Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C1 definitivně končí, nahradí ho C3 a Ami

Ondřej Mára Ondřej Mára 28. 1. 2022 • 08:01
41
18
Zobrazit náhledy (41)
Citroën C3 Citroën C3 Citroën C3 Citroën C3 Citroën C3 Citroën C3 Citroën C3 Citroën C3 Citroën C3 Citroën C3 Citroën C3 Citroën C3 Citroën C3 Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami Citroën Ami

Automobilka chystá oslavu dodávky posledních vozů vyrobených v kolínském závodě.

Francouzská automobilka Citroën oznámila, že brány kolínského závodu opouštějí poslední kusy modelu C1, což definitivně znamená jeho odchod do důchodu. Výroba modelu C1 přitom začala již v roce 2005 a od té doby si malý městský automobil zvolilo téměř 1,2 milionu zákazníků.

Vůz si přitom již od začátku získával srdce veřejnosti nejen kompaktními rozměry, kdy díky délce pouze 3,46 metru snadno překonával nástrahy měst, ale také díky praktičnosti, eleganci a důrazu na potřeby zákazníků, což přinesla zejména druhá generace, představená v roce 2014.

Ta nabízela třídveřovou i pětidvéřovou karoserii, volitelné střešní okno, řadu individualizačních prvků nebo moderní výbavu v podobě 7“ infotainmentu se zrcadlením telefonu. Druhá generace C1 se navíc dočkala i řady speciálních verzí, na kterých se podílel například módní návrhář Jean Charles de Castelbajac nebo Elle magazín. Vůz navíc dostal dobrodružný vzhled i díky edici Urban Ride.

Automobilka však nyní čelí výrazným změnám v segmentu mikromobility, kdy musí reagovat na změny užívání dopravy v městských centrech a zvýšenou poptávku po ultra-dostupných elektrických řešeních mobility. Právě kombinace těchto faktorů pak automobilku vedla k vytvoření inovativního řešení, kterým je elektrická čtyřkolka Citroën Ami.

Video se připravuje ...

Mimo městská centra, kde začínají stále častěji platit omezení upřednostňující elektromobilitu, pak zákazníci toužící po větším prostoru, ovšem bez omezení po stránce agility nebo atraktivnosti, mohou podle automobilky sáhnout po modelu C3.

Právě modely Citroën Ami a C3 by se tak podle automobilky měly stát ideálním řešením, které nahradí C1 a zachovají tak pro zákazníky dostupné řešení mobility.

Související články

Témata
30. 1. 2022 14:25
Re: PSA
Taky si myslím, že je C1/P108 škoda, druhá věc je, krytí to nemá co dělat taky s koncernem Stelantis. Je možné, že mini budou mít v rámci koncernu na starosti jen Italové.....
Avatar - del42sa
30. 1. 2022 13:11
Re: PSA
emise jsou jen výmluvy, jak ušetřit. Jsou zkrátka nenažraní. Jiní dokazují že to jde, ale když se nechce tak jsou tím důvodem "emise". To je stejné jako dneska se u nás používá Covid jako univerzální výmluva na všechno co se někomu nechce zrealizovat.
30. 1. 2022 12:48
Re: PSA
Skoro mi to tak přijde, že likvidují jednu kategorii za druhou - C1/P108, od ledna osobní Berlingo/Rifter - pouze elektro za double cenu to nespasí. Že by opět ty proklaté limity na emise? :-(

Která řada bude další?
Avatar - rohYpnol
30. 1. 2022 10:19
Re: Ami není auto
Co píšeš za kraviny? Specifický druh??? Zvláštní že až doteď stačilo lokální uhlí že...
Avatar - del42sa
30. 1. 2022 08:36
PSA
mě spíše přijde zajímavé, že Toyota je stále schopná to auto vyrábět, respektive jeho modernějšího nástupce a ještě udržet příznivou cenu, zatímco francouzi tvrdí, že se jim to nevyplatí ;-)
(k Citroenu zbývá jen dodat: zato z AMI bude určitě "trhák")
Články odjinud