Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bestie beránkem. Toyota GR Yaris se dočkala slabého tříválce a CVT

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Zatímco v Evropě je GR Yaris nabízen pouze ve vrcholném provedení, japonský domácí trh nabídne i slabší verzi s atmosférickým tříválcem, převodovkou CVT a pohonem pouze předních kol.

Napjatě očekávaná Toyota GR Yaris bude v Evropě, přinejmenším prozatím, nabízena pouze v jediné konfiguraci. Ta nabídne tříválec 1.6 Turbo o výkonu 192 kW s točivým momentem 360 N.m, který spolupracuje s šestistupňovým manuálem iMT a pohonem všech kol GR-Four. Přední i zadní nápravu lze navíc doplnit o samosvorné diferenciály Torsen.

V Japonsku je podobná konfigurace označená zkratkou RZ, výkon je ovšem nastaven na rovných 200 kW a točivý moment dosahuje 370 N.m. Kromě verze RZ lze navíc v Japonsku objednat i verzi RC, která je připravena pro závodní účely a její interiér byl ve snaze dosáhnout co nejnižší hmotnosti výrazně očesán o vše, co nesouvisí s technikou potřebnou pro jízdu a řízení.

Kromě toho ovšem Toyota nedávno oznámila třetí přírůstek do modelové rodiny GR Yaris, který nese označení RS. A pod jeho kapotou vlastně nezůstal kámen na kameni.

Novinka je totiž osazena atmosférickým tříválcem o objemu 1,5 litru, který nabídne maximální výkon 88 kW a 145 N.m točivého momentu. Šestistupňový manuál navíc hradila převodovka typu CVT s 10 přednastavenými stupni, která posílá výkon pouze na přední nápravu.

Automobilka se ovšem chlubí, že její řazení „Sequential Shifmatic“ s pádly pod volantem nabídne stejný zážitek, jako manuální řazení. Absence pohonu všech kol navíc umožnila snížit hmotnost na 1.130 kilogramů, což znamená úsporu 150 kg ve srovnání se základní verzí RZ a 90 kilogramů ve srovnání s odlehčenou závodní verzí RC.

Podobné rozšíření nabídky ovšem není u Toyoty žádná novinka. Již v nabídce sportovních kupé Toyota GT86/Subaru BRZ pro japonský trh se objevily spartánské verze na plechových kolech, bez klimatizace, elektricky nastavitelných zrcátek nebo lakovaných nárazníků, které cílily především na zákazníky toužící po maximálně puristickém zážitku, nebo plánovali další modifikace vozu ve vlastní režii.

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Doporučujeme

Avatar - lamal
3. 6. 2020 10:31
Re: GR name
tiez by som to tipol na zly preklad, asi by to nepredavali ako cistokrvne GR...

tych 10 virtual stupnov az tak ukradnutych nie je, pretoze Toyota ma tiez velmi dlhe manual prevodovky aj na 1.0 v Aygu, takze ked to bude aj v nizkych rychlostiach drzat motor nad 4tis ot je to klucove... s dlhym manualom sa na 4000ot dostanes od 60kmh vyssie na 2ke co je velke obmedzenie hlavne pre auto, ktore je zabavne v malych rychlostiach a napr. uzkych serpentinach... tam potrebujes otacky nad 4tis aj pri 30kmh... aby to slo aj do kopca
Avatar - iudex
3. 6. 2020 09:40
Re: GR name
Už sme sa o tom bavili pri normálnom Yarise, atmo 1,5ka s 89 kW je paráda, ako v kontexte veľkosti/hmotnosti auta, tak i dnešných čias. CVT neviem, ale dynamickejší ako s manuálom s ním Yaris asi nebude, nech má aj 20 virtuálnych stupňov. Ale OK, je tam automat pre toho, kto ho musí mať.
Akurát akosi nechápem, spraviť športovú verziu, dať do nej nadupaný motor a potom ten motor nahradiť výrazne slabším motorom zo sériového auta, ale ponechať označenie GR (Gazoo racing!). To je akoby BMW v modeli M3 nahradilo trojlitrové turbo podladeným dvojlitrom 20i, ale stále to nazývalo M3.
Ale možno je to len zlý preklad či nedostatok informácií a to auto sa nebude volať GR, ale GR-line alebo tak nejak a potom to je všetko OK.
Avatar - twistedTSD
3. 6. 2020 00:09
Re: GR name
Kil mohl shodit i víc, ale určitě nepojede špatně.
Avatar - lamal
2. 6. 2020 22:24
GR name
Slabym by som ho nenazval, ak by mala este nejake odlisenie v nazve, tak by bolo dobre.
Menej vykonna a o 130 kg lahsia verzia s tocivou atmosferou s 88kW ma dost velky vyznam a som rad, ze Toyota ju ponuka... ked 88kg funguje v UP! GTi, nevidim dovod preco nie tu, navyse s 10! timi kratkymi prevodmi... to znie minimalne zaujimavo, nech je CVT horsie vnimana, pocet prev stupnov je v tomto pripade jej vyhoda, hlavne na dnesne emisne dlhe manualne prevodovky...