Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bentley novou edicí kabrioletu připomíná slavný závodní speciál i vlastní výročí

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)

Bentley Continental GT Convertible Number 1 Edition by Mulliner je celé jméno nové limitované edice kabrioletu britské značky. V každém z jejích zástupců bude část závodní vozu z přelomu dvacátých a třicátých let dvacátého století.

Bentley Motors Limited založil W. O. Bentley v lednu roku 1919 a v letošním roce tedy tradiční britská značka luxusních automobilů slaví 100. narozeniny. V rámci oslav vydala výjimečnou knihu o své minulosti i současnosti, představila novou generaci modelů Flying Spur a také speciální edice svých modelů Mulsanne, Continental GT a nejnověji i Continental GT Convertible.

Inspirací pro nejnovější limitovanou edici se stal slavný závodní Bentley Blower No.1 s červenou karoserií. Za vznikem tohoto vozu stojí sir Henry "Tim" Birkin, ve své době jeden z nejlepších britských automobilových závodníků, a na jeho vývoji se podíleli Clive Gallop a Amherst Villiers.

Základem pro Bentley Blower No.1 byl Bentley 4,5 litre z roku 1928, jehož atmosférický čtyřválec o objemu 4,4 litru poskytoval u cestovního vozu výkon okolo 81 kW (110 k) a v závodním provedení 97 kW (132 k). Díky přeplňování kompresorem a dalším úpravám mohl tento motor nabídnout výkon až 180 kW (245 k).

Sir Henry „Tim“ Birkin s vozem Bentley Blower No.1 dosáhl řady sportovních úspěchů. Mezi nejvýznamnější patří vítězství v závodech 500 mil v Brooklands v roce 1929 a v Grand Prix Francie v roce 1930. O rok později dosáhl Blower No.1 řízený Birkinem na okruhu Brooklands rychlosti 222,03 km/h.

Bentley Continental GT Convertible Number 1 Edition by Mulliner na svůj vzor vedle označení může odkazovat odstínem laku karoserie Dragon Red, i když kromě něj je k dispozici i v černé Beluga. Stahovací střecha je u červených vozů v černém provedením, zatímco u automobilů s černou karoserií je v červené barvě. Karoserii zdobí řada prvků z uhlíkových vláken a speciální odznaky na předních blatnících z 18karátového zlata. Standardem jsou zde 22palcová kola v odstínu Cricket Ball nebo Gloss Black.  

Interiér nabízí speciální barevné kombinace, kombinující jemnou kůži, dřevo, kov a prvky z 18karátového zlata. Hlavní pozornost zde ovšem přitahuje v otočném panelu na palubní desce umístěná malá křídlová matice, která je usazena v prostoru mezi dvojicí analogových přístrojů a k její výrobě je použit materiál z původních pístů vozu Bentley Blower No.1.

V případě techniky se o oproti výchozímu standardnímu provedení nic nemění a k pohonu slouží přeplňovaný zážehový šestilitr W12, který disponuje nejvyšším výkonem 467 kW (635 k) a točivým momentem 900 N.m. S motorem spolupracuje osmistupňová automatická převodovka a aktivní pohon všech kol.

Bentley tradičně nezmiňuje cenu modelu Continental GT Convertible Number 1 Edition by Mulliner, ale uvádí, že v této limitované sérii vznikne pouze 100 vozů, čímž připomíná i své vlastní výročí.

Zdroj: Bentley Motors

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)

Doporučujeme

Avatar - Hammunasakra
2. 7. 2019 11:22
Re: PORNO, SEX a TENIS!
Neblbni ;-\

Je dobře že se někdo odhodlal to napsat = jak to je :yes:

I když to asi k ničemu není = beze srandy ten úpadek obřích rozměrů by pořešila jen výměna šéfredaktora a asi většiny redakce :no:

Určitě ajťáků :D :-[]
Avatar - Stejsn
2. 7. 2019 10:59
Re: PORNO, SEX a TENIS!
No, ono spamování různých diskusí tím samým příspěvkem asi taky není úplně košer, co?
2. 7. 2019 07:33
PORNO, SEX a TENIS!
Kdykoliv se podívám na příspěvky na ACZ za poslední měsíc, tak si připadám, jako bych vlezl do potravin a na místě, kde se prodává pečivo jsou vystavené robertky, důtky a latexové oblečky.
Nejenže klesá úroveň diskuzí, počet příspěvků se limitně blíží i pod zajímavými články desetině původních počtů, ale redakce snad ještě musí brát bakšiš od spamerů inzerujících tu sázky, jindy zase sex.

Hodně smutné a autoforum.cz připomínající. Z klenotu ACZ, tedy diskuzí, kdysi steaku z mladého argentinského býčka mezi auto weby v ČR, se stala nechutná kejda typu ÚHO.

Míní se tím redakce zabývat, nebo to nechá dohnít a diskutéři se přesunou třeba na autorevue, kde naopak diskuze vzkvétají?