BMW M135i xDrive hodlá být schopnější. Dostal ostřejší naladění
Ostrou verzi jedničky i nadále pohání benzinový čtyřválec o výkonu 225 kW. Dostala však přepracovaný podvozek, stejně jako jinak naladěný zvuk motoru.
BMW v roce 2019 na trh uvedlo svůj první kompaktní hot hatch s klasickou koncepcí pro tento druh vozů - s motorem vpředu napříč, a to v podobě vrcholné verze řady 1, modelu M135i xDrive. Už po dvou letech na trhu se však vůz dočkal prvních inovací.
Ty se primárně zaměřily na podvozek, cílem je zajistit lepší projev při sportovní jízdě a účinnějšího využití schopností motoru, kterým nadále zůstává přeplňovaný benzinový dvoulitr o výkonu 225 kW. BMW slibuje lepší trakci pro vyšší jistotu zkoumání limitů auta, stejně jako preciznější kontrolu a lepší jízdní vlastnosti při jízdě na okruzích.
A čím se to povedlo konstruktérům dosáhnout? Hodnoty negativního odklonu předních kol byly zvýšeny, aby se dále posílila schopnost absorpce příčných sil při průjezdu zatáčkami. Pro spojení spodních příčných ramen přední nápravy s karoserií byly nově použity hydraulické silentbloky, přičemž přepracována byla také příčná a podélná ramena zadní nápravy. Došlo také k novému naladění pružin a tlumičů, důsledkem čehož jsou také menší náklony karoserie v zatáčkách.
I nadále pak zůstává standardem M sportovní řízení nebo M sportovní brzdy, stejně jako protiprokluzový systém integrovaný v řídicí jednotce motoru. Toto řešení zkracuje dráhy signálů mezi jednotlivými komponenty a přináší zejména při rozjezdech na kluzkém povrchu a při dynamické jízdě v zatáčkách až desetkrát rychlejší regulaci prokluzu než u konvenčních systémů. Trakci a agilitě pomáhá rovněž mechanický samosvorný diferenciál přední nápravy, který je integrován ve standardně dodávaném osmistupňovém automatu.
BMW ale dále vyladilo rovněž zvukový doprovod vozu, který zajišťuje výfukový systém s dvěma koncovkami a zesilovačem zvuku v kabině, prostřednictvím reproduktorů audiosystému. Podle výrobce je zvuk vozu nyní autentičtější a okamžitě reagující na odezvu plynového pedálu. Speciální zvukové kompozice se navíc dočkáte už při nastartování.
Automobilka navíc připomíná, že řadu 1 je nově možné pořídit také v barvách z nabídky BMW Individual. Konkrétně tu jsou třeba nemetalický žlutý lak M Sao Paulo Yellow a dále matné metalické laky Frozen Orange (oranžová) a Frozen Pure Grey (šedá).
V tuto chvíli přitom není jasné, zda inovace BMW M135i xDrive po pouhých dvou letech byly dopředu plánované, nebo zda reagovaly na dosavadní zkušenosti. Z našich dosavadních dojmů totiž vyplývá, že M135i xDrive je sice pekelně rychlý, ale ve výsledku poněkud nudný hatch. Změní to provedené úpravy?