Cadillac 1954: Přední sloupky už nebránily v rozhledu
Nejviditelnější změnou na modelech Cadillac ročníku 1954 bylo použití panoramatického předního okna u všech modelů 62, 60 Special, Coupe de Ville, Eldorado a Fleetwood 75. Všechny poháněly motory V8 s objemem 5,4 litru.
Luxusní americké vozy Cadillac byly pro modelový rok 1954 přestylizovány a byly o něco delší, širší a nižší než předcházející modely. Zatímco v roce 1953 měl panoramatické přední okno jen Cadillac Eldorado, o rok později už jej měly všechny modely. V těchto letech měla tato okna většina amerických automobilů, neboť byly v módě. V modelovém roce 1954 pokročila i technika vozů Cadillac. Všechny modely měly standardně posilovač řízení a za příplatek i posilovač brzd.
Zvýšil se také výkon motorů V8. Vidlicový osmiválec s rozvodem OHV a objemem 5.424 cm3 (vrtání x zdvih: 96,8 x 92,1 mm) měl nejvyšší výkon 233 k (171 kW) při 4.000 otáčkách. Motor měl písty z hliníkové slitiny, hydraulické zvedáky a pět hlavních ložisek. Výkon motoru přenášela na zadní kola třístupňová manuální převodovka nebo čtyřstupňová automatická převodovka Hydra-matic. Další ročníky modelů Cadillac měly k dispozici také vidlicový osmiválec s objemem 5.972 cm3, který dával s karburátorem Carter maximální výkon 289 k (213 kW) při 4.600 otáčkách. Všechny modely Cadillac ročníku 1954 měly rámový podvozek, vpředu dvojité příčné závěsy a vinuté pružiny a vzadu tuhou nápravu a odpružení podélnými listovými péry. Na všech kolech byly bubnové brzdy.
Sixty-Two
Sedan Cadillac série 62 modelového ročníku 1954 (foto) byl prvním vozem čtvrté generace, vyráběné v letech 1954 až 1956. Přestože byl nejmenším modelem značky Cadillac, těžil z prodlouženého rozvoru náprav. Zvětšil se hlavně prostor pro nohy cestujících na zadních sedadlech. Sedan s rozvorem náprav 3.277 mm (129 palců) a vnějšími rozměry 5.497 x 2.022 x 1.577 mm (délka x šířka x výška) měl novou přední masku s jemnějším mřížováním, kruhové světlomety v předních blatnících pod stříškami v barvě karoserie a masivní chromovaný nárazník zasahující šikmo do masky a zakončený něčím, co připomínalo dva dělostřelecké náboje (Američané tomu říkali Dagmary, podle známé televizní osobnosti s bujným poprsím).
Přepracovaný zadní nárazník byl po stranách zakončen koncovkami výfuku navazujícími na zadní blatníky, nahoře zakončené zvýšenými ploutvičkami s koncovými svítilnami. Stejně jako ostatní modely měl Cadillac 62 panoramatické přední okno s širokým chromovaným rámem, vytvářejícím nad oknem malou sluneční clonu a dole s otvory k větrání interiéru. Čtyřdveřový sedan měl za okny dveří třetí malé trojúhelníkové okénko a kliky dveří těsně pod okny. S množstvím chromu kontrastovaly zlaté ozdoby na kapotě se znakem automobilky.
Elvis Presley vlastnil několik růžových vozů Cadillac a proto byla tato barva oblíbená u jeho fanoušků. Sedany Cadillac série 62 si získaly největší oblibu a v roce 1954 jich bylo vyrobeno 34.252 kusů. Jejich cena začínala na částce 3.933 amerických dolarů. Kabrioletů vyrobil Cadillac 6.310 exemplářů a prodával je za 4.400 dolarů.

Sixty Special
Cadillac Sixty Special ročníku 1954 (foto) měl rozvor prodloužený na 3.378 mm (133 palců) a na karoserii o něco více chromu (širší rámy oken dveří, 9 ozdobných lamel před zadními koly). Standardně se dodával s posilovačem řízení Saginaw a elektrickými ostřikovači předního okna. Za příplatek se nabízelo elektrické nastavování předních sedadel a posilovač brzd Bendix. V roce 1954 bylo modelů Cadillac 60 Special vyrobeno 16.200 kusů. Prodávaly se s cenou od 4.683 dolarů.
Cadillac Sixty Special (nebo také Fleetwood Sixty Special) používaly herecké nebo pěvecké celebrity k převozu mezi letištěm a čtvrtí Sun Valley v Los Angeles. Uvnitř měly dostatek pohodlí díky prodloužení rozvoru, délce 5.776 mm, šířce 2.022 mm a výšce 1.600 mm. Vůz s pohotovostní hmotností 2.040 kg dosahoval maximální rychlost 165 km/h a na stovku zrychlil za 15 sekund.
Coupe de Ville
První dvoudveřové kupé Cadillac Coupe de Ville se střechou hardtop (bez středových sloupků) se představilo v roce 1949 na výstavě Motorama. Ročník 1954 vycházel z modelu Cadillac Sixty Special s prodlouženým rozvorem a měl několik dalších ozdob karoserie. V luxusním interiéru nechyběla kůží potažená sedadla. Coupe de Ville bylo například vybaveno telefonem ve schránce na palubní desce, toaletním pouzdrem v zadní loketní opěrce a elektrickým ovládáním oken dveří. Prototyp Coupe de Ville používal prezident GM Charles E. Wilson až do roku 1957, kdy jej daroval své sekretářce.
Eldorado
Kromě dvoudveřového kabrioletu vycházejícího z řady 62 vyráběl Cadillac v roce 1954 také luxusnější kabriolet Eldorado (foto). Vycházel ze standardního kabrioletu Cadillac a měl několik odlišovacích ozdob karoserie, například zlaté erby na bocích za dveřmi a široké hliníkové rýhované panely nad zadními, částečně zakrytými koly. Cadillac Eldorado měl ráfky kol s drátovým výpletem, destičky se jménem na dveřích a erby Cadillac na opěradlech sedadel. Prodalo se 2 150 modelů Eldorado 1954 se základní cenou 5.738 dolarů.
Do standardní výbavy patřily například automatický ostřikovač předního okna, posilovač řízení a 12 V elektrický systém. Na přání mohlo být Eldorado vybaveno elektrickým ovládáním oken, nastavením sedadel a automatickým stmíváním světlometů. Novinkou byla kontrolka uvolnění parkovací brzdy.
Fleetwood Seventy-Five
Největším modelem Cadillac ročníku 1954 byl osmimístný sedan Cadillac Fleetwood 75 (foto) s rozvorem náprav 3.805 mm a vnějšími rozměry 6.022 x 2.022 x 1.681 mm (d x š x v). Poháněl jej vidlicový osmiválec s rozvodem OHV, objemem 5,4 litru a nejvyšším výkonem 233 k (171 kW). Vůz s pohotovostní hmotností 2.280 kg a automatickou čtyřstupňovou převodovkou Hydra-Matic dosahoval rychlost 160 km/h. Standardně se dodával s elektrickým ovládáním oken a seřizováním sedadel.
Fleetwood 75 měl vpředu nezávislé zavěšení kol s pérováním vinutými pružinami a vzadu tuhou nápravu odpruženou pětilistovými poloeliptickými péry. Vozy byly vyráběny v karosárně Fleetwood, založené v roce 1909 v americkém městě Fleetwood, stát Pensylvánie.
V roce 1954 prezentoval General Motors na putovní výstavě automobilů Motorama koncept Cadillac El Camino. Dvoumístné kupé s velkými zadními ploutvemi se stalo předobrazem dalšího konceptu Cadillac Eldorado Brougham, postaveného o rok později.
Vozy Cadillac modelového ročníku 1955 se lišily jen drobnými změnami na karoserii (spojené vodorovné a svislé lišty na bocích a silnějšími motory V8 (6 litrů, 289 koní).