Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný Citroën C5 Aircross nabízí reprezentativnější vzhled a více komfortu

Ondřej Mára
Diskuze (11)

Automobilka Citroën dnes představila modernizované SUV C5 Aircross, které by mělo zaujmout reprezentativnějším vzhledem, bohatšími možnostmi individualizace, novým infotainmentem i vyšším komfortem.

Citroën C5 býval po dlouhé roky klasickým sedanem, v roce 2018 však automobilka svěřila tradiční označení novému SUV modelu, ovšem s dodatkem Aircross. Vloni se navíc modelová řada C5 rozrostla ještě o SUV kupé C5 X, nyní se ale automobilka vrátila ke klasickému SUV, které se dočkalo již zasloužené modernizace.

Jde přitom o poměrně výrazný facelift, který je patrný již při prvním pohledu na přední masku. Namísto rozdělených světlometů, jejichž se stala značka průkopníkem, totiž nový C5 Aircross dostal opět jednodílné svítilny, které si však ponechaly rozdělený světelný podpis díky LED dennímu svícení.

Celá příď vozu by měla mít vertikálnější tvář, která umocňuje charakter modelu, zatímco protáhlé linie a vertikální stupňovitá konstrukce by měla vůz opticky rozšířit. Nové je i pojetí loga ve tvaru dvou šípů, které se postupně osamocují a oddělují od světel pro denní svícení, zatímco dříve k nim pokračovaly ve formě chromovaných lišt. Středy šípů jsou navíc černě lakovány, zatímco jejich okolí je zdobeno chromem.

Již zmiňované denní svícení ve tvaru písmene V navíc zaujme i lištou napříč maskou, která by měla vytvářet 3D efekt „klavírních kláves“. Samotné LED světlomety pak díky tmavě černé úpravě podtrhují robustnost vozu.

Pod přední mřížkou chladiče se maska modernizovaného Citroënu C5 opticky rozšiřuje a vytváří impozantnější dojem. Otevřené a funkční boční mřížky sání pomáhají zlepšovat aerodynamiku a díky vnitřnímu lakování podtrhují prémiový vzhled. Nový je také ochranný dekor nárazníku, který může být v závislosti na výbavě leskle černý nebo leskle hliníkový.

Video se připravuje ...

Vzadu nejsou změny tak výrazné, přesto nový C5 Aircross dostal například upravené zadní svítilny s LED grafikou a ztmaveným sklem. Do podběhů se navíc mohou nastěhovat nová 18“ dvoubarevná litá kola, zatímco kryty zrcátek a střešní nosiče mohou být lakovány leskle černou barvou.

Automobilka navíc nabízí i nový barevný design ochranných prvků Airbump a nový lak modrá Eclipse Blue. Celkově se pak nabídky barev zúžila na populární odstíny bílá Banquise, bílá Nacré, černá Perla Nera, šedá Platinium, šedá Artense a nová modrá Eclipse.

Kabina nového C5 Aircross pak zaujme především novým a větším dotykovým displejem infotainmentu, který má úhlopříčku 10“. Displej je navíc umístěn výš a nabízí i přímý přístup k ovládacím prvkům klimatizace, díky čemuž by měl zlepšit ergonomii i uživatelskou přívětivost. V kapličce přístrojů pak zůstává 12,3“ digitální přístrojový štít.

Novinkou jsou také sedadla Citroën Advanced Comfort nové generace, které slibují vyšší komfort i možnost vyhřívání a masážní funkce. Díky novým materiálům čalounění, jako je Alcantara nebo perforovaná kůže, navíc sedadla i kabina působí moderněji. Úpravami ovšem prošla i nabídka výbav.

Modernější vzhled ale nabízí také středová konzola, jejíž ozdobné prvky jsou potažené látkou s efektem černé kůže a chromovaným lemováním. U automatických převodovek pak nabízí ergonomičtější uspořádání ovládacích prvků, volič jízdních režimů může obsahovat funkci grip-control a plug-in hybridy dostaly intuitivnější volbu jízdních režimů. Konzola navíc nabízí i prostornou přihrádku s dvojicí USB portů a bezdrátovou nabíječkou.

SUV C5 Aircross, které je od svého uvedení na trh považováno za nejpohodlnější a nejflexibilnější SUV ve své kategorii, nyní získalo nový styl, který mu propůjčuje prestižnější, modernější a dynamičtější tvář. Využívá svých předností, kterými jsou pohodlí, prostornost a modularita, a díky strukturovanějšímu vnějšímu stylu a modernějším, vysoce kvalitním barvám a materiálům v interiéru získává na vyzrálosti a charakteru,“ říká Pierre-Yves Couineau, vedoucí projektu SUV C5 Aircross.           

Ondřej Mára
Diskuze (11)

Doporučujeme

Avatar - rohYpnol
13. 1. 2022 19:46
Re: A ze to byvaly krasny auta.
Ano. Smutné toto. Přitom Citroën byl neuvěřitelný pojem.
13. 1. 2022 10:50
A ze to byvaly krasny auta.
Ty C5, dokud to byly sedany.

:-(
Avatar - 3_diamanty
13. 1. 2022 07:37
Re: Opět naruby??
Trefne :yes:

Ale inak tento facelift sa vazne podaril... vyzera to dostojnejsie ako doterajsi kusok
13. 1. 2022 07:04
ernesto
Reprezentativni rika urcite novinarsky podklad pro uverejneni. Novinar to jen prelouska z press kitu. Musis cist mezi radky a sam se podivat na auto a zhodnotit. Dlabej na to co se pise. Hodne se toho napovida a sracek je tak 70 procent. Tech 30 procent co zbyva jsou stejnak ale nepodstatny pro zivot. Reprezentativni ale v podstate chapej, jako ze tvoje prezdivka Ernesto zaousobi vic, nez Alfons Čepička
13. 1. 2022 01:40
Re: Opět naruby??
:-[] :-[] :-[] :yes: