Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi RS3 poodhaluje svou techniku. Jako první RS dostane Torque splitter

Ondřej Mára
Diskuze (13)

Speciální zařízení na zadní nápravě dokáže na stisknutí tlačítka měnit charakteristiku vozu. Od neutrálního chování, až po přetáčivost.

Po nedávném odhalení maskovaných prototypů, které prozradily přítomnost 2,5litrového pětiválce pod kapotou, přidává Audi další zajímavosti k technice nových modelů RS3 Sportback a Sedan. A už teď je jasné, že se máme opravdu na co těšit.

Automobilka například potvrdila, že výkon motoru zůstává na hodnotě 294 kW (400 k), tedy stejně jako u minulé generace RS3. Nově je však výkon dostupný již v rozmezí 5600 až 7000 otáček, tedy o 250 otáček dříve. Točivý moment vzrostl o 20 Nm na konečných 500 Nm v rozmezí 2250 až 5600 otáček.

O přenos výkonu na všechny čtyři kola se stará sedmirychlostní dvouspojková převodovka, se kterou by Audi RS3 měla být schopna zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h za pouhé 3,8 sekundy. Maximální rychlost by pak měla dosahovat 290 km/h. Nová generace RS3 by tak měla být schopná porazit například i Mercedes-AMG A45 S 4Matic, kterému akcelerace trvá o 0,1 sekundy déle.

Zajímavý je ovšem také způsob, jakým Audi dostává výkon z kol na silnici. Modely RS3 se totiž stanou prvními Audi RS, které dostanou tzv. torque splitter - dodávaný společností Magna. Ten bude nahrazovat vícelamelovou spojku a zadní diferenciál, který používala předchozí generace RS3 s pohonem všech kol Haldex.

Torque splitter se přitom skládá ze dvou elektronicky řízených spojek, každá na jedné zadní poloose, díky čemuž dokáže posílat výkon přesně na to kolo, kde ho vůz potřebuje. Nová generace RS3 by tak měla být lépe ovladatelná a v zatáčkách rychlejší i preciznější. Systém také bude schopen lépe rozdělovat výkon mezi nápravami i mezi jednotlivými koly zadní nápravy.

Video se připravuje ...

Vůz navíc dostane i vlastní obdobu tzv. drift módu, který nabízí například konkurenční Mercedes-AMG A45 S 4Matic. V případě Audi by mělo dojít k upravení mapování motoru, rychlejším reakcím na plynový pedál, upravení řazení a také systému pohonu všech kol. Torque splitter by pak měl být schopen poslat veškerý výkon motoru pouze na jedno kolo zadní nápravy, čímž vozu zajistí sklony k přetáčivosti.

Kromě toho by se měl ve voliči jízdních režim objevit také speciální režim pro jízdu na okruzích, který využívá speciální nastavení pohonné jednotky. Jízdní režim byl přitom vyvinut s ohledem na použití v kombinaci s pneumatikami Pirelli P Zero Trofeo R, které jsou konstruovány právě k využití na okruzích či při sportovní jízdě.

Třešničkou na dortu bude být výfukový systém s aktivní klapkou, díky kterému bude vůz vytvářet odpovídající zvukový doprovod pro každý jízdní režim. V nabídce by přitom podle Autocar měly být režimy Comfort, Auto, Efficiency, Dynamic, RS Individual, RS Performance a RS Torque Rear.

Video se připravuje ...

Díky novému Torque splitteru by měla RS3 shodit cca 8 kg ve srovnání se starším Haldexem, přesto bude nová generace o cca 40 kilogramů těžší. Automobilka také vylepšila podvozek, pracující s adaptivním systémem DCC, který by měl být oproti S3 nižší o 10 mm, zatímco oproti standardní A3 má být nižší o 25 mm.

Vylepšením měly projít také kotoučové brzdy, vpředu s průměrem 375 mm a šestipístkovými brzdiči, zatímco vzadu s průměrem 310 mm a jednopístkovými brzdiči. Za příplatek by však měly být dostupné i karbon-keramické přední kotouče s průměrem až 380 mm.

Kompletní odhalení Audi RS3 se očekává v nadcházejících týdnech, kdy by měl být zveřejněn také kompletní ceník.

Ondřej Mára
Diskuze (13)

Doporučujeme

Avatar - white label
23. 6. 2021 19:46
Re: Číslo 5 (stále) žije.
Cena bude blízko RS Q3.
Avatar - white label
23. 6. 2021 19:44
To je zase titulek jak noha...
"Jako první RS..."
Jako jediné RS (spolu s TTRS a RS Q3) nemá motor podélně... a navíc tuhle techniku má už k dispozici G8R, takže žádná velká premiéra už z toho nebude.
Avatar - white label
23. 6. 2021 19:41
Re: Číslo 5 (stále) žije.
Tak od toho tu je RS Q3/RS Q3 Sb.
Avatar - pradeda777
23. 6. 2021 14:42
Re: Číslo 5 (stále) žije.
Mě by víc zajímala s tím 5 vál. motorem Q2. Ale i jako SQ2 by to byl solidní univerzál. Nemá sice adaptivní podvozek, ale komentáře jsou v tom směru celkem příznivé. https://www.wikicars.cz/…-audi_sq2-3.jpeg
Avatar - iudex
23. 6. 2021 13:35
Re: Číslo 5 (stále) žije.
Cena bude proste "nekúpiteľná". :-( :'-(
Inak pozeral som aktuálny videotest S3ky a tam stále tá sterilita je, takže jediný zaujímavý model bude práve RS3, ktorý bude ale cenovo v lige strednotriednych hotsedanov typu M340i.