Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW se zviklat konkurencí nenechá. Návrat do F1 není v plánu

Dominik Kovář
Diskuze (0)

Je to již 13 let od doby, kdy bavorská automobilka naposledy aktivně vystupovala ve formuli 1. Roky budou dále přibývat, BMW se totiž na návrat nechystá. 

Jedním z nejžhavějších témat uplynulých týdnů a měsíců jsou mimo samotného dění o závodních víkendech také budoucnost motorů a celého šampionátu F1 od roku 2026. Šéf koncernu VW Group Herbert Diess dal programu formule 1 zelenou, což znamená, že bychom za čtyři roky v královně motorsportu měli vidět jak Porsche, tak Audi. Společně s již pravidelným účastníkem šampionátu Mercedesem to znamená, že německá konkurence BMW bude již za pár let ve formuli 1. Jak se k tomu staví automobilka z Mnichova?

Inu, poněkud chladně a bez emocí. Šéf BMW M Frank van Meel prozrazuje, že BMW nemá v současné chvíli žádné ambice pro vstup do šampionátu. Když působila automobilka ve formuli 1 naposledy, začalo to odkupem stáje Sauber, z níž se stal tovární tým BMW-Sauber. Během let 2006 až 2009 se povedlo týmu získat několik jednotlivých úspěchů včetně vítězství Roberta Kubici ve Velké ceně Kanady v roce 2008. Předchozí spolupráce s týmem Williams F1 byla úspěšnější, tým bojoval o titul mistra světa, během šesti let získal celkem 10 vítězství a desetiválcový motor BMW byl dokonce tím nejvýkonnějším v celém šampionátu. V tehdejší konkurenci motorů Ferrari, Mercedesu, Renaultu, Toyoty, Hondy a Cosworthu šlo o skvělou vizitku. 

BMW se dle slov nového šéfa sportovní divize hodlá soustředit na vytrvalostní závody. BMW již nějakou chvíli vyvíjí hypercar, s nímž hodlá ovládnout slavný závod 24h Le Mans. Van Meel v rozhovoru o budoucích plánech v motorsportu řekl, že pravidla týkající se nových pohonů zatím nejsou ve formuli 1 zcela jasná. Proto se drží stranou. 

Automobilka z Mnichova očividně tlačí na co nejrychlejší přechod k elektrickým technologiím i v motorsportu, což Frank van Meel v podstatě potvrdil. Věří, že je důležité, aby transformace sportovní M divize proběhla co nejefektivněji. Formule 1 se s příchodem nových pravidel v roce 2026 spíše soustředí na užití syntetických paliv, což naopak nahrává již potvrzené účasti Porsche.

Dominik Kovář
Diskuze (0)

Doporučujeme