Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čína vyzývá Lexus LM: Denza D9 je luxusní dodávka na benzin i elektřinu

Lukáš Volšický
Diskuze (6)

V Ženevě se představuje nová luxusní dodávka pro Evropu. Přijíždí z Číny, má plug-in hybridní i čistě elektrický pohon a je konkurencí přepychového Lexusu LM.

Letošní autosalon v Ženevě konečně otevřel své brány, ale je výrazně menší, než jak si jej pamatujeme ze zlatých časů před covidem. Na letošní výstavě je k vidění jen minimum starých známých značek, ale současně je dějištěm nových evropských debutů. Čínský BYD na starém kontinentě uvádí značku Denza, která do našich končin přijíždí s velkým elektrifikovaným MPV jménem D9.

Denza je společnou značkou čínského BYDu a německého Mercedesu-Benz. Oficiálně vznikla už v roce 2010 a až do roku 2021 v ní obě společnosti měly padesátiprocentní podíl, který Mercedes-Benz v tom roce zmenšil na pouhých deset procent. U nás v Evropě s novým luxusním MPV Denza D9, velkou konkurencí pro luxusní dodávku Lexus LM.

V Číně se minivan Denza D9 prodává už od roku 2022 a na evropský trh vstupuje v obou dostupných specifikacích – s plug-in hybridním i čistě elektrickým pohonem. Základem plug-in hybridu je přeplňovaná benzinová patnáctistovka o 137 koních a 231 Nm s pohonem předních nebo všech kol a dvěma kapacitami akumulátoru. Standardem je 20,39 kWh, volitelnou volbou je větší 40,06 kWh baterie.

Video se připravuje ...

Elektrický pohon obstarává přední elektromotor o 228 koních a 340 Nm, resp. zadní elektromotor o dalších 60 koních a 110 Nm. Kombinovaná síla plug-in hybridu s pohonem předních kol je 296 koní a 571 Nm, přičemž slibuje akceleraci z 0 na 100 km/h za 9,5 sekundy. Výkonnější čtyřkolka láká na kombinovaných 401 koní, 681 Nm a zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy.

I elektrická verze se v Číně prodává s pohonem předních i všech kol a obě varianty standardně disponují předním elektromotorem o 309 koních a 360 Nm. Čtyřkolka jej doplňuje zadním elektromotorem o 60 koních a 110 Nm, díky čemuž disponuje kombinovaným výkonem 369 koní a 470 Nm. 

Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 9,5 sekundy, resp. 6,9 sekundy pro čtyřkolku, a obě motorizace jsou vybaveny vysokonapěťovým lithium-železo-fosfátovým akumulátorem s kapacitou 103,36 kWh. V čínském cyklu CLTC pak oba modely dosahují maximálního dojezdu před 600 kilometrů, ale na údaje podle evropského cyklu WLTP si ještě musíme počkat. Maximální nabíjecí výkon pak dosahuje 166 kW.

Nové luxusní MPV Denza D9 je 5250 milimetrů dlouhé, 1960 milimetrů široké, 1920 milimetrů vysoké a má dlouhý rozvor náprav 3110 milimetrů. Standardně nabízí konfiguraci sedadel 2+2+3 a bohatou luxusní výbavu včetně zábavních systémů pro pasažéry na zadních sedadlech. V Evropě se Denza D9 začne prodávat ještě před koncem letošního roku.

Lukáš Volšický
Diskuze (6)

Doporučujeme

Avatar - 3_diamanty
27. 2. 2024 14:03
Vyzera to
Podozrivo lepsie ako to nove mpv od lexusu .... nakoniec najkrajsia je ale stale korejska staria od hyundaia... kto by to bol povedal
Avatar - Mokrous
27. 2. 2024 11:56
Zase ty čísla...
Mne by tedy zajímalo, jak se přidáním 60 koní k 296 získá 401 koní. Zajímavé navíc je, že kroutící momenty se tu pouze jednoduše sčítají, ale výkony vůbec ne.

Ale ještě zajímavější je, že čtyřistakoňový relativně lehký PHEV zrychluje 8 sekund a brutálně těžké EV se 369 koňmi to zvládne za 7 sekund i když má krom nižšího výkonu taky nižší krouťák o celých 211Nm.


"Základem plug-in hybridu je přeplňovaná benzinová patnáctistovka o 137 koních a 231 Nm s pohonem předních nebo všech kol a dvěma kapacitami akumulátoru. Standardem je 20,39 kWh, volitelnou volbou je větší 40,06 kWh baterie. Elektrický pohon obstarává přední elektromotor o 228 koních a 340 Nm, resp. zadní elektromotor o dalších 60 koních a 110 Nm. Kombinovaná síla plug-in hybridu s pohonem předních kol je 296 koní a 571 Nm, přičemž slibuje akceleraci z 0 na 100 km/h za 9,5 sekundy. Výkonnější čtyřkolka láká na kombinovaných 401 koní, 681 Nm a zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy. I elektrická verze se v Číně prodává s pohonem předních i všech kol a obě varianty standardně disponují předním elektromotorem o 309 koních a 360 Nm. Čtyřkolka jej doplňuje zadním elektromotorem o 60 koních a 110 Nm, díky čemuž disponuje kombinovaným výkonem 369 koní a 470 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 9,5 sekundy, resp. 6,9 sekundy pro čtyřkolku, a obě motorizace jsou vybaveny vysokonapěťovým lithium-železo-fosfátovým akumulátorem s kapacitou 103,36 kWh."
Avatar - Mokrous
27. 2. 2024 11:41
Re: Jak se v tom autě sedí,
Patříš mezi ty lidi, co nevydrží sami se sebou ani 10 minut?

A co teprve, když jedou v Golfu 3 lidi...
27. 2. 2024 10:17
Re: Jak se v tom autě sedí,
Logicky dost blbě.
Když jede lidí 5, jeden vzadu, tak potom musí jet zbývající 4 vpředu nebo 2 v kufru. :-) Jo, to fakt nechceš.

Text první věty vypadá jako kdyby ho přeložil google před 15 lety ze svahilštiny.
27. 2. 2024 10:04
Re: Jak se v tom autě sedí,
No my tak jezdili uplne v pohode jak v Previi, tak v Sharanu. Takze ja v tom nevidim zadny problem.