Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chrysler 300: Nové fotografie

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (110)
Chrysler 300 je podle amerických zvyklostí nový model pro nový modelový rok. Pro Evropana je to ovšem důkladná modernizace, která přináší řadu novinek.

Na první pohled se může zdát, že Chrysler 300 pro rok 2011 se od modelu 300C z roku 2010 liší jen díky nové přídi, novým svítilnám na zádi a absenci písmene C v názvu. Skutečnost je ovšem jiná. Vlajková loď Chrysleru dostala zcela nový kabát.

Přídi i nadále vévodí rozměrná maska chladiče, ale její tvary jsou nyní jemnější, vyplňují ji pouze vodorovné lamely a na jejím vrcholu je nové logo. Hlavní světlomety mají nyní rovněž nový tvar. Světla pro denní svícení z LED sestavených do tvaru písmene C jsou poctou Chrysleru. Na plynulejší tvary masky i světlometů navazuje design předního nárazníku, blatníků i kapoty motoru.

Změny v designu se dotkly i boků a střední části karoserie. Blatníky jsou i nadále výrazně rozšířeny, ale jejich linie jsou nyní plynulejší. Změny se týkají i dveří a zasklení. V druhém páru dveří je nově malé trojúhelníkové okénko. Nového designu se dočkala i nabídka kol, na jejichž vrcholu jsou 20palcové disky.

Zatímco přední partie se dočkaly zjemnění, tak záď se nyní může pochlubit ostřejšími liniemi než u předchozího modelu. Do horní hrany vyššího víka zavazadlového prostoru se nastěhovalo třetí brzdové světlo a pod ním je umístěno nové logo. Chromem zdobená zadní světla se jen zlehka snaží navodit atmosféru amerických křižníků padesátých let.

Interiér, jehož fotografie prozatím nejsou k dispozici, má nabízet posádce špičkový komfort cestování. Palubní desku z měkčených plastů ozdobí obložení dřevěnou dýhou a analogové hodiny. Inženýři Chrysleru se zaměřili na snížení hladiny zvuku pronikajícího do prostoru pro cestující a za tím účelem jsou na spodku vozu dva kryty z kompozitních materiálů.

Podobně jako u nového Dodge Charger bude součástí výbavy bezklíčový přístup a startování, stabilizační systém, adaptivní tempomat s varováním před kolizí, systém sledování slepého úhlu a parkovací kamera. O komfort cestujících na palubě se má postarat dvouzónová klimatizace, vyhřívaná i chlazená sedadla, dvojité střešní okno, audio systém nebo navigační systém Garmin s 8,4-palcovým displejem.

Nabídka pohonných jednotek obsahuje dva atmosférické zážehové motory s válci do V. Chrysler 300 ve verzích Touring i Limited bude standardně vybaven novým šestiválcem Pentastar o objemu 3,6 litru s výkonem 218 kW (296 k) a točivým momentem 352 Nm. Druhým motorem v nabídce bude osmiválec HEMI o objemu 5,7 litru s možností odpojení jedné řady válců pro snížení spotřeby paliva. Ten bude disponovat výkonem 269 kW (365 k) a točivým momentem 528 Nm.

Jízdními vlastnostmi se má Chrysler 300 vyrovnat nejlepším americkým, asijským i evropským konkurentům. Standardem bude provedení s pohonem zadní nápravy a k dispozici má být i verze s pohonem všech čtyř kol. U ní bude automaticky odpojován pohon předních kol, což má přispět k snížení spotřeby paliva až o 5 procent.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (110)
9. 12. 2010 15:54
300c
Předek je masakr, měli nechat původní "tank". Stačilo zapracovat na interieru. Osobně vlastní 300c 6.1 SRT8 a nemohu si ho vynachválit. Výborný podvozek a super motor. Spotřeba je na ty koně a brutální zátah perfektní. Pochopitelně se to nedá srovnávat s 5,7, ta zas tak nejede. :yes:
Avatar - Barrichello
8. 12. 2010 15:34
Re: krok zpět
Fullsize, i kkdyž v moderním pojetím. Prostě ta dnešní kategorie fullsize v usa není stejná jako kategorie v 70-80 letech - dnes sou ty auta menší než tehdy.

Midsize je Sebring (200C ted) a Avenger.
8. 12. 2010 14:44
Re: krok zpět
jasně, jen jsem se snažil poukázat na to, že prostě standardy (velikost, motorizace a pod) v US a v EU jsou diametrálně odlišné a proto je i srovnávání poněkud ošemetné.

v US dělali "naší" vyšší střední snad všichni (a v US specifikaci je tohle FULL SIZE nebo jen MID SIZE?, tipnul bych spíš to prvé), a naopak prdítka do města skoro nikdo.
8. 12. 2010 14:39
Re: krok zpět
hustokára jako hrom! >:-[]

ještě bys měl zvážit to křídlo a možná chlupatej volant.

Zrovna minulý týden jsem šel kolem nějakého zánovního tuším Mercedesu a měl chlupatý volant >:-[]
8. 12. 2010 14:31
Re: krok zpět
Ja nastesti mam co chci, neni to zadarmo, stalo to snazeni a odhodlani, ale ted si muzu piskat. Tata mel pravdu, roky na skole a ostre lokty, to je to hlavni. :-! :yes: