Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Automobilky varují: Nové plány EU na elektromobily jsou nereálné

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 12. 12. 2020 • 09:40
18
294
Zobrazit náhledy (18)
Nabíjecí stanice Nabíjecí stanice V Česku stojí již 200 nabíjecích stanic ABB V Česku stojí již 200 nabíjecích stanic ABB V Česku stojí již 200 nabíjecích stanic ABB Jak jsou servisy a pojišťovny připraveny na opravy elektroaut Ionity Ionity Ionity Ionity Ionity Nabíječka v Holešovicích Evropa místo nich podporuje nabíječky pro elektromobily. Testovaný plug-in hybridní Mercedes 350e přitom dojede bez benzinu jen 18 km.

Evropská unie chce mít na evropských silnicích do roku 2030 okolo 30 milionů elektromobilů. Podle výrobců aut je to čirý nesmysl.

Elektrifikace je obrovským tématem automobilového průmyslu, což pociťujeme i my z pozice novinářů. V žádném jiném roce jsme neotestovali tolik plug-in hybridů a elektromobilů jako letos. A podle posledních čísel a požadavků z Bruselu se zdá, že tomu v dalších letech nebude jinak.

Evropská unie dokonce apeluje na to, aby po našem kontinentu jezdilo za deset let až 30 milionů elektromobilů. K tomu se však vyjádřila Evropská asociace výrobců automobilů, podle které je takový nárůst oproti dnešku naprostým nesmyslem, který má do reality hodně daleko.

Asociace připomíná, že v loňském roce zastupovaly elektromobily pouze 0,25 % (615.000 ks) ze všech 243 milionů automobilů v Evropské unii. Ke splnění cíle za relativně krátkou dobu by bylo potřeba, aby po cestách jezdil padesátinásobek dnešního počtu elektroaut.

video

„Tato vize je opravdu daleko od dnešní reality,“ varuje generální ředitel asociace Eric-Mark Huitema. Připomíná, že automobilky už teď investují obrovské finanční prostředky do výzkumu a vývoje elektromobilů, přičemž jejich možnosti rozhodně nejsou nekonečně. Huitema dále říká, že v dnešním světě neexistují pro tak obrovský skok správné podmínky.

Hovoří především o nedostatečné dobíjecí infrastruktuře. Evropská asociace výrobců elektromobilů říká, že k řádnému fungování takového počtu elektromobilů by bylo potřeba na tři miliony veřejných dobíjecích stanic, což je podstatně více než 200.000 dobíječek dostupných v minulém roce.

Organizace vyzývá Evropskou unii, aby sice přiměla jednotlivé země investovat do dobíjecí infrastruktury, zároveň však uvádí, že automobilový průmysl má i jiné starosti. Předně je to stáří vozového parku, které je v Evropě průměrně 11 let, přičemž elektromobily jsou stále výrazně dražší než vozy s konvenčními spalovacími motory.

Související články

Témata
15. 12. 2020 13:20
Re: nesmysl
." V USA jsou například normy pro emise oxidů dusíku ještě přísnější než v Evropě, na druhou stranu tam není takový tlak na snižování emisí CO2. Když se podíváme na to, čeho evropský autoprůmysl z hlediska emisí CO2 a emisí dieselových motorů dosáhl, je vidět, že učinil největší pokrok na světě." Jak to dopadlo asi tusis i ty.
15. 12. 2020 13:16
Re: nesmysl
A já vybral co vyvracelo tvé tvrzení. Prostě bez kontextu s tím můžeš kroutit jak chceš.
15. 12. 2020 13:10
Re: nesmysl
Vybral jsem to, co vyvracelo vaše manipulace.
15. 12. 2020 13:08
Re: nesmysl
Jaké byly a jsou normy na CO2 v USA? Už to chápeš?
15. 12. 2020 13:07
Re: nesmysl
Ty jsi si snad taky nevybral jen to co se ti z toho článku hodí? Já jen ukazují jak to úplně snadno jde otočit.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud