Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínský Aiways chystá koncept elektrického SUV kupé. S designem pomohl autor Ferrari Enzo

David Bureš
Diskuze (1)

Aiways U6ion naznačuje podobu druhého elektrického SUV značky, které využije stejnou techniku jako dříve představený model U5.

Na letošním, už 90. ročníku ženevského autosalonu sice budou chybět mnozí tradiční vystavovatelé z řad renomovaných značek, jako je Citroën, Land Rover, Opel či Peugeot, zastoupit se je ale bude snažit třeba i čínský Aiways, který chystá prodej svých aut také v Evropě. Ten se do Ženevy letos po roce vrací, přiveze tam nejen sériové SUV U5, ale rovněž předzvěst druhého modelu, koncept U6ion.

Aiways U6ion je koncept připravovaného SUV kupé, které využije stejnou techniku jako dříve odhalené U5. Opět tedy půjde o elektřinou poháněný automobil, postavený na základech platformy MAS (More Adaptable Structure – více přizpůsobitelná struktura).

Konkrétně U5 využívá elektromotor o výkonu 125 kW a točivém momentu 315 N.m u přední nápravy, normovaný dojezd podle NEDC díky bateriím s kapacitou 65 kWh činí 503 kilometrů.

Aiways zatím zveřejnil první skici připravovaného konceptu pro letošní ženevský autosalon, které naznačí, že se U6ion od výchozí U5 v lecčems odliší. Jiná je nejen záď s propojenými světlomety díky siluetě SUV kupé, ale rovněž příď – proti sériovému SUV jsou odlišné třeba světlomety.

S návrhem pomáhal Ken Okuyama, bývalý šéfdesignér renomovaného italského studia Pininfarina a mimo jiné autor slavného Ferrari Enzo, který značce Aiways pomáhá jakožto poradce pro design.

„Skici U6ion prezentují SUV kupé s harmonickým a vzrušujícím tvarem karoserie, jehož cílem je přilákat mladé uživatele automobilů hledající SUV s nulovými emisemi, které nabízí styl, praktičnost a elektrickou sílu,“ komentuje návrh šéfdesignér Aiwaysu Dongfei Luo.

Aiways je start-up zaměřený na výrobu elektromobilů, který vznikl teprve v roce 2017, kdy jej založili dva podnikatelé Samuel Fu a Gary Gu. Výrobní závod leží v Číně, v městě Šang-žao, vedle vývojového a výzkumného centra v Šanghaji ale firma má i pobočku v německém Ingolstadtu.

David Bureš
Diskuze (1)

Doporučujeme