Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M135i xDrive hodlá být schopnější. Dostal ostřejší naladění

David Bureš David Bureš 20. 10. 2021 • 09:47
58
25
Zobrazit náhledy (58)
BMW M135i xDrive BMW M135i xDrive BMW M135i xDrive BMW M135i xDrive BMW M135i xDrive BMW M135i xDrive BMW M135i xDrive BMW M135i xDrive BMW M135i xDrive BMW M135i xDrive BMW M135i xDrive BMW M135i xDrive BMW M135i xDrive BMW M135i xDrive BMW M135i xDrive BMW M135i xDrive BMW M135i xDrive BMW M135i xDrive BMW M135i xDrive BMW M135i xDrive BMW M135i xDrive BMW M135i xDrive BMW M135i xDrive BMW M135i xDrive BMW M135i xDrive BMW M135i xDrive BMW M135i xDrive BMW M135i xDrive BMW M135i xDrive BMW M135i xDrive BMW M135i xDrive BMW M135i xDrive BMW M135i xDrive BMW M135i xDrive BMW M135i xDrive BMW M135i xDrive BMW M135i xDrive BMW M135i xDrive BMW M135i xDrive BMW M135i xDrive BMW M135i xDrive BMW M135i xDrive BMW M135i xDrive BMW M135i xDrive BMW M135i xDrive BMW M135i xDrive BMW M135i xDrive BMW M135i xDrive BMW M135i xDrive BMW M135i xDrive BMW M135i xDrive BMW M135i xDrive BMW M135i xDrive

Ostrou verzi jedničky i nadále pohání benzinový čtyřválec o výkonu 225 kW. Dostala však přepracovaný podvozek, stejně jako jinak naladěný zvuk motoru.

BMW v roce 2019 na trh uvedlo svůj první kompaktní hot hatch s klasickou koncepcí pro tento druh vozů - s motorem vpředu napříč, a to v podobě vrcholné verze řady 1, modelu M135i xDrive. Už po dvou letech na trhu se však vůz dočkal prvních inovací.

Ty se primárně zaměřily na podvozek, cílem je zajistit lepší projev při sportovní jízdě a účinnějšího využití schopností motoru, kterým nadále zůstává přeplňovaný benzinový dvoulitr o výkonu 225 kW. BMW slibuje lepší trakci pro vyšší jistotu zkoumání limitů auta, stejně jako preciznější kontrolu a lepší jízdní vlastnosti při jízdě na okruzích.

A čím se to povedlo konstruktérům dosáhnout? Hodnoty negativního odklonu předních kol byly zvýšeny, aby se dále posílila schopnost absorpce příčných sil při průjezdu zatáčkami. Pro spojení spodních příčných ramen přední nápravy s karoserií byly nově použity hydraulické silentbloky, přičemž přepracována byla také příčná a podélná ramena zadní nápravy. Došlo také k novému naladění pružin a tlumičů, důsledkem čehož jsou také menší náklony karoserie v zatáčkách.

I nadále pak zůstává standardem M sportovní řízení nebo M sportovní brzdy, stejně jako protiprokluzový systém integrovaný v řídicí jednotce motoru. Toto řešení zkracuje dráhy signálů mezi jednotlivými komponenty a přináší zejména při rozjezdech na kluzkém povrchu a při dynamické jízdě v zatáčkách až desetkrát rychlejší regulaci prokluzu než u konvenčních systémů. Trakci a agilitě pomáhá rovněž mechanický samosvorný diferenciál přední nápravy, který je integrován ve standardně dodávaném osmistupňovém automatu.

BMW ale dále vyladilo rovněž zvukový doprovod vozu, který zajišťuje výfukový systém s dvěma koncovkami a zesilovačem zvuku v kabině, prostřednictvím reproduktorů audiosystému. Podle výrobce je zvuk vozu nyní autentičtější a okamžitě reagující na odezvu plynového pedálu. Speciální zvukové kompozice se navíc dočkáte už při nastartování.

Automobilka navíc připomíná, že řadu 1 je nově možné pořídit také v barvách z nabídky BMW Individual. Konkrétně tu jsou třeba nemetalický žlutý lak M Sao Paulo Yellow a dále matné metalické laky Frozen Orange (oranžová) a Frozen Pure Grey (šedá).

V tuto chvíli přitom není jasné, zda inovace BMW M135i xDrive po pouhých dvou letech byly dopředu plánované, nebo zda reagovaly na dosavadní zkušenosti. Z našich dosavadních dojmů totiž vyplývá, že M135i xDrive je sice pekelně rychlý, ale ve výsledku poněkud nudný hatch. Změní to provedené úpravy?

Související články

Témata
Avatar - iudex
22. 10. 2021 08:45
Re: oou nou
Máš pravdu, prvé dojmy nemusia byť objektívne. Ja som to mal naopak, spočiatku mierna skepsa v štýle čakal som viac, až časom sme si s autom sadli a teraz je to maximálna spokojnosť.
Inak hovorí sa, že 1er F40 nebude mať obvyklý LCI (facelift) a že skončí skôr, ako je bežné, end of production má byť vraj 2024, to bude len 5 rokov namiesto obvyklých 7. To vraj kvôli elektrifikácii nástupcu, vraj sa neopláca prerábať súčasnú platformu na elektro-kompatibilnú a rdšej spravia novú skôr. To je za mňa škoda, pretože 1er je podľa mňa dobré auto a ak mi niečo vadí, tak je to dizajn predku a to sa práve dalo spraviť faceliftom. Ale aj táto úprava podvozku mimo faceliftu naznačuje, že ten LCI skutočne nebude.
21. 10. 2021 17:58
Re: oou nou
recenzi napíšu, ale mám to auto od léta a chci pár měsíců pojezdit. ty první dojmy nebývaj reálný. uvidíme. snad nebudu zklamanej :*) zatím můžu dát ochutnávku... průměrná spotřeba po 3 měsících 10,5 :D ano, jezdit jak malej Jarda, podlaha brzda, neslusny rychlosti kde se dá :D počítám, že až mě to přestane bavit, bude tak 8,5.
Avatar - iudex
21. 10. 2021 15:57
Re: oou nou
Ja rozumiem dôvodom, prečo 1er, popravde aj mne je najbližší z trojice S3-A35-135i. Interiérovo sa mi páči z tej trojice najviac. Akurát ten vonkajší dizajn je z tej trojice najslabší. Nový Golf R osobne nepoznám, ale recenzie sú nadšené, to, že vyhráva drag racy je to najmenej podstatné, chvália ale ten systém 4x4 schopným dávať výkon na zadné kolesá a s tým spojenú zábavnosť. A to bola voľakedy doména BMW a súčasná predok preferujúca 1er to nedokáže. Zase ako píšeš je tu ten interiér, kde Golf ustúpil z pozícií.
Preto osobne by som ustúpil od štvorkolky a uspokojil sa so 128ti, ktorá, hoc predokolka, je podľa všetkých zábavnejšia ako štvorkolková M135i.
Každopádne rád by som si prečítal Tvoju recenziu na M135i.
Avatar - white label
21. 10. 2021 15:20
Re: Ok, ale....
Do sveta zatial neišla...
Avatar - Dinar
21. 10. 2021 13:13
Re: oou nou
Třeba zadokolku. ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud