Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti Bolide se přece jen bude vyrábět. Půjde o ultimátní okruhový stroj

David Bureš
Diskuze (0)

Bugatti Bolide původně vzniklo jako jednokusový speciál, ukázka toho, jak by vypadal ten nejextrémnější vůz z Molsheimu. Zákazníkům se projekt zalíbil, a tak nakonec u jediného kousku nezůstane.

Značka Bugatti byla ve svých počátcích těsně spjata s automobilovými závody. V moderní historii pod křídly Volkswagen Group to už sice neplatí, přesto v roce 2020 vznikl projekt Bugatti Bolide inspirovaný touto minulostí. Ukázal totiž, jak by mohl vypadat ten nejextrémnější model značky, zvládající jízdu na těch nejnáročnějších tratích. A jak vidno, zákazníci o tento druh speciálu mají zájem.

„Bolide loni vyvolal velké nadšení a touhu. Po jeho představení nás značný počet nadšenců a sběratelů požádal o vývoj experimentálního Bolide jako produkčního vozidla. Byl jsem naprosto ohromen reakcemi a zpětnou vazbou od zákazníků z celého světa,“ říká prezident Bugatti Stephan Winkelmann, který zároveň šéfuje automobilce Lamborghini.

Video se připravuje ...

Bugatti se přitom léta zaměřuje na plnění nejtajnějších přání svých klientů, a tak se i tyto touhy rozhodlo vyplnit. Winkelmann tudíž nyní oznámil, že firma pracuje na vývoji produkčního Bolide. Vznikne přitom jen 40 kousků tohoto extrémního stroje, čímž se potvrdily nedávné spekulace o přípravách tohoto automobilu.

Vývoj tohoto extrémního nástroje pro závodní okruhy přitom nějakou dobu potrvá. Automobilka totiž dala najevo, že první zákazníci se Bolide dočkají až v roce 2024. Tedy až za tři roky, což souvisí i s naplněním výrobních kapacit domovského závodu Bugatti v Molsheimu.

Automobilka přitom počítá s tím, že sériová verze bude mít co nejblíže loni odhalenému prototypu. Platí to jak pro vnější vzhled, tak pro použitou techniku.

Přesto se jeden zásadní detail změní. Loni odhalený projekt počítal s výkonem až 1.850 koní (1.361 kW), sériová verze ale bude naladěna „jen“ na 1.600 koní (1.176 kW). Nevyužije totiž unikátní 110oktanové palivo, ale z globálního hlediska dostupnější 98oktanový benzin. Nechme se tak překvapit, jak se změní parametry sériového auta. U projektu totiž Bugatti avizovalo na základě simulací zrychlení z 0-100 km/h za 2,17 sekundy a čas na Severní smyčce Nürburgringu 5 minut a 31 sekund. Třeba to v reálných podmínkách někdo potvrdí...

Pohon každopádně zajistí dobře známý osmilitrový šestnáctiválec do W se čtyřmi turbodmychadly, v případě Bolide vyladěný pro točení vyšších otáček a spontánnější reakce. To si vyžádalo jak úpravy chlazení, tak převodovky.

O bezpečnost se pak postará kompatibilita se systémem HANS, samočinný hasicí systém nebo sedačky s šestibodovými pásy, stejně jako fakt, že půjde jen o vůz pro závodní tratě. “Bezpečnost zákazníků je vždy naší nejvyšší prioritou. Proto jsme se rozhodli nabídnout pro toto extrémní vozidlo exkluzivní okruhové dny, abychom vždy zajistili bezpečné prostředí a postupně seznámili zákazníky s úchvatným výkonem Bolide,“ říká Winkelmann. Bugatti Bolide bude tudíž obdobná okruhová hračka jako Ferrari FXX-K, Aston Martin Vulcan nebo Lamborghini Essenza SCV12.

David Bureš
Diskuze (0)

Doporučujeme