Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW X3 xDrive35d – Stále ve formě

14. 6. 2013
39
197
Zobrazit náhledy (39)
BMW X3 BMW X3 BMW X3 BMW X3 BMW X3 BMW X3 BMW X3 BMW X3 BMW X3 BMW X3 BMW X3 BMW X3 BMW X3 BMW X3 BMW X3 BMW X3 BMW X3 BMW X3 BMW X3 BMW X3 BMW X3 BMW X3 BMW X3 BMW X3 BMW X3 BMW X3 BMW X3 BMW X3 BMW X3 BMW X3 BMW X3 BMW X3 BMW X3 BMW X3
Tři sta koní pod kapotou, to by mohlo značit pořádný sporťák. Nebo jedno z nejrychlejších SUV na trhu.

Druhá generace BMW X3 s interním kódem F25 jezdí po světě již třetí rok a v současné konkurenci středních SUV je jedním z posledních, kdo čeká na modernizaci. Vždyť Mercedes-Benz své GLK loni radikálně přepracoval a Audi k průběžným vylepšením Q5 před půl rokem přidalo omlazení designu.

X3 to proto nemá v poslední době jednoduché. Tedy alespoň letmým pohledem se to může zdát, stačí ale bližší průzkum technických parametrů, abychom si uvědomili, že Mnichovští vlastně mohou být v klidu. Jejich zástupce je znatelně větší než GLK a zároveň výrazně prostornější než zvenku srovnatelná Q5. Navíc má špičkovou osmistupňovou automatickou převodovku od firmy ZF a širokou paletu motorů.

suv bmw testy suv bmw testy
 

Spektrum čtyř- a šestiválcových turbodieselů sahá od 105 do 230 kW. K testu jsme zvolili nejsilnější z nich, dobře známý dvojitě přeplňovaný třílitr, který se v X3 označuje xDrive35d. Jedná se o stejný motor, jaký najdeme například v 535d nebo 640d, svých 630 Newtonmetrů dává k dispozici v pásmu 1500 až 2500 min-1 a výkon vrcholí v extrémních 4400 min-1.

Čísla ale nedokážou zprostředkovat způsob, jakým tenhle super motor s X3 hýbe. Nástup síly je okamžitý, doplněný o neuvadající gradaci a dnes nevídanou schopnost hnát se rychle do otáček. Perfektní agregát navíc doplňuje skvělá převodovka – jednotlivé rychlosti jsou poskládány krátce za sebou a automat je dokáže řadit s kadencí, jakou může dvouspojkový S tronic v Audi nebo 7G-Tronic od Mercedes-Benzu jenom závidět. Elektronika přitom dokáže hbitě reagovat na změny jízdního stylu, takže po rychlém předjížděcím manévru mohou během pár chvil spadnout otáčky do režimu zvýšeného volnoběhu.

Turbodiesel má charakteristický zvuk, který je mnohem více šestiválcový než dieselový. Abyste zaslechli typický vznětový klapot, musíte se pořádně zaposlouchat nebo vystoupit. Udávaných 6,1 l na 100 km je tabulkovým mýtem, ovšem i tak na dálnici motor při 130 km/h točí pouhých 1900 min-1 a Evropu umí křižovat s průměrem 8,5 l na 100 km. Na těžké SUV s více než třísetkoňovým motorem to je vpravdě úctyhodný výkon.

Neodmyslitelnou výbavou vozu je pohon všech kol (základní turbodiesel sDrive18d koupíte jako zadokolku), v případě BMW elektronicky řízený xDrive. K aktivnímu rozdělování točivého momentu mezi nápravy se přidává také systém Performance Control, který přibrzďováním kol nahrazuje nápravové diferenciály. Výsledkem je působivá a veskrze efektivní prezentace síly.

suv bmw testy suv bmw testy
 

V utažených zatáčkách automobil hledá hranici protočení vnitřního předního kola, zatímco zadní kola vůz postrkují po směru oblouku. Taková jízda je bezpečná, předvídatelná a hlavně zábavná. Svůj podíl na tom má i mimořádně přesné řízení, do kterého se nepřenáší ani náznak hnací síly od předních kol.

X3 se dokáže se vztyčenou hlavou vypořádat i s tou nejzamotanější okreskou, nejvíce toho předvede ale na kvalitním asfaltu. Automobil s chirurgickou přesností sleduje pohyby volantu a mírnými náklony karoserie dává najevo, kde leží limity podvozku. Stačí sledovat rytmus zatáček a vůz se stane perfektním strojem, který zvládne mnohem víc než nudné a pomalé přesouvání z bodu A do bodu B. Naopak na řidičskou chybu zdvořile upozorní, i když elektronika je samozřejmě připravena zachránit téměř jakoukoliv situaci.

Abyste okusili tyto vlastnosti naplno, je potřeba nespecifikovat automobil s M paketem a adaptivními tlumiči. V případě BMW X3 se ale tato investice vyplatí, aspoň pokud stojíte o radost z jízdy. O komfort je přitom postaráno, vůz je sice tužší, ovšem na osmnáctipalcových kolech tlumí stejně vyspěle jako 5 Gran Turismo.

suv bmw testy suv bmw testy
 

První cena vozu925.000 Kč (sDrive18d/105 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací1.385.000 Kč (xDrive35d/230 kW)
Základní cena testovaného vozu1.385.000 Kč (xDrive35d/230 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.742.600 Kč (xDrive35d/230 kW)

Plusy

  • Tichý motor s ohromující silou
  • Poměr dynamického potenciálu a reálné spotřeby
  • Fantastický osmistupňový automat
  • Schopnosti podvozku při dynamické jízdě
  • Kvalitně zpracovaný interiér, materiály
  • Poměr vnějších rozměrů a vnitřního prostoru

Minusy

  • Luxusní výbava jenom za vysoké příplatky
  • Extravagantní prvky vnějšího designu
  • Po sklopení zadních opěradel nevzniká rovná plocha
  • Do malé výšky se otevírající víko kufru

Foto: Petr Homolka

Témata
BMW X3 xDrive35d
Cena základní sestavy 1 385 000 Kč
Výbava základní sestavy Šest airbagů, Stabilizační systém DSC s rozšířenými funkcemi: asistent pro rozjezd do kopce, vysoušení brzd, pohotovost brzd a kompenzace vadnutí, Kontrola tlaku v pneumatikách, Litá 18" kola "V-spoke 307" s pneumatikami 245/50, Elektromechanická parkovací brzda, Osmistupňová samočinná převodovka Steptronic, Stálý pohon všech čtyř kol xDrive s variabilním přenosem točivého momentu, Mlhová světla, Denní svícení, Sklopitelná zadní opěradla dělená v poměru 3:2, Automatická klimatizace, Start-stop, Dálkově ovládané centrální zamykání... Kč
Cena testované sestavy 1 742 600 Kč
Výbava testované sestavy Advantage paket (+96.800 Kč): multifunkční volant, automatické ovládání dveří zavazadlového prostoru, síťka oddělující zavazadlový prostor, vnější zpětná zrcátka s automatickým zacloňováním a sklápěním, vyhřívání sedadel řidiče a spolujezdce, přední a zadní parkovací čidla, dešťový senzor a automatická aktivace světlometů při snížené viditelnosti, bixenonové světlomety, tempomat<br> M sportovní paket (+109.300 Kč): sportovní podvozek, kožený volant, litá 18‘‘ M kola, sportovní převodovka s řazením pod volantem, Performance Control, variabilní sportovní řízení, čalounění stropu v barvě antracitu, sportovní sedadla, hliníkové obložení interiéru, prahové lišty se symbolem M, aerodynamický paket.<br> Metalíza (+21.350 Kč), adaptivní tlumiče (+19.325 Kč), couvací zpětná (+17.800 Kč), elektrické nastavení sedadel s pamětí pro řidiče (+27.950 Kč), navigace Professional (+59.725 Kč), bluetooth handsfree (+5.350 Kč). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2993
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 230 / 4400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 630 / 1500 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 249
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.7 / 5.8 / 6.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 550 / 1600
Objem nádrže (l): 67
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1925 / 590
Rozměr pneu: 245/50 r18
BMW X3 xDrive35d
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4648
b) šířka (mm): 1881
c) výška (mm): 1675
d) rozvor (mm): 2810
e) rozchod vpředu (mm): 1616
f) rozchod vzadu (mm): 1632
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 790 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 730 / 1000
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 990
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 580
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 640
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Jaros71
Stále ve formě...
| 26. 6. 2013
Haha..narozdíl od tebe řídím přes 20let.. :-))
Zajimalo by mne jaké dělo řídíš ty...?? Tipuji tak Felicii..
PS: A právě že defekty v terénu mám tak 2-3 krát za rok..Bez rezervy tam to auto můžeš nechat ty chytráku s runflatem.. >:-[]
Avatar - Jaros71
Stále ve formě...
| 26. 6. 2013
:-) ...WRC je to jen pár posledních let.. >:D
..a Audi to tehdejší MS jezdilo chvíli..neměli konkurenci.. :yes:
PS. Co vyhrálo v Rallye BMW..?? :-)
A na rozdíl o tebe v těch autech taky jezdím..tak si běž číst ty teorie a mrni na nějaký to video.. >:D
Avatar - Hammunasakra
Stále ve formě...
| 20. 6. 2013
Testy nečteš, videa [odkaz] [odkaz] [odkaz] nesleduješ, hlavně že v tom máš tak jasno >:D
Musíš se eště hodně učit, začni třeba s Rally WRC - Audi za celou historii vyhrálo šampionát jen 2x, ve stejný době Lancia 10x! Peugeot 5x, Fiat 3x, Ford 3x, Subaru a Toyota taky jen 2x. No a Citroen 8x. To že před třiceti lety získali 2 tituly má na dnešní Q5 vliv asi jako včerejší počasí >:-[]
Avatar - eliot
Stále ve formě...
| 20. 6. 2013
Audi Q5 je ucházející v terénu ,jen jsem se bavil o omezenějším využití SQ5 ta světlost opravdu může v terénu dělat divy a to srovnání s ML není na místě , je to sice SUV ,ale jiná třída a to má ještě k dispozici nějaký ten offroad paket ,že se mu zvýší světlá výška.
Že je Audi lepší v terénu? Nevím, jestli bych ti měl věřit ,protože už tě vidím ,jak mě přesvědčuješ i u jiných modelů Audi ,že jsou také lepší než BMW jenom proto ,že je to přece AUDI ;-). P.S. Audi Q5 má mechanický diferenciál Torsen ,který má limity ve schopnosti rozdělení výkonu mezi nápravy, kdy dokáže na jednu osu poslat pouze násobek výkonu spotřebovávaného osou druhou. Takže, když se kola volně protáčejí, je uplateněný výkon prakticky nulový a sebevětší násobek tak malého čísla je opět malé číslo, které na rozpohybování vozu nestačí. Oproti tomu elektronické řešení u BMW používá senzory na všech kolech a v momentě, kdy systém zjistí prokluz některého z kol, je schopen skrze elektronicky řízený diferenciál výkon okamžitě aktivně poslat na zbylá kola, která mají více trakce. ;-)
Avatar - Jaros71
Stále ve formě...
| 20. 6. 2013
Problém je že runflaty vše nevyřeší.. ;-) a o horších jízdních vlastnostech nemluvě. :no:
A rezerva která chybí X3 je neodpustitelná u SUV..!!! :-!
O použitelnosti BMW X3 v terénu mám celkem jasné představy..testovali jsme ho na polygonu Automotodromu Brno..
Na rozdíl od Mercedesu ML a Audi Q5 toho moc neprojel.. 8-s
A Audi S Q5 má sice o něco málo nižší podvozek..ale v terénu je stále jako doma.Je to totiž AUDI.. :-) :yes:
V době kdy Audi quattro vyhrávalo v rallye MS , si bavoráky honily svůj zadní pohon po okruzích.. ;-)
Nic proti..třeba BMW 635 Csi s jezdci Vojtěchem a Engem byly v ME Cestovních vozů skvělí.. ;-)
Ale bavorák pořád víc patří na silnici a Audi do terénu.. >:-[]
A o tom to je..! :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku