Bentley novou edicí kabrioletu připomíná slavný závodní speciál i vlastní výročí
Bentley Continental GT Convertible Number 1 Edition by Mulliner je celé jméno nové limitované edice kabrioletu britské značky. V každém z jejích zástupců bude část závodní vozu z přelomu dvacátých a třicátých let dvacátého století.
Bentley Motors Limited založil W. O. Bentley v lednu roku 1919 a v letošním roce tedy tradiční britská značka luxusních automobilů slaví 100. narozeniny. V rámci oslav vydala výjimečnou knihu o své minulosti i současnosti, představila novou generaci modelů Flying Spur a také speciální edice svých modelů Mulsanne, Continental GT a nejnověji i Continental GT Convertible.
Inspirací pro nejnovější limitovanou edici se stal slavný závodní Bentley Blower No.1 s červenou karoserií. Za vznikem tohoto vozu stojí sir Henry "Tim" Birkin, ve své době jeden z nejlepších britských automobilových závodníků, a na jeho vývoji se podíleli Clive Gallop a Amherst Villiers.
Základem pro Bentley Blower No.1 byl Bentley 4,5 litre z roku 1928, jehož atmosférický čtyřválec o objemu 4,4 litru poskytoval u cestovního vozu výkon okolo 81 kW (110 k) a v závodním provedení 97 kW (132 k). Díky přeplňování kompresorem a dalším úpravám mohl tento motor nabídnout výkon až 180 kW (245 k).
Sir Henry „Tim“ Birkin s vozem Bentley Blower No.1 dosáhl řady sportovních úspěchů. Mezi nejvýznamnější patří vítězství v závodech 500 mil v Brooklands v roce 1929 a v Grand Prix Francie v roce 1930. O rok později dosáhl Blower No.1 řízený Birkinem na okruhu Brooklands rychlosti 222,03 km/h.
Bentley Continental GT Convertible Number 1 Edition by Mulliner na svůj vzor vedle označení může odkazovat odstínem laku karoserie Dragon Red, i když kromě něj je k dispozici i v černé Beluga. Stahovací střecha je u červených vozů v černém provedením, zatímco u automobilů s černou karoserií je v červené barvě. Karoserii zdobí řada prvků z uhlíkových vláken a speciální odznaky na předních blatnících z 18karátového zlata. Standardem jsou zde 22palcová kola v odstínu Cricket Ball nebo Gloss Black.
Interiér nabízí speciální barevné kombinace, kombinující jemnou kůži, dřevo, kov a prvky z 18karátového zlata. Hlavní pozornost zde ovšem přitahuje v otočném panelu na palubní desce umístěná malá křídlová matice, která je usazena v prostoru mezi dvojicí analogových přístrojů a k její výrobě je použit materiál z původních pístů vozu Bentley Blower No.1.
V případě techniky se o oproti výchozímu standardnímu provedení nic nemění a k pohonu slouží přeplňovaný zážehový šestilitr W12, který disponuje nejvyšším výkonem 467 kW (635 k) a točivým momentem 900 N.m. S motorem spolupracuje osmistupňová automatická převodovka a aktivní pohon všech kol.
Bentley tradičně nezmiňuje cenu modelu Continental GT Convertible Number 1 Edition by Mulliner, ale uvádí, že v této limitované sérii vznikne pouze 100 vozů, čímž připomíná i své vlastní výročí.
Zdroj: Bentley Motors