Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M240i připravilo milé překvapení. Dorazí jako zadokolka!

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 20. 5. 2022 • 15:36
37
24
Zobrazit náhledy (37)
BMW M240i xDrive Coupé BMW M240i xDrive Coupé BMW M240i xDrive Coupé BMW M240i xDrive Coupé BMW M240i xDrive Coupé BMW M240i xDrive Coupé BMW M240i xDrive Coupé BMW M240i xDrive Coupé BMW M240i xDrive Coupé BMW M240i xDrive Coupé BMW M240i xDrive Coupé BMW M240i xDrive Coupé BMW M240i xDrive Coupé BMW M240i xDrive Coupé BMW M240i xDrive Coupé BMW M240i xDrive Coupé BMW M240i xDrive Coupé BMW M240i xDrive Coupé BMW M240i xDrive Coupé BMW M240i xDrive Coupé BMW M240i xDrive Coupé BMW M240i xDrive Coupé BMW M240i xDrive Coupé BMW M240i xDrive Coupé BMW M240i xDrive Coupé BMW M240i xDrive Coupé BMW M240i xDrive Coupé BMW M240i xDrive Coupé BMW M240i xDrive Coupé BMW M240i xDrive Coupé BMW M240i xDrive Coupé BMW M240i xDrive Coupé

Zatím se ostřejší dvojka pojila pouze se čtyřkolkou xDrive, nově však bude BMW M240i k mání i s pohonem zadních kol.

Novinek pro BMW řady 2 připravila automobilka vícero. Kompaktní kupé se například dočkalo základního motoru 218i, což je označení ukrývající dvoulitrový čtyřválec o síle 115 kW a 250 newtonmetrech točivého momentu. I tady se jednotka pojí s osmistupňovou samočinnou převodovkou a síla putuje na zadní kola. Na stovku vůz zrychlí za 8,7 sekundy.

To však není nejdůležitější novinka. Tou je jednoznačně BMW M240i Coupé, které je nově nabízeno s pohonem zadních kol. Doposud totiž byla nejsilnější verze dvojky (alespoň do příjezdu nasupeného BMW M2) nabízena pouze s pohonem všech kol xDrive.

Video se připravuje ...

Také tady je šestiválcový agregát naladěný na 275 kW (374 k) a spolupracuje s osmistupňovým automatem. Na stovku to vozu trvá 4,7 sekundy, tedy o čtyři desetinky více než verzi se čtyřkolkou. Kolik kilogramů se povedlo uspořit automobilka nezmiňuje, ale můžeme připomenout, že u modelů M3 a M4 je rozdíl mezi zadokolkou a čtyřkolkou nějakých 50 kilogramů.

Další novinkou BMW řady 2 Coupé je přepracované pracoviště řidiče, které od léta letošního roku dostane prohnutý displej po vzoru řady 2 Active Tourer. Takové řešení se skládá z 12,3“ přístrojového panelu a hlavní obrazovky multimediálního systému s úhlopříčkou 14,9 palce. Na rozdíl od zmiňovaného sourozeneckého MPV však zůstává zachován otočný ovladač iDrive (viz foto v přiložené galerii).

Doporučujeme

Témata
Avatar - iudex
23. 5. 2022 10:48
Re: Malá M2
Presne tak. Mať M240i s parametrami minulej M2 (motor, výkon, dynamika, RWD a manuál), petrolhead sa bude pýtať, čo získam naviac pri M2? Drobný nárast dynamiky za značný nárast ceny. Mnohí by sa preto rozhodli ušetriť a uspokojiť sa s M-lite.
Takto to je jasne oddelené, kto chce čistý športiak so všetkým vtiahnutím do deja (=s manuálom), musí priplatiť. Tiež mi je to proti srsti, je to čistý marketing a nie technická nutnosť. Ale z obchodného hľadiska to chápem.
Ale hlavne môžeme byť radi aspoň za to RWD, ako píše dinar, kto iný to má? Jedine Supra a aj to je napoly BMW.
Avatar - iudex
23. 5. 2022 10:41
Re: Tak to je "úžasné"...
To je Migov obvyklý folklór, permanentne kritizuje nové BMW, aby si vzápätí zase kúpil... BMW. Ako píšeš asi v tom bude kus masochizmu. :-[]
21. 5. 2022 13:27
Re: Tak to je "úžasné"...
Převzal jsem si nové 1250GSA a tam je všechno ještě v pořádku, zvuk i obraz. Auto jsem vyzkoušel jen tak při cestě ;-)
A mas recht, Supra bude mnohem lepší :yes:
Avatar - Dinar
21. 5. 2022 12:50
Re: Tak to je "úžasné"...
Zkus mi prosím tě vysvětlit, proč pořád zkoušíš a kupuješ nějaká bmw, když jsou tak o ničem, vnucují ti, co nechceš, to co chceš ti nenabídnou, hrozně moc váží… Proč to děláš, to je nějaká self tortura? Běž prostě jinam, je tolik jiných, a zjevně lepších, možností. ;-)
21. 5. 2022 11:59
Re: Tak to je "úžasné"...
Zkus mi prosím tě vysvětlit, proč pro ně není/nebyl problém dát manuál do 520d nebo kde to bylo a je problém dát ho do čtyřválcového nebo šestiválcového benzínu... dřív se manuál vnímal jako možnost pro sociálně slabší uživatele, základ. Mně je to celkem buřt, spíš nechápu vnucování x-drivu, který z logiky věci zhoršuje emise. Já se bez manuálu obejdu, ale když se dělá z nouze ctnost... je o tom i přísloví:)

Pro zajímavost jsem se včera byl svézt M340ix bez hybridu, nebyl moc prostor po Vídni na nějaké blbnutí, nechal jsem si poslat materiály a našel jsem v techničáku 1745 kg (všude píšou 1670, ano váhobijec). V Německu někdo nabízí zánovní americkou M340i RWD se snesitelným poškozením, tak jsem se pro zajímavost podívat do německého TP a hmotnost je... voilá... opět 1745 kg:)