Bestie beránkem. Toyota GR Yaris se dočkala slabého tříválce a CVT
Zatímco v Evropě je GR Yaris nabízen pouze ve vrcholném provedení, japonský domácí trh nabídne i slabší verzi s atmosférickým tříválcem, převodovkou CVT a pohonem pouze předních kol.
Napjatě očekávaná Toyota GR Yaris bude v Evropě, přinejmenším prozatím, nabízena pouze v jediné konfiguraci. Ta nabídne tříválec 1.6 Turbo o výkonu 192 kW s točivým momentem 360 N.m, který spolupracuje s šestistupňovým manuálem iMT a pohonem všech kol GR-Four. Přední i zadní nápravu lze navíc doplnit o samosvorné diferenciály Torsen.
V Japonsku je podobná konfigurace označená zkratkou RZ, výkon je ovšem nastaven na rovných 200 kW a točivý moment dosahuje 370 N.m. Kromě verze RZ lze navíc v Japonsku objednat i verzi RC, která je připravena pro závodní účely a její interiér byl ve snaze dosáhnout co nejnižší hmotnosti výrazně očesán o vše, co nesouvisí s technikou potřebnou pro jízdu a řízení.
Kromě toho ovšem Toyota nedávno oznámila třetí přírůstek do modelové rodiny GR Yaris, který nese označení RS. A pod jeho kapotou vlastně nezůstal kámen na kameni.
Novinka je totiž osazena atmosférickým tříválcem o objemu 1,5 litru, který nabídne maximální výkon 88 kW a 145 N.m točivého momentu. Šestistupňový manuál navíc hradila převodovka typu CVT s 10 přednastavenými stupni, která posílá výkon pouze na přední nápravu.
Automobilka se ovšem chlubí, že její řazení „Sequential Shifmatic“ s pádly pod volantem nabídne stejný zážitek, jako manuální řazení. Absence pohonu všech kol navíc umožnila snížit hmotnost na 1.130 kilogramů, což znamená úsporu 150 kg ve srovnání se základní verzí RZ a 90 kilogramů ve srovnání s odlehčenou závodní verzí RC.
Podobné rozšíření nabídky ovšem není u Toyoty žádná novinka. Již v nabídce sportovních kupé Toyota GT86/Subaru BRZ pro japonský trh se objevily spartánské verze na plechových kolech, bez klimatizace, elektricky nastavitelných zrcátek nebo lakovaných nárazníků, které cílily především na zákazníky toužící po maximálně puristickém zážitku, nebo plánovali další modifikace vozu ve vlastní režii.