Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 1 M sedan s 2,0 Turbo zacílí na Audi S3 sedan a Mercedes CLA 45 AMG

David Bureš David Bureš 27. 11. 2012 • 18:14
12
Kompaktní mnichovský sedan s logy M na trh dorazí nejdříve v roce 2015.

BMW chystá kompaktní sedan na základech řady 1. Automobilka zvažuje, že by prodávala i verzi tohoto vozu z dílny M Performance.

Mnichovský výrobce na základě interních průzkumů zjistil, že trh kompaktních výkonných sedanů má v následujících rocích růst, a to především v USA a Číně. Tuší to i konkurenti BMW z německé prémiové trojky. Mercedes-Benz chystá kompaktní sedan CLA ve variantě upravené divizí AMG, Audi zase počítá s modelem S3 sedan.

Kompaktní sportovní tříprostorové vozy se čtyřmi kruhy a trojcípou hvězdou ve znaku dorazí na trh před koncem příštího roku. BMW v tomto ohledu na své konkurenty lehce ztrácí, jeho sportovně laděný sedan se začne prodávat nejdříve v polovině roku 2015.

Tradiční BMW s logy M – M3 a M5 – se v minulých letech stávaly stále většími, silnějšími, luxusnějšími a také dražšími, automobilce se tak otevřel volný prostor mezi menšími vozy. Rychle vyprodaná edice kupé 1 M Coupé a zatím kladně hodnocený hatchback M135i naznačují, že o takové automobily mají zákazníci skutečně zájem. I proto je v plánech BMW 1M sedan.

Zatím není jasné, jak se rychlý sedan bude jmenovat, označení 1 M rozhodně není potvrzeno. Je totiž pravděpodobnější, že vůz použije označení ve stylu již prodávaného M135i.

Pod kapotou sportovního sedanu má podle dostupných informací pracovat přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který proti stávající jednotce, známé jako N20, bude notně upraven. Výkon motoru se bude pohybovat okolo hodnoty 300 koní (221 kW). Konkurenční S3 sedan nabídne výkon 221 kW, CLA 45 AMG údajně 257 kW (350 k).

Díky použití čtyřválce si BMW udělá dodstatečný prostor mezi tímto sedanem a novou generací M3. Ta má totiž použít třílitrový šestiválec přeplňovaný třemi turbodmychadly.

Co se týče kompaktního sedanu řady 1, zatím není jasné, jaká bude mít poháněná kola. Buď může použít platformu s pohonem zadních kol jako třídveřový a pětidveřový hatchback 1 (a chystaný kabriolet a kupé řady 2), nebo platformu UKL s pohonem předních kol, která debutovala v letošním konceptu Active Tourer. UKL je potvrzeno pro model 1 GT, příští generaci řady 1 a novou generaci modelů značky Mini.

Související články

Témata
28. 11. 2012 11:20
Re: Turbomotory k zblití
Pokud jde o fyziku, tak zadny. Pokud jde o pouzite materialy, tak obrovsky. V automobilovem prumyslu se hledi na cenu hodne je sakra rozdil v tom, kdyz se dela pro X6M nebo pro 320d.
28. 11. 2012 09:12
Re: Turbomotory k zblití
Jaký je rozdíl v přeplňování "malého" a "velkého" motoru, že u "malého" motoru přeplňování nevěříš ?
Avatar - Ham.
28. 11. 2012 00:09
Divné
Pochybuji, že pro čtyřválec zvolí název 1M. Stará 1M coupé podle mě dostane nástupce aby konkuroval nové RS3 a těžko tedy bude mít nižší výkon a jenom čtyřválec.
Avatar - šmoula nešika
27. 11. 2012 20:42
Re: Turbomotory k zblití
Souhra motoru a výfuku je u současného 1 M skvělá. A cena, ta je také supr. Ale tím víceméně součet výhod končí. M 1 není na okruh a s dvoulitrem nebude mít ani pěkný zvuk a nejspíš i cenu. Zde je tedy downsizing úplně na ho***. 1 M nikdy nebude jako M1 a tohle to jen potvrzuje.
27. 11. 2012 13:46
Hlavně, ať je to zadokolka!
Pokud ten nový sedan bude mít pohon zadních kol, mohl by navázat na ikonickou E30 ;-) ;-) :yes: :yes: Jestli to ale udělají s pohonem předních kol, fandové BMW jim asi nakopají pr... Doufejme, že mají v Mnichově všech pět pohromadě, vždyť odvodit od již vyráběného hatchbacku řady 1 verzi se stupňovitou zádí by nebyl žádný problém a ani by to nemuselo stát majlant!
Články odjinud