Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cupra Born se už začíná vyrábět. Staví ji největší závod na elektromobily v Evropě

David Bureš David Bureš 29. 9. 2021 • 06:22
39
19
Zobrazit náhledy (39)
Cupra Born Cupra Born Cupra Born Cupra Born Cupra Born Cupra Born Cupra Born Cupra Born Cupra Born Cupra Born Cupra Born Cupra Born Cupra Born Cupra Born Cupra Born Cupra Born Cupra Born Cupra Born Cupra Born Cupra Born Cupra Born Cupra Born Cupra Born Cupra Born Cupra Born Cupra Born Cupra Born Cupra Born Cupra Born Cupra Born Cupra Born Cupra Born Cupra Born Cupra Born

Born je sportovně laděný hatchback s elektrickým pohonem o výkonu až 170 kW. Technika vychází z Volkswagenu ID.3, proti němuž se však Born v mnoha ohledech liší.

Cupra vstupuje do nové éry své existence. Začíná vyrábět svůj první sériový elektromobil, model Born. Kompaktní hatchback nebude jediným takovým modelem v nabídce, Cupra již avizovala, že v roce 2024 začne vyrábět velké elektrické SUV vycházející z konceptu Tavascan.

Novinka Cupry se začíná vyrábět v německém závodě Cvikov, který je dnes největší továrnou na elektromobily v Evropě. Denně tu vzniká až 1.400 elektroaut, roční výrobní kapacita tak činí asi 330.000 automobilů. Vedle Bornu v továrně vyrábějící výhradně elektrovozy vznikají ještě Volkswageny ID.3 a ID.4 a Audi Q4 e-tron, včetně odvozené verze Sportback.

video

Cupra Born podobně jako tyto modely využívá modulární platformu MEB vyvinutou speciálně pro elektromobily, konkrétně technicky vychází z modelu Volkswagen ID.3. Oproti němu se však v některých ohledech liší, a to nemluvíme jen o svébytném designu.

Nový hatchback je totiž sportovně laděn, a tak mu kvůli zajištění sportovního charakteru nechybí účinnější brzdový systém nebo širší pneumatiky s šířkou běhounu 235 mm u příplatkových 20" kol. K dispozici budou rovněž adaptivní tlumiče se specifickým nastavením Cupra, stejně jako osobitý elektronicky řízený stabilizační systém ESC Sport s vylepšenou charakteristikou ovládání brzdové soustavy. 

Cupra Born bude nabízena ve dvou výkonových variantách, se 110 kW a 150 kW. Pro silnější derivát však bude možné objednat i paket e-Boost, který výkon navýší až na 170 kW.

Born je sice prvním sériovým elektromobilem v nabídce Cupry, rozhodně však nikoliv posledním. Pro rok 2024 je již potvrzeno velké elektrické SUV Tavascan, navíc se mluví o městském elektromobilu, který letos avizoval koncept UrbanRebel. Ten by se mohl vyrábět v domovském závodě Martorell, kde má španělská automobilka ambice vyrábět od roku 2025 až půl milionu elektroaut ročně. Konkrétně má jít o městské modely různých koncernových značek.

Související články

Témata
30. 9. 2021 16:31
Re: Born To Be Wild
No jo no. Ale v tom Holansku jsou vysoké daně na pořízení nového auta + vysoké registrační poplatky a hlavně dotace na EV. Bez toho by tebou udávané nárůsty nebyli. Hlavně si zapomněl na ještě jeden nárůst - prodej ojetin stoupl o cca 80% proti 2020 ;-) To o něčem svědčí…
Avatar - .StenLi.
30. 9. 2021 12:43
Re: Born To Be Wild
Ten trapny moment ked sa tu snazis budit dojem ze "EV vlastne nikto ani nechce" odvolavas sa na jednotku v EV Hate autoforum.cz a ich stary clanok a potom zistis ze predaje zastrckacov v July 2021 v Holandsku oproti minulemu roky vzrastli na rekordny 25% podiel na trhu :D
Avatar - .StenLi.
30. 9. 2021 12:34
Re: Matika :)
Ti ludia co cakaju na svoje EV 6-9 mesiacov kvoli nedostatocnej vyrobe nepokryvajucej dopyt ;-) a kvoli problemu na cerpackach v UK sa ten dopyt este zvysi. Alebo si myslis ze VAG a Toyota robia historicky najvacsie investicie do BEV preto ze ich tuzia vyrabat na sklad lebo o ne nie je zaujem? :-) Trosku viac objektivity, a menej osobneho EV hate-u ;-) V Europe tvoria aktualne zastrckace uz impozantnych 15% z predajov aut, v Norsku cisto elektricke dokonca 72%.
Avatar - .StenLi.
30. 9. 2021 12:31
Re: Matika :)
Joj tak ale uchovajme nejaky standard napriec priemyslom nech sa to da porovnavat :) Zlakol som sa ze z VW je zrazu najvacsi vyrobca EV na svete :)
Avatar - palix
30. 9. 2021 11:32
Re: Born To Be Wild
Mnohí si myslia, že elektro je správna cesta a temné stránky nevidia (nechcú vidieť)... A potom je väčšina, ktorá na to jednoducho neverí...
Ako som písal vyššie o "Nizozemsku / Holandsku" - skončia dotácie, skončí elektro a uplatní sa to, čo ľudia budú naozaj chcieť. Ani politici nie sú vo svojích funkciách večne.

Samozrejme nič proti ekológii - som za čistú Zem... Ale más pár Európanov vo vyspelej časti Európy Zem elektroautami NESPASÍ, keď zvyšok bude ďalej veselo znečisťovať planétu.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud