Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M4 CS: Šedesátikusová limitka jen pro Španělsko

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
V Mnichově připravili novou verzi kupé M4. Hodně vzácnou, vznikne jich pouze 60. Naši fanoušci mají ovšem smůlu, vznikla jen pro ty španělské.

Písmena CS v názvu exkluzivní M4 znamenají Competition Sport a vzhledově je někde na půli cesty mezi běžným kupátkem a extrémním provedením GTS. Těch ale bude mnohem více, sedm stovek a už jsou všechna vyprodaná. CS má ovšem také na zádi poměrně extrémní pevné křídlo a ve spodní části další karbonové doplňky, přední lízátko, nástavce a lemy prahů a zadní difuzor, do kterého jsou integrovány čtyři černé koncovky výfuku. I zrcátka potáhli CFRP. Nesmějí chybět loga M Performance a slavná trikolóra.

Pod kapotou se objevuje známý třílitrový řadový šestiválec se dvěma turby. Zvýšený výkon na 331 kW (450 k) nabízí automobilka v balíčku Competition, tady se za něj nemusí platit navíc.

Motor je spojen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, limitovaná M4 má i adaptivní podvozek včetně sportovního režimu. Maximální rychlost nevrcholí obvyklou dvěstěpadesátkou, byla ještě o 30 km/h posunuta.

Dvacetipalcová kovaná kola s desítkou dvojitých paprsků jsou také známá z GTS. Bavoři se zde však nepouštěli do žádných divokých experimentů s oranžovou barvou, ponechali klasiku. Zaujmou žluté brzdové třmeny. Samotné karbon-keramické kotouče ušetří 13,5 kg hmotnosti...

Na středové konzoli nesmí chybět plaketka, edice je číslovaná, stejně vypadá štítek na klíčence. Výbava dále obsahuje třeba audio Harman Kardon, elektricky nastavitelné vyhřívané přední anatomické sedačky, navigaci Professional, adaptivní hlavní diodová světla, head-up displej a přední i zadní kameru. Přední bezpečnostní pásy mají také závodní trikolóru. Kožené čalounění je buď tmavě hnědé, černé s modrým prošíváním nebo zlatohnědé. Zadní místa v autě zůstala, klec tu nehledejme. Jenže barva kokpitu se pojí s lakem exteriéru, takže první klient dostane pouze se zářivě bílým odstínem, druhé s modrou San Marino a třetí s černou Jerez.

Vzhledem ke striktnímu počtu kusů bude tahle omezená série za pár let velmi zajímavým sběratelským kouskem... Přijde mimochodem na 132.900 eur (3,59 milionu korun). Ano, jedná se prakticky pouze o kombinaci dílů z katalogu M Performance s trojicí provedení kokpitu od BMW Individual. Ale zajímavost nepostrádá, škoda, že se z ní mohou těšit akorát horkokrevní Hispánci.

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Avatar - praděda7
10. 5. 2016 20:04
M4 CS křídlo
...to si mohli nechat od cesty.......v nejhorším případě...dealer fit option... :-!
Avatar - boost.
10. 5. 2016 20:01
...
Tak mohli tomu ještě přihodit M Performance podvozek, protože světlá výška je na úrovni xDrivu a 20" ji ještě umocňují. :no: