Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti finišuje Chiron Super Sport, na testy při 440 km/h dohlíželo 100 nových senzorů

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Automobilka dokončuje poslední testy modelu, který by měl k prvním zájemcům dorazit již během letošního srpna.

Bugatti už dnes nabízí tolik speciálních edicí modelu Chiron, že z toho jde jednomu hlava kolem. Hned úvodem si proto dovolíme připomenout, že zatím poslední verze s označením „Super Sport“ je luxusnější verzí modelu „Super Sport 300+“, který se v roce 2019 chlubil prvenstvím při překonání rychlosti 300 mil v hodině (490,484 km/h).

Automobilka vyrobila celkem 30 exemplářů modelu Super Sport 300+, které si rychle rozebrali movití zájemci. Začátkem června pak automobilka představila nový model Super Sport, který už sice neslibuje tak extrémní rychlost, zato však k extrémnímu výkonu přihodil patřičný luxus, který musel být u extrémní verze 300+ „redukován“.

Chiron Super Sport tak spadá spíše do kategorie vozů GT, rozhodně ale není pomalý. Automobilka nejdřív vůz testovala při rychlosti 380 km/h, nedávno se však pustila i do testování při elektronicky omezené maximální rychlosti 440 km/h, což je na silniční vůz extrémní hodnota. I při tomto extrému však musí nabízet maximální bezpečnost.

I z toho důvodu byl testovací exemplář vybaven zhruba stovkou nových senzorů, které sledovaly teplotu a tlak u mnoha komponent. Konstruktéři z Molsheimu si zkrátka chtěli být jistí, že nepodcení ani ten nejmenší detail.  „S neuvěřitelným výkonem a vysokými rychlostmi se vztlak a termodynamika mění v závislosti na různých úrovních tlaku. Sledujeme proto všechny komponenty při nejvyšší rychlosti i plném zatížení a v případě potřeby je optimalizujeme,“ uvedl Michael Bode, člen týmu odpovědného za testování vozu.

Video se připravuje ...

Připomeňme, že 8,0litrový motor W16 se čtyřmi turbodmychadly produkuje pod kapotou Chironu Super Sport nejvyšší výkon 1.176 kW, tedy 1.600 koní – to je o rovných 100 koní více, než standardní Chiron. Aby toho byl motor schopen, dostal řadu vylepšení, včetně nových turbodmychadel. Automobilka však musela upravit i převodovku, jejíž sedmý rychlostní stupeň je nyní o 3,6 procenta delší.

Chiron Super Sport tak uhání na šestku až do rychlosti 403 km/h, kdy se řadí sedmá rychlost a vůz pokračuje v akceleraci až k 440 km/h. Rychlosti se přitom mění nově až při cca 7100 otáčkách za minutu a celý proces musí proběhnout maximálně hladce a plynule.

Kromě maximální rychlosti ale Chiron Super Sport ohromuje i akcelerací. Z 0 na 100 km/h totiž vystřelí za 2,8 sekundy a na 200 km/h se dostane za 5,8 sekundy – tedy o 0,3 sekundy rychleji, než standardní Chiron. Na 300 km/h se dostane za 12,1 sekund a rychlostí 400 km/h uhání za 28,6 sekund. Právě při těchto rychlostech se pak nejvíce projeví prodloužená karoserie vozu, která zlepšuje aerodynamiku.

Cena Chironu Super Sport startuje d částky 3,2 milionu eur (cca 81,4 mil Kč) a jeho výroba nebude limitována jinak, než zbývajícím počtem slotů pro standardní Bugatti Chiron. Těch bylo celkem 500, přičemž v dubnu tohoto roku automobilka oslavila výrobu již 300 kusů.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme