BMW řady 7 už má funkční konfigurátor, má to ale háček
Český konfigurátor už nabízí možnost hrát si s laky, koly, obložením a čalouněním, v Německu už jsou však zveřejněné i ceny.
Pokud máte zálusk na nedávno představené BMW řady 7, které bude až do jara příštího roku na evropském trhu dostupné pouze v čistě elektrické verzi BMW i7 xDrive60 (s výkonem přes 400 kW a dojezdem až 600 km), klidně už můžete vyrazit na české stránky zastoupení značky, kde naleznete funkční konfigurátor.
Ten nabízí volbu mezi několika výbavami, barvami karoserie (včetně dvoubarevného lakování), nechybí paleta litých kol o průměru 19 až 21 palců, možnost zvolit si čalounění a dekor obložení interiéru. Co však v konfigurátoru prozatím chybí, jsou české ceny.
Kdo si chce ale udělat alespoň základní představu o cenách, může se vypravit na on-line konfigurátor německých sousedů, který je v řadě detailů odlišný. Kromě jiné grafiky ale zobrazuje i cenu konfigurovaného modelu v eurech.
Samotná motorizace i7 xDrive60 startuje na částce 138.310 eur, což je v přepočtu cca 3.371.000 korun. Bavíme se ovšem o základní výbavě Pur Excellence. Zájemci o paket M Sport musí sáhnout do kapsy pro minimálně 142.800 eur (cca 3.481.000 Kč) a paket M Sport Pro s typickými černými doplňky startuje od částky 146.500 eur (cca 3.572.000 Kč).
Zákazníci mají na výběr z několika odstínů lakování, přičemž některé odstíny jsou zdarma, ty nejdražší za příplatek 3800 eur (cca 92.700 Kč). Kdo ale touží po skutečně výjimečném vzhledu, může si za 12.000 eur (cca 293.000 Kč) připlatit dvoubarevné lakování.
Horní část karoserie, tedy kapotu, sloupky, střechu i víko zavazadelníku od linky, která opticky spojuje přední a zadní světla, tak bude zdobit černá či krémová barva, zatímco dolní část karoserie je lakována lakem dle volby zákazníka. A výsledek vypadá opravdu zajímavě.
Ceny ráfků, obložení a čalounění se pochopitelně mohou měnit se zvolenou základní výbavou, například kožené čalounění Merino z nabídky Individual ovšem může přijít až na 10.600 eur (cca 258.000 Kč). Možností je tedy poměrně dost a fantazii se meze nekladou.
Součástí konfigurátoru je navíc zpráva, podle které by se v něm během září tohoto roku měly objevit i další pohonné jednotky. Zřejmě tou dobou si tak konečně přijdou na své i příznivci spalovacích motorů, kteří by měli mít na výběr mezi jedním vznětovým šestiválcem a dvojicí plug-in hybridních šestiválců.