ve sportovní derivátu.

Audi e-tron S a Audi e-tron S Sportback se stanou členy sportovní řady S, což nenápadně naznačuje, že si čtyři kruhy dělají prostor pro případně ještě silnější model, s písmeny RS v názvu. Do prodeje mají vstoupit někdy na jaře.

Automobily se shodují svoji technikou, což konkrétně znamená využití hned tří elektromotorů – jednoho u přední a dvou u zadní nápravy. Audi slibuje neskutečnou agilitu a trakci, plusem je zdůraznění pohonu zadních kol – při spuštění dynamického módu a přepnutí ESP do sportovního režimu mají elektromobily dokonce zvládnout kontrolovatelně driftovat. Ve standardu je auto dokonce zadokolkou, pohon přední nápravy se připojuje až v případě potřeby.

Modely e-tron S konkrétně používají větší zadní elektromotor z varianty 55, který byl upraven a přesunut dopředu, kde poskytuje až 150 kW. Menší elektromotor se naopak přesunul dozadu, jsou tam hned dva, přičemž mají 196 kW.

Každý z nich je napájen třífázovým proudem s vlastní výkonovou elektronikou, přičemž na kola sílu přenáší planetová převodovka s fixním převodem. Autu nechybí funkce vektorování točivého momentu, přičemž tu není potřeba mechanického diferenciálu.

Dohromady trojice asynchronních elektromotorů poskytuje sílu 370 kW a 973 N.m, která jim umožňuje zrychlit z 0-100 km/h za 4,5 sekundy. Omezovač rychlosti pak vozy zastaví až ve 210 km/h, což u elektromobilů je vcelku vysoká hodnota. Maximální výkon a točivý moment jsou každopádně dostupné pouze po dobu osmi sekund, v běžném režimu výkon čítá 320 N.m, točivý moment pak vrcholí hodnotou 808 N.m.

Elektrické motory čerpají svoji energii z baterií umístěných pod podlahou kabiny, které poskytují celkovou kapacitu 95 kWh. Z toho 91 % kapacity (86,5 kWh) je skutečně dostupných k použití. V případě supernabíječky systému Ionity je lze díky 150kW stejnosměrnému proudu nabít za zhruba půlhodiny (z 5 na 80 % kapacity).

Audi v době představení e-tronu tvrdilo, že zatím počítá s jedinou výkonovou variantou, o dalším rozšíření měl rozhodnout až případný zájem zákazníků. A ten se patrně ukázal, protože zprvu uvedený model 55 quattro s dvěma elektromotory o celkovém výkonu 265 kW a točivém momentu 561 N.m už loni doplnilo provedení 50 quattro, s dvěma elektrickými motory s kombinovanými 230 kW a 540 N.m. Letos pak nabídka bude expandovat směrem nahoru.

Související články

Témata
26. 2. 2020 08:27
Re: Krutiaci moment
Je to úplně fuk. Točivý moment je u elektromobilu bezvýznamný údaj
26. 2. 2020 05:40
Re: Tahle diskuze je zase ulet
To je presne tá chyba logiky. Ak si kúpim to najvýkonnejšie a najluxusnejšie auto na aké mám, tak to nikdy nemôže byť ekologickejšie ako vybrať auto primerané účelu. Auto s reálnym dojazdom okolo 250 km ťažko bude niekto používať v zime na hory. Je to metské auto. Že s tým pôjde zadriftovať je pre väčšinu majiteľov irelevantné, ale vždy to bude N-te auto v dome.
25. 2. 2020 22:28
Tahle diskuze je zase ulet
Proc by clovek s EV nemohl driftovat?

Proc by si clovek, co na to ma, nemohl koupit velky EV? Ktery bude porad ekologicky uplne jinde, nez stejne tezka dieselova Q8.

Co to je za dogmata?

EV neni pro vetsinu vlastniku zadna poza, ale snaha o mensi likvidaci tyhle planety.
A argumenty bud vsechno nebo nic jsou husty.
Takze kdyz driftovat, tak s V8.
Se ctyrvalcem by to byla taky poza a s EV by to melo byt trestny. :-O
Wtf to je mi zas logika :-) :-) :-)
25. 2. 2020 18:39
Re: Re: driftování s EV
Vtipné je, jak si tihle ekopozéři dokážou svou pravdu okecat. Logika je u nich naprosto neznámý pojem.
25. 2. 2020 15:19
Re: driftování s EV
Vlakno zacalo prerastenym EV. Zmysel EV je v meste a okoli, ale tam je prerastene auto blbost.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku