Citroën C1 definitivně končí, nahradí ho C3 a Ami
Automobilka chystá oslavu dodávky posledních vozů vyrobených v kolínském závodě.
Francouzská automobilka Citroën oznámila, že brány kolínského závodu opouštějí poslední kusy modelu C1, což definitivně znamená jeho odchod do důchodu. Výroba modelu C1 přitom začala již v roce 2005 a od té doby si malý městský automobil zvolilo téměř 1,2 milionu zákazníků.
Vůz si přitom již od začátku získával srdce veřejnosti nejen kompaktními rozměry, kdy díky délce pouze 3,46 metru snadno překonával nástrahy měst, ale také díky praktičnosti, eleganci a důrazu na potřeby zákazníků, což přinesla zejména druhá generace, představená v roce 2014.
Ta nabízela třídveřovou i pětidvéřovou karoserii, volitelné střešní okno, řadu individualizačních prvků nebo moderní výbavu v podobě 7“ infotainmentu se zrcadlením telefonu. Druhá generace C1 se navíc dočkala i řady speciálních verzí, na kterých se podílel například módní návrhář Jean Charles de Castelbajac nebo Elle magazín. Vůz navíc dostal dobrodružný vzhled i díky edici Urban Ride.
Automobilka však nyní čelí výrazným změnám v segmentu mikromobility, kdy musí reagovat na změny užívání dopravy v městských centrech a zvýšenou poptávku po ultra-dostupných elektrických řešeních mobility. Právě kombinace těchto faktorů pak automobilku vedla k vytvoření inovativního řešení, kterým je elektrická čtyřkolka Citroën Ami.
Mimo městská centra, kde začínají stále častěji platit omezení upřednostňující elektromobilitu, pak zákazníci toužící po větším prostoru, ovšem bez omezení po stránce agility nebo atraktivnosti, mohou podle automobilky sáhnout po modelu C3.
Právě modely Citroën Ami a C3 by se tak podle automobilky měly stát ideálním řešením, které nahradí C1 a zachovají tak pro zákazníky dostupné řešení mobility.