Bugatti doručilo poslední Centodieci. Má krásný interiér v ikonické barvě
Model, který byl oslavou 110 let Bugatti a zároveň duchovním nástupcem modelu EB110, má svým desátým dodaným kusem odpracováno.
Zatímco legendární Bugatti EB110 vzniklo v devadesátých letech na oslavu 110. narozenin Ettoreho Bugattiho, limitovaný model Bugatti Centodieci svojí premiérou v roce 2019 odkazoval na 110. výročí založení automobilky Bugatti. Výroby se zákazníci dočkali sice až letos, všech deset plánovaných kusů ale stihla automobilka vyrobit v průběhu několika měsíců.

Pod kapotou se ukrývá 8,0litrová W16 klasika, která u Centodieci nabízí až 1176 kW (1600 k), točivý moment se posílá pomocí sedmistupňové převodovky DSG na všechna kola. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne Centodieci za 2,4 sekundy, na 200 km/h se dostane za 6,1 sekund a hranici 300 km/h pokoří za 13,1 sekundy.
Dodávky prvních kusů začaly v letošním létě. V Bugatti si pochopitelně dali záležet na detailech, a proto trvalo celé tři roky od premiéry modelu, než se rozjela sériová výroba. “Nyní uzavíráme tuto kapitolu naší éry. Legenda EB110 a Centodieci zůstanou navždy součástí historie Bugatii,” řekl Christophe Piochon, prezident Bugatti.
Jak vlastně vypadá poslední Bugatti Centodieci, které opustilo linku? Exteriér je vyveden v barvě bílá Quartz společně s karbonovými doplňky. V kontrastu s bílou barvou jsou tu také černé doplňky a rovněž sportovní světle modrá barva, typická pro Bugatti. V ní jsou vyhotovené brzdové třmeny a nápis Bugatti v zadní části vozu.
Barva Light Blue Sport se pořádně ke slovu dostává až v interiéru. Ve světle modré je tu téměř vše - sedadla, prošívání, volant, čalounění, strop, výplně dveří... jen několik detailů je v černé barvě.

Po ukončení ságy s názvem Centodieci se Bugatti plánuje zaměřit na dokončení produkce modelu Chiron. Zde se nedávno oslavilo 400 vyrobených kusů. Počítejme s tím, že od data oznámení se pravděpodobně dalších pár kousků stihlo vyrobit, chybí tedy k ukončení výroby hlavního modelu značky již jen necelých 100 kusů.