Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M850i xDrive – The osmičce něco chybí

Martin Machala Martin Machala 12. 4. 2019
60
81
Zobrazit náhledy (60)
BMW M850i BMW M850i BMW M850i BMW M850i BMW M850i BMW M850i BMW M850i BMW M850i BMW M850i BMW M850i BMW M850i BMW M850i BMW M850i BMW M850i BMW M850i BMW M850i BMW M850i BMW M850i BMW M850i BMW M850i BMW M850i BMW M850i BMW M850i BMW M850i BMW M850i BMW M850i BMW M850i BMW M850i BMW M850i BMW M850i BMW M850i BMW M850i BMW M850i BMW M850i BMW M850i BMW M850i BMW M850i BMW M850i BMW M850i BMW M850i BMW M850i BMW M850i BMW M850i BMW M850i BMW M850i BMW M850i BMW M850i BMW M850i BMW M850i BMW M850i BMW M850i BMW M850i BMW M850i BMW M850i BMW M850i

K testovací osmičce jsem dostal krásnou knížku nadepsanou „The 8“. Prakticky ve všech ohledech jde o vynikající auto, trochu hnidopišit ale budu.

Design, interiér


Na původní osmičku mám jednu krásnou olomouckou vzpomínku. Na ulici Pražská, před jedním úplně obyčejným domem, parkovaly v první polovině devadesátek hned dvě – jedna červená, druhá černá. Netuším, komu tyhle bavoráky patřily a jaký byl jejich další osud. Dokud ale před domem na Pražské stály, obcházel jsem je až s nábožnou úctou a ostýchal se k nim jenom přiblížit.

Možná i díky této zkušenosti je pro mě původní osmička jedno z nejúžasnějších aut, jaká jsem kdy viděl. Bohužel jen viděl, v osmičce jsem nikdy ani neseděl, natož abych se svezl. Tohle auto zkrátka vždycky mělo auru něčeho naprosto výjimečného (alespoň pro mě), a to nejen v produkci BMW.

A teď je tu nová osmička. V ruce třímám knížku „The 8“ (vlastně jde „jen“ o produktové informace, jsou ale moc pěkně zabalené), klíčky, smlouva podepsaná, takže se konečně svezu. A třeba budu mít novou vzpomínku. Třeba ještě silnější.

360p720p1080p

Normální ledvinky a trochu zvláštní zadek

U velkého kupé od BMW, které má být naprostým vrcholem značky, byste měli - když už ne stát v němém úžasu jako kdysi já u původní osmičky, dílo minimálně obdivovat, kochat se, krotit výbuchy nadšení… Přiznám se, že novinka ve mně malého Machalu, poskakujícího kolem mnichovského kupé, úplně neprobudila. Ocenil jsem střídmost ledvinek, asi bych se nezařadil mezi zákazníky, kteří si u BMW vydupali obří řešení jako u faceliftované sedmičky, líbí se mi i přechod do kapoty. Přiměřeně agresivní, hezky nízká je příď nové osmičky, ale nijak zvlášť nápaditá, výjimečná nebo originální. Řekl bych, že vyloženě nekonfliktní, jakoby se u BMW nechtěli pouštět do rizika. Na jistotu hráli mnichovští designéři i v boční části karoserie, popravdě jsem si nevšiml ničeho, co by mě vyloženě chytilo za oko, zaujalo. Vzadu se to už testovanému kousku povedlo, ale trochu jinak – exteriérový karbonový paket za 111.098 Kč na mě hlavně v zadní části dělá trošku tuningovější dojem, koncovky výfuku vykukující zpod mohutných otvorů v nárazníku… Nevím no, možná jsem moc přísný, možná jsem si kvůli zidealizované vzpomínce na původní osmici sliboval od novinky až moc, ale nějak se mi nedaří „the 8“ vnímat jako něco, na co budu i po letech vzpomínat. Jako něco naprosto výlučného, co v autosalonu nad ostatními modely od BMW vyniká jako nezpochybnitelná vlajková loď. Nová pětka i trojka se mi líbí víc.

V nejnovějších mnichovských interiérech se nemůžu smířit s novým plně digitálním přístrojovým štítem, respektive s jeho grafikou. Zatímco předcházející řešení s naznačenými obroučkami „budíků“ jsem považoval za geniální, nádherné a dokonale funkční, tahle nová kalkulačka mi k prémiové značce, notabene vrcholnému kupé, vůbec nesedí. Osobně bych si odpustil skleněné prvky v interiéru (stojí sedmnáct tisíc), průhledný volič jsem třeba v nové X5 ještě akceptoval, v osmičce bych viděl něco sportovnějšího, účelnějšího. Třeba Ondrovi Lillingovi, s nímž jsme osmičkové video natáčeli, se však taková řadička líbí i v osmičce. Je to sice vegan, ale vkus na auta má jinak velmi dobrý, takže možná bude chyba na mém přijímači. Úplně jistý si nejsem zjevnou podobností přístrojovky osmičky s novou trojkou, skoro celý středový panel se prakticky shoduje. Na funkci to vliv nemá, ale možná bych si myslel, že když přesednu z trojky do osmičky, otevře se mi úplně jiný svět a já budu jen žasnout.

BMW M850i BMW M850i

Ať jste však drobný Ondra Lilling, vyšší, ale stále hubený Machala nebo Honza Mička před dietou, v osmičce vám bude těsněji. David Bureš v jízdních dojmech s otevřenou osmičkou zmínil, že mnichovští jejich kupé/kabrio zamýšlejí jako konkurenci eskovému Mercedesu a zároveň i Porsche 911. To mi popravdě přijde jako dost těžko splnitelné zadání, nicméně právě prostorností interiéru se osmička přibližuje spíš sportovnějšímu z uvedených konkurentů. Zavazadlový prostor je se svým objemem 420 litrů spolehlivým útočištěm pro dvojici golfových bagů, což je informace z nejpodstatnějších.

Motor, jízdní vlastnosti


Motor

Asi jste poznali, že designem mě nová osmička do nadšených dětských let úplně nevrátila, dvojitě přeplňovaný (dvě turbodmychadla typu twin-scroll) osmiválec s výkonem 390 kW je však rozhodně jedna z nejlepších pohonných jednotek, s jakou jsem kdy jezdil. Ten motor je tak strašně dobrý, že jsem si v testu dvanáctiválcové sedmičky dovolil kacířsky zapochybovat o smyslu vrcholné motorizace. Dvanáctiválec je vždycky něco speciálního, úžasný status. Ale vedle osmiválce s objemem 4,4 litru… Ne že by smysl vysloveně nedával, jenom není o tolik lepší, abyste dvanáctiválec potřebovali.

Ať to vezmete zleva, nebo zprava, osmiválec je vlastně dokonalý. Dynamika? Drtivá. Opravdu drtivá. Osmička nezrychluje jakoby mimochodem, skrytě, kdy si akcelerace všímáte hlavně na rychloměru. Odezva na plný plyn je naprosto odzbrojující, hlavně ve sportovním režimu okamžitá a neskutečně intenzivní. BMW M850i jede opravdu šíleně, rychlost nemaskuje, ale nechává ji vyniknout. A ve sportovním plusku (ještě sportovnější mód, u BMW známá věc) je pak zvuk ještě fenomenálnější. Díky klapce ve výfuku osmička prská a všelijak střílí, ovšem ne přehnaně dramaticky a vulgárně, budete se usmívat.

Spojení s osmistupňovým automatem je dokonalost sama, tohle je u BMW tradiční pochvala. Obrovsky oceňuji opravdu manuální mód, kdy převodovka nedělá z řidiče nesvéprávného vola, ale nechává vše na něm. I do omezovače osmiválec pustí, pokud se náhodou zapomenete. V komfortním režimu je osmistupňový automat naprosto nenápadný, velmi těžko postřehnutelný. Líp to asi jít nemůže.

Stoprocentní chvalozpěv nenaruší ani okrajová zmínka o spotřebě paliva. Bez zvláštní snahy, stále velmi svižně, se dá jezdit za deset jedenáct litrů. Tohle může být klidně dlouhodobá spotřeba, kterou občas narušíte podobně jako my s Ondrou třeba nějakým výletem na letiště (je to osmiválec, takže nad dvacet se dostanete v cuku letu).

BMW M850i BMW M850i

Sranda je, ale…

V jízdních dojmech s osmičkovým kabriem si David mírně postěžoval, že nebýt zážitku z otevřené karoserie, byla by s tímhle BMW trochu nuda. Že je víc efektivní než zábavné. Při průletu technicistním základem v podobě standardního pohonu všech kol (byť tedy BMW prohlašuje, že je zadní náprava stále preferována), samonatáčecí zadní nápravy, příplatkového adaptivního M podvozku Professional (+71.812 Kč) nebo sériově dodávaného sportovního M diferenciálu asi nelze předpokládat puristickou řežbu za mezí adheze a propoceným tričkem. Za prvé jsou sedačky odvětrávané a za druhé…

Vlastně žádné za druhé, nakonec jsem byl spíš příjemně překvapený. Jasně, je to dvoutunové gran turismo, kupé dlouhé přes 4,8 metru, ale i přes tu čtyřkolku a všelijakou další podpůrnou techniku zadkem pohodit umí. Samozřejmě musíte kompletně odstavit stabilizaci, což možné je, a pak se nesmíte bát plynu a hrubšího zacházení. Osmička zdaleka nedriftuje tak snadno a ochotně jako Lexus LC 500, na který se stačí jenom podívat a už letí dveřmi napřed. Rozhodit tohle BMW však jde, ve smyku je pak snadno řiditelné, jenom prostě musíte víc tlačit na pilu. O dost víc. Na běžné silnici, mimo širokánské hájemství letištní plochy, bych si určitě netroufl.

Zábavu jsem tedy z osmičky vykřesat dokázal, pokud bych se však měl vrátit ke zmíněné zamýšlené konkurenci v podobě Porsche 911, tady paralelu narušují hlavně ty dvě tuny hmotnosti. Za volantem se neztratí, stále víte, jak velké a těžké auto v zatáčkách řídíte. Trochu se mi vybavovala minulá pětka. Do eskového kupé od Mercedesu zase osmičce chybí větší nadhled, třícípá hvězda je rozhodně pohodlnější. Řekl bych, že osmička se trefila vlastně přesně mezi tyhle svoje soupeře – není tak sportovní jako 911, ani tak pohodlná jako esko, ale výsledný kompromis/průsečík je asi maximem možného. I když vlastně… Lexus LC je sportovnější i pohodlnější než osmička, pokud bych tedy chtěl osmičku srovnávat s jedním z nejúžasnějších aut, s jakými jsem kdy se potkal.

BMW M850i BMW M850i

Závěr


Závěr

Srovnání s Lexusem LC 500 se docela logicky nabízí. Osmička je samozřejmě prakticky ve všech ohledech vynikajícím autem, občas vyloženě geniálním (dvojitě přeplňovaný osmiválec je klenot). Chybí ji ale nějaká nadstavba, punc opravdové výjimečnosti – ať už jde o design exteriéru i interiéru nebo jízdní projev. Všechno je vlastně výborné, auto hezky zatáčí, rozhodit jde, komfort je na solidní úrovni, dokonalé a nezapomenutelné blaho a radost jako vzpomínaný Lexus LC 500 však osmička nenabídne. Na japonské kupé nezapomenu podobně jako na olomoucké osmičky. Jedna byla červená a druhá černá.

Říkal jsem, že budu hnidopišit. U „the 8“ těžko přijdete s něčím objektivně nedotaženým, já ale prostě čekal o něco víc než „jen“ vynikající auto. Za čtyři miliony (v testované specifikaci) byste měli dostat parádní produkt vždycky, osmička by však alespoň podle mě měla být něčím víc. Červenou a černou tahle modrá nevytlačila.

Nejlevnější verze modelu 2.705.300 Kč (840d/235 kW xDrive Coupe)
Základ s testovaným motorem 3.368.300 Kč (M850i/390 kW xDrive Coupe)
Testovaný vůz bez příplatků 3.368.300 Kč (M850i/390 kW xDrive Coupe)
Testovaný vůz s výbavou 3.972.336 Kč (M850i/390 kW xDrive Coupe)

BMW M850i BMW M850i

Plusy

  • Úžasný motor s přijatelnou spotřebou
  • Spojení motoru s převodovkou, opravdu sekvenční režim
  • V extrému zábavné jízdní vlastnosti

Minusy

  • Tuctovější vzhled karoserie i interiéru

Související články

Zobrazit celý článek
Témata
BMW M850i xDrive
Cena základní sestavy 3 368 300 Kč
Výbava základní sestavy M sportovní brzdy včetně třmenů v modré barvě, M sportovní diferenciál, aktivní řízení včetně natáčení kol zadní nápravy, alarm, paket M Technology, BMW Display Key, dekor interiéru z nerezové oceli, asistent dálkových světel, přístup na BMW online portál a integrace aplikací, M sportovní kožený volant, dvacetipalcová litá kola, dojezdové pneumatiky, paket Connected Professional, WiFi hotspot. Kč
Cena testované sestavy 3 972 336 Kč
Výbava testované sestavy Adaptivní M podvozek Professional (+71.812 Kč), plynulé dovírání dveří Soft-Close (+9204 Kč), M karbonová střecha (+81.302 Kč), protisluneční ochrana oken (+14.092 Kč), ventilace předních sedaček (+23.036 Kč), skleněné prvky interiéru (+17.602 Kč), M bezpečnostní pásy (+8138 Kč), paket Heat Comfort (+9204 Kč), Driving Assistant Professional (+50.414 Kč), laserové světlomety (+45.266 Kč), Parking Assistant Plus (+13.832 Kč), DAB tuner (+11.388 Kč), Harman Kardon Surround Sound Systém (+32.240 Kč), exteriérový paket M Carbon (+111.098 Kč), BMW Individual čalounění Alcantara v barvě antracitu (+27.638 Kč), černé vysoce lesklé okenní lišty BMW Individual s rozšířeným obsahem (+13.286 Kč), metalický lak (+29.796 Kč), BMW Individual kůže Merino (+13.546 Kč). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 8 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2395
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 390 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 750 / 1800 - 4600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 3.7
Emise CO2: 228
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 420 / 0
Objem nádrže (l): 68
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1965 / 505
Rozměr pneu: 245/40 R19, 275/35 R19
BMW M850i xDrive
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4851
b) šířka (mm): 1902
c) výška (mm): 1346
d) rozvor (mm): 2822
e) rozchod vpředu (mm): 1627
f) rozchod vzadu (mm): 1642
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Righ
Re: Re: Editace!!!
Righ
| 14. 4. 2019
Autíčkář ;) Diskuzní platforma sice taky není žádná sláva (na ACZ byla lepší), ale pořád předčí tu současnou a hlavně celý web je skutečně tvořen fandy pro fandy. Je to sice částečně i jeho slabina, ale pro mě to na titul nejlepšího českojazyčného webu o autech stačí.
Driftující osmice
Mig_35
| 13. 4. 2019
Tak jsem shlédnul, čemu se v přiloženém krátkometrážním filmu říká drift. Pro inspiraci, trochu starého železa:) https://www.youtube.com/watch?v=GnS99Oymv_s
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Editace!!!
Hammunasakra
| 13. 4. 2019
A taky pod 5 znaků...
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokud řeším GT...
Mig_35
| 13. 4. 2019
Pustil jsem si po sobě zvuk 840d a 850i. A kondoluji každému, kdo si vybere dehet... aby to pak dobře prodal :'-(
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokud řeším GT...
spitfirecz
| 13. 4. 2019
Omlouvám se, ale citace z wiki přece nijak nerozporuje diesel ani xDrive v tomto autě. xDrive v tomto autě zvyšuje bezpečí(cena navíc tohoto systému až tak podstatná není, důležitější je přidaná hodnota a váha taky nehraje tolik roli u tohoto typu auta, stále je to o čtvrtinu lehčí než Bentley a lehčí než S kupé). Druhý odstavec je celý špatně. Za 1. - srovnáváte auta minimálně dvoj/trojnásobně drahé(přičemž Bentley diesel má). A další věc a to mnohem důležitější - prodejní cena tohoto auta a částečně i dojezd na jedno natankování. Velká část těchto aut půjde od prvního majitele pryč po roce/dvou a stále mnohem lépe prodám 840d než 850i, protože právě druhý majitel už tu spotřebu řeší mnohem více a i ten bude řešit, za kolik to on pak po pár letech prodá, jelikož třetí majitel bude tu spotřebu řešit ještě více.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku