Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën může čekat změna vedení. Lindu Jacksonovou má nahradit manažer z Mitsubishi

David Bureš
Diskuze (29)

Linda Jacksonová šéfuje Citroënu od roku 2014. Nyní údajně míří na jinou pozici v rámci Skupiny PSA.

Skupina PSA chystá změny ve svém vedení. Hlavní změna se očekává ve značce Citroën, která se má dočkat nového šéfa. Do jejího čela má zamířit Francouz Vincent Cobee, donedávna pracující u Mitsubishi, který má nahradit Britku Lindu Jacksonovou. Informovala o tom agentura Reuters.

Vincent Cobee už v Citroënu pracuje, do automobilky nastoupil 1. října jakožto zástupce ředitele značky. Z titulu své funkce odpovídá za urychlení mezinárodního růstu Citroënu. Je tak součástí výkonného výboru značky, do budoucna by však měl povýšit.

Do Skupiny PSA Cobee nastoupil od konkurenční aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, kde do letošního dubna pracoval na pozici šéfa výroba u tří diamantů. Na jaře však odešel, v rámci rozsáhlejších změn ve vedení Mitsubishi, v důsledku zadržení šéfa aliance Renault-Nissan-Mitsubishi Carlose Ghosna.

Proč má Linda Jacksonová skončit v čele Citroënu, Reuters neuvádí. Agentura však píše, že zůstane ve Skupině PSA, jen na jiné pozici.

Linda Jacksonová se stala výkonnou ředitelkou Citroënu v červnu 2014, tehdy jakožto jedna z prvních žen ve vedení velké automobilky (ve stejném roce se šéfkou General Motors stala Mary Barraová). U francouzské značky působila od roku 2005, předtím pracovala pro MG Rover. V Citroënu vystřídala několik pozic, než mu začala šéfovat.

Pod vedením Lindy Jacksonové se z Citroënu stala značka sázející na avantgardní design a komplexní pohodlí – vedle komfortních podvozků se značka zaměřuje také na pohodlné sedačky nebo zdůrazňuje jednoduché ovládání. Přitom však na evropských trzích zmizela z největších segmentů, z nabídky postupně vypadl velký sedan C6, velké MPV C8 nebo model střední třídy C5. Největším modelem Citroënu (pokud nepočítáme osobní dodávku Space Tourer) je tak dnes SUV C5 Aircross.

Evropské prodeje Citroënu sice v posledních letech rostou. Konkrétně od ledna do září si značka v Evropě podle statistik ACEA pomohla o 6,2 % na 500.008 registrovaných aut, na druhou stranu tržní podíl 4,1 % je nižší, než v době, kdy Jacksonová do vedení Citroënu nastupovala. Za devět měsíců roku 2014 činil 4,7 %, o rok dříve byl ještě o dvě desetiny procenta vyšší.

David Bureš
Diskuze (29)

Doporučujeme

Avatar - Hammunasakra
21. 10. 2019 08:52
Re: asi potrebovali
Asi nerozumim = co považuješ za špatný = DS?

Zázraky neumí nikdo = ale vzestup PSA během pár let z mínusů do plusu rozsahu že koncern rozšířili o Opel = to skoro zázrak rsp. na velký ocenění manažerů je :yes:

Když sem u toho Opelu = DS při svejch cenách i při menšim počtu kusů, v poho může bejt výdělečný = základ je furt masová technika PSA. Naopak věřil bys že docela velkovýrobce Opel navíc s technikou megavýrobce GM = byl trvale přes dekádu v prodělku a nešlo a nešlo se jim z nich dostat?

Z pohledu fandy aut = je dění u PSA rsp. Citroenu fakt smutný = ale z ekonomicko manažerskýho pohledu = poslední roky skoro na jedničku
Zajímavý jak je to naopak žejo?

Prostě kdyby lidi Xantii Activa kupovali jako Pašíky = bylo by to jinak. Takhle je nutný hledat cesty, který fungujou = byť se někomu nelíbí. Ale NENI na výběr = prostě buď cesta Linda Jackson nebo cesta = aktuální Ford http://www.autoforum.cz/…rok-skor-k-nule/ a dál až sem http://www.autoforum.cz/…-akcii-za-vetes/

Citroen potažmo PSA = zvolili zjevně správnou cestu. I když se mi porfoliem modelů = taky moc nelíbí
Avatar - del42sa
21. 10. 2019 08:44
Re: asi potrebovali
spíš to dokazuje že ani PSA neumí zázraky a špatná manažerská rozhodnutí se dělají všude....
Avatar - Hammunasakra
21. 10. 2019 08:38
Re: asi potrebovali
Neni to úsměvné = je to to rozhodnutí = rozlišit Citroen a DS. Nepovažuju DS za manažerský přešlap = je to zřejmě JEDINÁ ekonomicky schůdná cesta. Jo bohužel je to fakt jako manévry Marchionneho = prostě NEMÁŠ na výběr. Je to jako nejprodávanější auta segmentu Sup a Pašík = a stejně tě to tlačí je dát na jednu linku = NEMÁŠ na výběr

Smutný že hodně lidí na toho manažera co vytáh automobilku z červenejch čísel nadává = že by jí dál chtěli prodělečnou. Což neni vtip = prostě buď bude nabízet to na čem neprodělá = nebo se líbit pár lidem co neumí posoudit tu smutnou ekonomickou část a skutečnost že většinou NEMÁŠ NA VÝBĚR = a firmu dovést tam kde je třeba Ford = kterej by NUTNĚ a OKAMŽITĚ potřeboval management typu Lindy Jackson

Ano PSA je v zisku = a tohle je cena. Druhá možnost je nabízet to po čem mj část lidí tady vzdychá a vzpomíná na starý časy = a bejt v mínusu. Snadná volba
Avatar - del42sa
21. 10. 2019 08:14
Re: asi potrebovali
Logiku to moc nemá, protože stejnou techniku dávají do Peugeotu 3008 a 508, tak proč ne do Citroenu ? Dávat stejnou techniku do více aut je přece výhodné. Na nepřítomnost 4x4 u SUV všichni zákazníci poukazují, takže tvrdit, že něco takového si nechávají jen pro DS je úsměvné.

K DS: když se podívám na prodejní čísla DS, tak trend prodejů je neustále klesající, přes větší množství modelů, takže lze jen velmi těžko věřit pohádkám o ziskovosti DS obzvlástě v kontextu k výše zmíněným příspěvkům. ;-) Automobilka, která nutně šetří u C5 V6 na plynových vzpěrách víka motorového prostoru nebo nemůže mít vyhřívaný volant, protože by to bylo v tom počtu vyrobených kusů neekonomické a na druhou stranu si může dovolit na míru šité designové interiéry v DS a kůží potahované palubní desky a vestavěnými luxusními hodinami a tlačítky ve tvaru diamantů ?

prodeje v Evropě :
http://carsalesbase.com/…r-sales-data/ds/

prodeje v Číně ještě horší:
http://carsalesbase.com/…r-sales-data/ds/

Chápu, že by teď bylo pro Tavarese příliš těžké přiznat ten manažerský přešlap s DS, ale což. Budeme se navenek tvářit, že je vše v nejlepším pořádku, co na tom, že společně s Lidnou Jackson totálně vykastrovali Citroen a udělali z něj naprosto tuctovou značku a celé ty roky inovací poslali lusknutím prstu ke dnu. Rozdělením na Citroen a DS, nastala poměrně schizofrenní situace. Ani jedna ze značek nenabízí v evropě sedan střední třidy a ani jedna nenabízí sedan vyšší střední třídy.
Jediné co si zákazníci mohou koupit jsou dvě SUV. DS7 a C5 aircross.
To že je nabídka nekonzistentní je patrné na první pohled. C3 a C3 aircross jsou auta postavená na starých platformách PF1, Picasso nám už pomalu přesluhuje a chybějící C4 supluje faceliftovaný Cactus.To opravdu není dobrá vizitka pro automobilku, která prodávala přes milion aut ročně. Ano PSA je v zisku, ale za jakou cenu ?? Trochu to připomíná ty manévry nebožtíka Marchionneho u Fiatu. Tam to odnesla Lancie a Fiat
Avatar - del42sa
21. 10. 2019 07:43
Re: Citroen potřebuje trochu šťávy
nová C5 bude představená na pařížském autosalonu v roce 2020, prodej 2021. C6 asi opět jen pro čínu, ale vzhledem k vlažným prodejům současné čínské C6 se i toto rozhodnutí stále přehodnocuje....

https://www.goauto.com.au/…10-16/80357.html