Chrysler v Ženevě 2005
Poprvé v novodobé historii se samostatně prezentovala v Ženevě značka Dodge, mateřský Chrysler přivezl jen supersilnou verzi osmiválce HEMI pod kapotou Chysleru 300C.
Chysler 300C STR8 – objem ničím nenahradíš
Znovuzavedený motor HEMI (podle půlkulového spalovacího prostoru) propaguje americká odnož skupiny DaimlerChrysler zavedením sportovní verze SRT-8. Do rozrůstající se sportovní rodiny SRT už patří šest vozů: Dodge Viper SRT-10, Dodge SRT-4, Dodge Ram SRT-10, Dodge Ram SRT-10 Quad Cab a Chryslery Crossfire SRT-6 Coupe a Roadster. Sedmé SRT (=Street and Racing Technology) je postaveno na bázi limuzíny 300C, která se vrací k tradičním hodnotám amerických automobilů a podobně jako Crossfiry STR6 bude nabízeno také v Evropě.
Pravidlo "objem ničím nenahradíš" si vzali k srdci i tvůrci sportovní třístovky. Atmosféricky plněný osmiválec HEMI s rozvodem OHV (!) zvětšili u Chrysleru z 5,7 na 6,1 l, změnou vrtání (+3,5 mm). Další úpravy se týkaly zvětšení kompresního poměru (z 9,6:1 na 10,3:1), přepracování sacího a výfukového potrubí a zvýšení nejvyšších otáček.
Výsledkem je nejvyšší výkon 310 kW při 6200 ot./min a točivý moment 570 Nm při 4800 ot./min, to vše ze zdvihového objemu 6059 cm3. Podle Chrysleru jde o motor s nejvyšším litrovým výkonem (51,5 kW/l), jaký kdy byl dodáván v automobilu této značky.
Silný křižník bude prodáván se sériovou s automatickou pětistupňovou převodovkou A580 Autostick s možností manuální volby převodů.
Upravený podvozek s novými pružinami a tlumiči je o 40 mm nižší proti běžnému 300C, sportovnější naladění má i stabilizační systém ESP. Tisková zpráva také informuje o tom, že "brzdový systém byl navržen speciálně k bezpečnému a předvídatelnému zpomalení a zastavení". Fakta ale hovoří za sebe: čtyřpístkové brzdy Brembo mají vpředu vnitřně chlazené kotouče o rozměrech 360 x 32 mm a vzadu 350 x 26 mm. Dvacetipalcová kola jsou obuta do pneumatik 245/45 R20 resp. 255/45 R20 (vzadu). Karosérie Chrysleru 300C SRT-8 bude vyvedena buď ve stříbrné nebo černé metalíze.
Chrysler 300C SRT8 je pro severoamerické trhy vyráběn v kanadské továrně společnosti ve městě Brampton v Ontariu. Výroba pro Evropu se rozběhne počátkem roku 2006 v rakouském Grazu u společnosti Magna Steyr Manufacturing.