Bugatti opět hovoří o druhém modelu. Nechce další supersport, ale auto pro každý den
Výrobce exkluzivních vozů se rozhovořil o svém příštím produktu. Řekl například, že se nebrání elektrifikaci, úplný elektromobil to ale nebude.
Už nějaký pátek se spekuluje, jaký model doplní stávající hypersport Chiron v nabídce automobilky Bugatti. Hovořilo se o elektromobilu, což ale nyní vedení společnosti vyloučilo. Naopak si přeje, aby byl další produkt praktickým a všestranným autem pro každodenní použití, i když si pochopitelně zanechá pověstnou exkluzivitu.
„Hovoříme-li o druhém modelu Bugatti, jsem si jistý, že to nemusí být auto, které bude garáž opouštět pouze o víkendech,“ uvedl generální ředitel společnosti Stephan Winkelmann. „Novinka se bude moci používat denně. Bude mít samozřejmě jiné karosářské provedení než Chiron a jiná bude rovněž jeho mise,“ řekl dále.
„Když postavíme vůz, který nebude spadat do kategorie hypersportů, není vyloženě nutné, aby dostal motor W16. Podle mého názoru by elektrifikace mohla být tím nejlepším možným řešením,“ uvedl dále Winkelmann. Pokud k tomu skutečně dojde, nejspíše půjde o hybrid, projekt samostatného elektromobilu zůstává ještě nějaký čas v šuplíku.
Zatím nikdo přesně neví, o jaké karosářské provedení druhého modelu Bugatti půjde. Nejčastěji se hovoří o SUV, crossoveru, případně čtyřdveřovém GT. Winkelmann už několikrát prozradil, že koncern Volkswagen se zatím oficiálně nerozhodl, kterou cestou se chce vydat. „Pro Bugatti je to obrovská příležitost. Ale je patrné, že velká skupina jako VW má mnoho priorit. Je uprostřed elektrifikované revoluce a musí pečlivě zvážit, jak se svými penězi naloží,“ prozradil dále lídr společnosti.
„Druhý model znamená zdvojnásobení velikosti naší společnosti, možná i něco více. Je jasné, že jde o stoprocentní závazek. Nestačí nám jen někoho na krátkou chvíli přesvědčit,“ popisuje vážnost situace Winkelmann, který zatím blíže nespecifikoval, kdy že se možné elektrifikované novinky vlastně dočkáme.