Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínský Dongfeng je fascinován Hummerem. Po kopii H1 uvádí moderní elektromobil

Filip Melich Filip Melich 30. 8. 2022 • 14:19
42
Zobrazit náhledy (42)
Dongfeng M-Terrain Dongfeng M-Terrain S Dongfeng M-Terrain Dongfeng M-Terrain Dongfeng M-Terrain S Dongfeng M-Terrain Dongfeng M-Terrain Dongfeng M-Terrain Dongfeng M-Terrain Dongfeng M-Terrain Dongfeng M-Terrain Dongfeng M-Terrain S Dongfeng M-Terrain Dongfeng M-Terrain Dongfeng M-Terrain Dongfeng M-Terrain Dongfeng M-Terrain Dongfeng M-Terrain Dongfeng M-Terrain Dongfeng M-Terrain Dongfeng M-Terrain Dongfeng M-Terrain Dongfeng M-Terrain Dongfeng M-Terrain Dongfeng M-Terrain Dongfeng M-Terrain Dongfeng M-Terrain Dongfeng M-Terrain Dongfeng M-Terrain Dongfeng M-Terrain Dongfeng M-Terrain Dongfeng M-Terrain Dongfeng M-Terrain Dongfeng M-Terrain Dongfeng M-Terrain Dongfeng M-Terrain Dongfeng M-Terrain

Společnost Dongfeng Motor je fascinována americkým Hummerem. Vyrábí již armádní kopii a civilní pick-up inspirované první generací. Nyní představuje novou značku Mengshi a dva nové elektromobily.

Čínský státní výrobce automobilů Dongfeng Motor se sídlem ve Wu-Chanu již nějakou dobu vyrábí řadu armádních vozidel pod názvem Mengshi. Jméno podle Car News China znamená Warrior, tedy válečník. Civilní verze se k čínským zákazníkům dostala až v roce 2021 pod názvem Warrior M50. Jedná se o pick-up s čtyřlitrovým turbodieselem pod přední kapotou, za který si značka účtuje 668.000 čínských jüanů, což je v přepočtu téměř 2,4 miliony korun.

Podobnost vojenských speciálů i civilní verze s americkým Hummerem H1, respektive s HMMWV (Humvee), je jednoznačná. Ale tím kopírování nekončí. Společnost Dongfeng se totiž z modelové řady Mengshi rozhodla udělat samostatnou automobilku specializující se na terénní vozy. A stejně jako nový (GMC) Hummer je výhradně elektromobilem, elektrické budou také modely značky Mengshi.

V rámci prezentace nové značky byly zároveň představeny první dva vozy – dle všeho zatím ve formě konceptu. Jde o SUV – či off-road, chcete-li – s názvem M-Terrain a pick-up M-Terrain S… Hummer přeci taky nabízí dvě karoserie. Vzhled modelů Mengshi je skutečně dramatický a značka na prvních oficiálních videích nezapomíná připomínat spojitost s armádní historií jména Mengshi.

Americký Hummer stojí na elektrické platformě Ultium, kdežto jeho čínští bratranci využívají skateboardovou platformu nazvanou Mora. Její součástí je 140kWh baterie, z níž čerpá energii čtveřice elektromotorů. Dle dříve uniklých dokumentů má M-Terrain produkovat celkem 800 kW (1.088 k), což bude zřejmě o pár desítek koní více, než kolik ve své nejsilnější podobě nabídne americký Hummer.

Video se připravuje ...

Mengshi M-Terrain má naopak vážit téměř o tunu méně než čtyřtunový Hummer. Díky tomu má na jedno nabití ujet kolem 500 kilometrů a zrychlit z klidu na 100 km/h do 5 sekund. Dostupná zřejmě bude také verze se spalovacím motorem, ten však bude sloužit pouze k dobíjení menší 65,88kWh baterie, nikoliv k pohonu vozu. Tato verze má mít sice nižší výkon 600 kW (816 k), zato nabídne dojezd až 800 km.

Modely M-Terrain budou vybaveny vzduchovým odpružením s možností zvýšení podvozku až o 105 milimetrů. Chybět nebude ani volba z devíti jízdních režimů nebo takzvaná krabí chůze, kdy se spolu s předními koly vytočí také zadní a vůz se díky tomu bude pohybovat do strany. To už odněkud známe… Hummeru má být podobná také užitečná hmotnost zhruba 600 kilogramů a v případě SUV tři řady sedadel. A kde GMC Hummer slibuje schopnost autonomní jízdy na úrovni dva, modely Mengshi mají být schopné třetí úrovně.

Mengshi slibuje začít s výrobou novinek v průběhu roku 2023, přičemž v plánu je prodávat až 4.000 kusů měsíčně. Kolegové z amerického The Drive jsou však k množství vyráběných kusů skeptičtí. Obří koncern GM vyrábí zhruba jen desetinu Hummerů a neustále naráží na potíže s kvalitou a dostupností dílů. Nechme se překvapit.

Video se připravuje ...

Doporučujeme

Témata