Citroën může čekat změna vedení. Lindu Jacksonovou má nahradit manažer z Mitsubishi
Linda Jacksonová šéfuje Citroënu od roku 2014. Nyní údajně míří na jinou pozici v rámci Skupiny PSA.
Skupina PSA chystá změny ve svém vedení. Hlavní změna se očekává ve značce Citroën, která se má dočkat nového šéfa. Do jejího čela má zamířit Francouz Vincent Cobee, donedávna pracující u Mitsubishi, který má nahradit Britku Lindu Jacksonovou. Informovala o tom agentura Reuters.
Vincent Cobee už v Citroënu pracuje, do automobilky nastoupil 1. října jakožto zástupce ředitele značky. Z titulu své funkce odpovídá za urychlení mezinárodního růstu Citroënu. Je tak součástí výkonného výboru značky, do budoucna by však měl povýšit.
Do Skupiny PSA Cobee nastoupil od konkurenční aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, kde do letošního dubna pracoval na pozici šéfa výroba u tří diamantů. Na jaře však odešel, v rámci rozsáhlejších změn ve vedení Mitsubishi, v důsledku zadržení šéfa aliance Renault-Nissan-Mitsubishi Carlose Ghosna.
Proč má Linda Jacksonová skončit v čele Citroënu, Reuters neuvádí. Agentura však píše, že zůstane ve Skupině PSA, jen na jiné pozici.
Linda Jacksonová se stala výkonnou ředitelkou Citroënu v červnu 2014, tehdy jakožto jedna z prvních žen ve vedení velké automobilky (ve stejném roce se šéfkou General Motors stala Mary Barraová). U francouzské značky působila od roku 2005, předtím pracovala pro MG Rover. V Citroënu vystřídala několik pozic, než mu začala šéfovat.
Pod vedením Lindy Jacksonové se z Citroënu stala značka sázející na avantgardní design a komplexní pohodlí – vedle komfortních podvozků se značka zaměřuje také na pohodlné sedačky nebo zdůrazňuje jednoduché ovládání. Přitom však na evropských trzích zmizela z největších segmentů, z nabídky postupně vypadl velký sedan C6, velké MPV C8 nebo model střední třídy C5. Největším modelem Citroënu (pokud nepočítáme osobní dodávku Space Tourer) je tak dnes SUV C5 Aircross.
Evropské prodeje Citroënu sice v posledních letech rostou. Konkrétně od ledna do září si značka v Evropě podle statistik ACEA pomohla o 6,2 % na 500.008 registrovaných aut, na druhou stranu tržní podíl 4,1 % je nižší, než v době, kdy Jacksonová do vedení Citroënu nastupovala. Za devět měsíců roku 2014 činil 4,7 %, o rok dříve byl ještě o dvě desetiny procenta vyšší.