Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Dokker Van 1.5 dCi Ambiance: Óóó, Dacia (3. díl)

Ladislav Černý Ladislav Černý 13. 8. 2018
21
6
Zobrazit náhledy (21)
Dacia Dokker Van 1.5 dCi Ambiance Sklopení sedadla spolujezdce a otočení části přepážky do podélného směru vyžadovalo půl minuty. Nákladový prostor nabídl délku 3,11 m. Sklopení sedadla spolujezdce a otočení části přepážky do podélného směru vyžadovalo půl minuty. Nákladový prostor nabídl délku 3,11 m. Sklopení sedadla spolujezdce a otočení části přepážky do podélného směru vyžadovalo půl minuty. Nákladový prostor nabídl délku 3,11 m. Dacia Dokker Van 1.5 dCi Ambiance Dacia Dokker Van 1.5 dCi Ambiance Dacia Dokker Van 1.5 dCi Ambiance Sedadlo spolujezdce držela ve vzpřímené poloze jednoduše zjistitelná zarážka Dacia Dokker Van 1.5 dCi Ambiance Dacia Dokker Van 1.5 dCi Ambiance Dokker s nízkou nákladovou hranou nabízí prostor o objemu 3,3 m3 Přístup do nákladového prostoru byl díky dvěma posuvným dveřím báječný Na podlahu nákladového prostoru přesně navazuje plech v oblasti pod sedadlem spolujezdce Dacia Dokker Van 1.5 dCi Ambiance Jedenáct padesátikilových pytlů brambor a řidič plně vybrali užitečné zatížení, přesto dodávka zůstala příjemně ovladatelná Dacia Dokker Van 1.5 dCi Ambiance
Ukončili jsme tříměsíční test nejprodávanější dodávky do dvou tun. Co odhalilo ujetých osm tisíc kilometrů v zimním období?

Dacia Dokker vzbuzovala údiv nejen díky originální registrační značce, i když jsme během testu prošly dvakrát policejní kontrolou. V obou případech jsme se po kontrole dokladů zeptali na důvod, proč si policejní hlídka vybrala „náhodně“ nás. V obou případech příslušníci přiznali, že originální registrační značka zpoplatněná deseti tisíci korunami se jim jevila podezřelá. „Kdyby byla na nějakém drahém autě, to bychom chápali, ale na Dacii,“ divili se policisté. Mlhu jejich nechápavého údivu jsme posléze rozptýlili informací, že lidé nad dokkerem fakt žasnou, protože od uvedení na český trh před pěti lety je stále nejprodávanější dodávkou do dvou tun celkové hmotnosti. Po tomto entrée, kdo pan Dokker skutečně je, silniční prohlídka rychle skončila a mohli jsme dál najíždět kilometry.

Servis a olej

Na konci našeho testu se počítadlo ujeté vzdálenosti zastavilo na deseti a půl tisících kilometrů. V rámci servisního plánu pro vozy Dacia to znamenalo lehce nadpoloviční využití servisního intervalu. Kapková zkouška ukázala, že olej se nachází v cca polovičním využití a dalších deset tisíc kilometrů je pro něj maximum dalšího rozumného nájezdu do výměny.

Zimní měsíce v dokkeru nám přineslo jedno obrovské překvapení. Vznětový motor startoval i při mrazech kolem -20 °C na horách v pohodě, zatímco některá jiná vznětová auta měla problémy. Zjistili jsme, že to není pouze tankováním kvalitní nafty, ale také – světe div se – elektrickým vyhříváním palivového filtru. Automobil s cenovkou pod čtvrt milionu korun v nejnadupanější verzi měl standardně vyhřívání palivového filtru. Vůbec se tím v ceníku nebo kdekoliv jinde na rozdíl od vozidel za milion a více korun nijak nechlubí. Óóó, Dacia, vzpomněli jsme si na příznačnou registrační značku.

Výrobce dokonce nastavil bimetalový elektrický spínač ve víčku palivového filtru na +5 °C, aby vyhřívání nafty omezilo srážení parafínů již u nafty třídy B (letní), která má mít dobrou filtrovatelnost CFPP od bodu mrazu. Vyhřívání palivového filtru se zapínalo již po otočení klíčkem zapalování do polohy 1, takže při mrazech docházelo k žhavení svíček i vyhřívání nafty zároveň již před spuštěním motoru.

Když jsme se dotkli tématu palivového filtru, tak k němu přidáme zručnějším uživatelům modelu Dokker radu, že lze na rozdíl od mnoha konkurenčních automobilů pořídit pouze vložku palivového filtru. Originální díl do tří stokorun pochází od firmy Mahle. U většiny jiných automobilů se musí měnit celý palivový filtr s cenovkou kolem 1500 korun. Óóó, Dokker.

Ceny servisních prohlídek Dacie Dokker (Kč bez DPH)
Servisní prohlídka (km)/motor 1.6 SCe 75 kW 1.6 SCe 75 kW LPG 1.5 dCi 55 kW 1.5 dCi 66 kW
20 000 km 2 345 2 345 2 445 2 445
40 000 km 4 339 5 081 3 090 3 090
60 000 km 2 828 2 828 2 929 2 929
80 000 km 5 193 6 813 3 943 3 943
100 000 km 3 493 3 494 3 594 3 594
Celkem 18 198 20 561 16 001 16 001

Jízda za pár korun

Zkoušený dokker se silnější verzí turbodieselu 1.5 dCi 66 kW spotřeboval během osmi tisíc kilometrů 417,14 l nafty za celkovou částku 10.125 korun

bez DPH. Průměrná spotřeba během zimního období od začátku ledna do Velikonoc se navzdory mrazivým startům a časté jízdě ve sněhových kolejích ustálila na 5,21 l/100 km. Výbornému turbodieselu jsme tankovali naftu s prověřenou kvalitou bez ohledu na co nejnižší cenu, přesto vyšly

náklady na jeden ujetý km v hodnotě pouhých 1,26 Kč bez DPH. Dodávka za mimořádně příznivou cenu osvědčila šetrnost k peněžence uživatele také provozními náklady. V tabulce najdete také velmi příznivé ceny za servisní prohlídky, které u turbodieselu nastávají každý rok nebo 20.000 km.

Celkové náklady na vlastnictví Dacie Dokker Van Ambiance na 100.000 km podle motorů (Kč bez DPH)
Motor1.6 SCe 75 kW 1.6 SCe 75 kW LPG 1.5 dCi 55 kW1.5 dCi 66 kW
Pořizovací cena 200 900 225 900 233 900 248 900
Servisní náklady 18 198 20 561 16 001 16 001
Průměrná spotřeba paliva l/100 km 6,2 8,2 4,1 4,1
Cena paliva Kč/l 30,6 14,2 29,9 29,9
Cena za palivo na 100 000 km 189 720 116 440 122 590 122 590
Celkové náklady 408 818 362 901 372 491 387 491

Nákladový prostor

Testovaný dokker dostal za příplatek sedm tisíc korun s daní drátěnou přepážku mezi posádkou a nákladovým prostorem s možností její pravou stranu otevřít. K ní také patří složitelné sedadlo spolujezdce a prodloužení nákladového prostoru na úžasných 3,11 m při celkové délce vozidla 4,36 m. Teoreticky to znamená, že Dokker snadno převeze i pětimetrové předměty a odvede spoustu práce. Omezujícím faktorem je však užitečné zatížení, které činí 6-6,5 q v závislosti na motorizaci a výbavě. Kdo potřebuje vozit těžší předměty, musí jít ke konkurenci, protože užitkový model Dokker převzal podvozek včetně pevné zadní nápravy z osobního provedení Lodgy.

Prodloužení nákladového prostoru až do místa spolujezdce má však jednu nevýhodu danou konstrukcí, a tudíž společnou pro všechna tato řešení u různých automobilek. Skrz drátěnou přepážku bez omezení také prochází hluk od podběhů zadních kol, které u užitkového vanu nejsou na rozdíl od osobních verzí pokryty vkusným a hluk zachycujícím koberečkem.

Také v tomto speciálním prodloužení nákladového prostoru a sklopném sedadle spolujezdce nás Dokker překvapil. Navzdory skládání spolujezdcovy sedačky dokázala Dacia u ní na rozdíl od některých dražších konkurentů zachovat podélný posun. Zpočátku jsme tuto možnost neočekávali, ale důkladná kontrola mechanismu sklápění sedadla nás přivedla k hrazdičce pod sedákem a odhalení posunu.

Do standardního vybavení také patří stropní polička, čímž se superlevný Dokker s cenou od 189.900 korun bez daně opět ukázal jako vůz stavěný na užitek a nikoliv co nejnižší základní cenu.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - m.z.
RZ
m.z.
| 13. 8. 2018
Příhoda s RZ, je jediné, co vás na článku zaujalo? Mě se zdál docela přínosný, co se týče informací z provozu.
Podivný článek
auuuauuua
| 13. 8. 2018
Myslíte, že u zahraničního článku, bude zmiňovaná česká příplatková SPZ?
Podivný článek
nippon
| 13. 8. 2018
Mňa zase prekvapilo, že test, ktorý sa konal v zime, uverejnia v auguste. Zvláštne.
RZ
Futurista
| 13. 8. 2018
"V obou případech příslušníci přiznali, že originální registrační značka zpoplatněná deseti tisíci korunami se jim jevila podezřelá. „Kdyby byla na nějakém drahém autě, to bychom chápali, ale na Dacii,“ divili se policisté."

Nevěřím ani slovo. Kdyby na tý RZ bylo napsáno třeba Ferrari1, pak neřeknu, ale tenhle příběh je hodně nepovedenej. Stejně jako čeština v článku. No ale něčím být zajímaví musíme, že...
Podivný článek
FaustEric
| 13. 8. 2018
Těch podivných vět, které nedávajáí smysl, je v článku víc. Asi je to překlad z nějakého zahraničního článku, dělaný narychlo přes automat. Pisálek ho zapoměl opravit a ani ho nečetl. To je úroveň české novinařiny, žumpa všech žump, jen kopírování a žádné vlastní autorské články, fuj.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku