Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti Bolide se přece jen bude vyrábět. Půjde o ultimátní okruhový stroj

David Bureš David Bureš 16. 8. 2021 • 11:50
49
Zobrazit náhledy (49)
Bugatti Bolide Bugatti Bolide Bugatti Bolide Bugatti Bolide Bugatti Bolide Bugatti Bolide Bugatti Bolide Bugatti Bolide Bugatti Bolide Bugatti Bolide Bugatti Bolide Bugatti Bolide Bugatti Bolide Bugatti Bolide Bugatti Bolide Bugatti Bolide Bugatti Bolide Bugatti Bolide Bugatti Bolide Bugatti Bolide Bugatti Bolide Bugatti Bolide Bugatti Bolide Bugatti Bolide Bugatti Bolide Bugatti Bolide Bugatti Bolide Bugatti Bolide Bugatti Bolide Bugatti Bolide Bugatti Bolide Bugatti Bolide Bugatti Bolide Bugatti Bolide Bugatti Bolide Bugatti Bolide Bugatti Bolide Bugatti Bolide Bugatti Bolide Bugatti Bolide Bugatti Bolide Bugatti Bolide Bugatti Bolide Bugatti Bolide

Bugatti Bolide původně vzniklo jako jednokusový speciál, ukázka toho, jak by vypadal ten nejextrémnější vůz z Molsheimu. Zákazníkům se projekt zalíbil, a tak nakonec u jediného kousku nezůstane.

Značka Bugatti byla ve svých počátcích těsně spjata s automobilovými závody. V moderní historii pod křídly Volkswagen Group to už sice neplatí, přesto v roce 2020 vznikl projekt Bugatti Bolide inspirovaný touto minulostí. Ukázal totiž, jak by mohl vypadat ten nejextrémnější model značky, zvládající jízdu na těch nejnáročnějších tratích. A jak vidno, zákazníci o tento druh speciálu mají zájem.

„Bolide loni vyvolal velké nadšení a touhu. Po jeho představení nás značný počet nadšenců a sběratelů požádal o vývoj experimentálního Bolide jako produkčního vozidla. Byl jsem naprosto ohromen reakcemi a zpětnou vazbou od zákazníků z celého světa,“ říká prezident Bugatti Stephan Winkelmann, který zároveň šéfuje automobilce Lamborghini.

video

Bugatti se přitom léta zaměřuje na plnění nejtajnějších přání svých klientů, a tak se i tyto touhy rozhodlo vyplnit. Winkelmann tudíž nyní oznámil, že firma pracuje na vývoji produkčního Bolide. Vznikne přitom jen 40 kousků tohoto extrémního stroje, čímž se potvrdily nedávné spekulace o přípravách tohoto automobilu.

Vývoj tohoto extrémního nástroje pro závodní okruhy přitom nějakou dobu potrvá. Automobilka totiž dala najevo, že první zákazníci se Bolide dočkají až v roce 2024. Tedy až za tři roky, což souvisí i s naplněním výrobních kapacit domovského závodu Bugatti v Molsheimu.

Automobilka přitom počítá s tím, že sériová verze bude mít co nejblíže loni odhalenému prototypu. Platí to jak pro vnější vzhled, tak pro použitou techniku.

Přesto se jeden zásadní detail změní. Loni odhalený projekt počítal s výkonem až 1.850 koní (1.361 kW), sériová verze ale bude naladěna „jen“ na 1.600 koní (1.176 kW). Nevyužije totiž unikátní 110oktanové palivo, ale z globálního hlediska dostupnější 98oktanový benzin. Nechme se tak překvapit, jak se změní parametry sériového auta. U projektu totiž Bugatti avizovalo na základě simulací zrychlení z 0-100 km/h za 2,17 sekundy a čas na Severní smyčce Nürburgringu 5 minut a 31 sekund. Třeba to v reálných podmínkách někdo potvrdí...

Pohon každopádně zajistí dobře známý osmilitrový šestnáctiválec do W se čtyřmi turbodmychadly, v případě Bolide vyladěný pro točení vyšších otáček a spontánnější reakce. To si vyžádalo jak úpravy chlazení, tak převodovky.

O bezpečnost se pak postará kompatibilita se systémem HANS, samočinný hasicí systém nebo sedačky s šestibodovými pásy, stejně jako fakt, že půjde jen o vůz pro závodní tratě. “Bezpečnost zákazníků je vždy naší nejvyšší prioritou. Proto jsme se rozhodli nabídnout pro toto extrémní vozidlo exkluzivní okruhové dny, abychom vždy zajistili bezpečné prostředí a postupně seznámili zákazníky s úchvatným výkonem Bolide,“ říká Winkelmann. Bugatti Bolide bude tudíž obdobná okruhová hračka jako Ferrari FXX-K, Aston Martin Vulcan nebo Lamborghini Essenza SCV12.

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud