Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chystané Audi RS Q8 potvrzuje svůj rekord na Nürburgringu. Je tam nejrychlejší SUV!

David Bureš David Bureš 6. 11. 2019 • 20:07
21
15
Zobrazit náhledy (21)
Audi Q8 Audi Q8 Audi Q8 Audi Q8 Audi Q8 Audi Q8 Audi Q8 Audi Q8 Audi Q8 Audi Q8 Audi Q8 Audi Q8 Audi Q8 Audi Q8 Audi Q8 Audi Q8

Audi RS Q8 ještě nebylo ani představeno a už ukořistilo jeden důležitý rekord. Na Severní smyčce Nürbugringu se stalo nejrychlejším SUV.

Audi sice již nabízí model SQ8 TDI, zároveň však chystá ještě ostřejší variantu tohoto SUV. Jmenuje se RS Q8 a světu se má představit ještě letos. Ještě před premiérou však Audi oficiálně potvrdilo, že se RS Q8 stalo nejrychlejším SUV na Severní smyčce Nürburgringu.

Prototyp RS Q8 objel slavnou trať přezdívanou Zelené peklo s časem 7 minut a 42,253 sekundy. Potvrdily se tak zprávy, že Audi porazilo konkurenční Mercedes-AMG GLC 63 S a stalo se nejrychlejším SUV na Nordschleife. Stuttgartské SUV překonalo o 12 sekund! Za volantem mimochodem při rekordní jízdě seděl německý závodník Frank Stippler.

Pomohl mu k tomu dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec naladěný na rovných 600 koní (441 kW) a 800 N.m, tedy motor sdílený s novým Audi RS 6 Avant. Tím se RS Q8 odliší od jiné sportovní verze, SQ8, která je poháněná vznětovým motorem – osmiválcem s trojitým přeplňováním o výkonu 320 kW a točivém momentu 900 N.m.

Právě z SQ8 novinka přebírá vzduchový podvozek i aktivní stabilizátory, oboje však pro její potřeby byly dále vyladěny. Pružiny i tlumiče jsou naladěny tak, aby byly ještě tužší. Nechybí ani natáčení zadních kol nebo zadní diferenciál s vektorováním točivého momentu.

Velký důraz byl kladen také na pneumatiky. Audi nakonec vsadilo na gumy Pirelli P Zero, speciálně upravené pro potřeby RS Q8. „Potřebovali jsme takové obutí, které je tiché, komfortní a dokáže si poradit s různými povětrnostními podmínkami, a zároveň zvládne na okruhu zajet skvělý čas,“ říká k tomu šéf vývoje Audi Sport Victor Underberg s tím, že RS Q8 bude univerzál, zvládající podmínky každodenního života i víkendových hrátek.

Design RS Q8 se pak odliší novými karbonovými detaily nebo svébytnou maskou chladiče. Poznávacím znakem pak budou koncovky výfuku – jestliže SQ8 využívá dvojici zdvojených kulatých koncovek, RS Q8 vsadí na dvě oválné, což je specifikum Audi řady RS.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - .StenLi.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nieco nesedi..
| 7. 11. 2019
Ja uvadzam to co bolo namerane AMS, nic nepalcam. Placas tu iba ty pretoze je to normalny funkcny plne vybaveny Model S dokonca so 7 sedackami a Tesla uz oznamila ze je to produkcny test a bude sa vyrabat/predavat. Takze tu nesplietaj zavodne monoposty. Skor si dostuduj ze Taycan bol tiez upraveny a v takej verzii ako zajazdil ten cas sa nepredava a ani nebude.
Re: Re: Re: Re: Re: Nieco nesedi..
| 7. 11. 2019
Plácání prázdné slámy, jezdí tam už dva měsíce, jezdí tam s prototypem, který nemá s produkcí nic společného a ....It's an unofficial time. Jinak pokud se chce Tesla porovnávat s prototypy, tak VW ID R zajel 6:05 ofiko a Nio 7:05 také ofiko.
Avatar - .StenLi.
Re: Re: Re: Re: Nieco nesedi..
| 7. 11. 2019
Tak to by si mal zacat googlit chlapce :D Je to neoficialny cas namerany 3rd party a to konkretne Auto Motor und Sport, VAGom silne dotovane medium. Pri kazdom pokuse stlacaju cas o niekolko sekund dole kedze je to v ramci testovania novych elektromotorov a kazde testovanie je v stale horsom pocasi vyrazne ovplyvnujucom casy a Model S je vyrazne vacsie auto, takze ferovejsie, resp. neferovejsie podmienky pre Teslu uz snad nemozu byt :)
https://insideevs.com/…aid-beat-taycan/
Re: Re: Re: Nieco nesedi..
| 7. 11. 2019
Tesla nic "neporážá", leda tak sama sebe. Na NS dodnes žádný čas nezajela.
Avatar - .StenLi.
Re: Re: Nieco nesedi..
| 7. 11. 2019
Kedze vaha oboch aut je priblizne rovnaka ale tazisko u Q8 je ooovela vyssie tak nie mozno, ale urcite to nie je ziadny dokaz. Fyzika nedovoluje aby tazsie a vyssie auto s mensim vykonom, vacsim odporom a rovnako dobre zajazdenym kolom dalo rovnaky cas. Preto som to pisal uz pri prvej zmienke casu Taycanu ze je velmi zly, rovnaky ako ma Megane Trophy, alebo tato dodavka a to ze vyrazne vacsia Tesla ho tak vyrazne poraza nie je ziadny zazrak na strane Tesly, ale velmi zly cas Taycanu.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku