Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Duster se zcela loučí s motorem 1.3 TCe. Benzinovou čtyřkolku brzy nekoupíte

Dacia Duster TCe 130 Techroad
Dacia Duster TCe 130 Techroad
Dacia Duster TCe 130 Techroad
Dacia Duster TCe 130 Techroad
44 Fotogalerie
Diskuze (35)

Rošády v motorové nabídce populárního SUV Dacia Duster neberou konce. Pokud chcete benzin s pohonem všech kol, raději si pospěšte.

Změn se v motorových nabídkách napříč všemi automobilkami událo v posledních měsících opravdu hodně. Některé varianty jsou jen očesány o vybrané převodovky či možnosti pohonu, jiné končí zcela. Hodně změn pozorujeme především v nabídce Dacie Duster, cenově dostupného a u nás nesmírně populárního SUV. V loňském roce se jej prodalo 5922 kusů, což z něj dělá devátý nejprodávanější model na tuzemském trhu a nejžádanější Dacii celkově.

Poslední dobou ale musejí potenciální kupci sledovat ceník modelu opravdu pozorně, změny se totiž odehrávají každou chvilku. Prvně přišla náhrada atmosférické šestnáctistovky přeplňovaným litrovým tříválcem o síle 74 kW. To je nově základní motorizace, jíž v úvodní výbavě Access pořídíte od 269.900 Kč a nabízí se třeba i s tovární úpravou na LPG.

Následovala informace, že se Duster rozloučí s motorizací 1.3 TCe 96 kW a přijde tak o cenově nejdostupnější benzinovou čtyřkolku. Kdo by na ní trval, ten si musí připlatit za silnější provedení třináctistovky s výkonem 110 kW. Zatímco slabší čtyřkolka stála 439.900 Kč, na silnější jste si museli připravit o 50 tisíc korun více. A to je do finální cenovky této kategorie aut opravdu citelný zásah.

Video placeholder
Dacia Duster, Frankfurt 2017 • Zdroj: auto.cz

Ani tím ale nekončíme. Dobře informovaný magazín RNews.cz včera na svém facebooku publikoval informaci, že Duster se s motorem 1.3 TCe rozloučí zcela. Zatím jej v poslední verzi ceníku vidíme, pravděpodobně do doby, než se Dacii povede prodat veškeré skladové zásoby. Pro populární SUV to znamená dvě zásadní věci. Jedinou benzinovou motorizací v nabídce zůstane právě litr. A s tím souvisí i druhý fakt, že tak zcela přijdete o možnost benzinové čtyřkolky.

Ta se bude pojit výhradně s turbodieselem Blue dCi o síle 85 kW, jenž s pohonem všech kol přijde na 443.900 Kč. A to jsme hodně daleko od lidových cen, které si tuzemští kupci na Dacii tak oblíbili. Dusteru s třináctistovkou přitom paradoxně nejvíce ublížilo to, že byl nesmírně úspěšný.

„Bohužel byl o Duster s motorem 1.3 TCe velký zájem, což mu zlomilo vaz. Lehký Duster s výkonným motorem měl ve verzi 4x4 až 140 gramů CO2 na kilometr. Aby byla tato motorizace akceptovatelná, musel by mít nereálných 95,9 gramů,“ vysvětluje magazín RNews.cz, proč se s touto benzinovou čtyřkolkou budeme muset co nevidět rozloučit. Jsou za tím samozřejmě emise.

„Masivní překročení limitu o 44,1 gramu znamená při současném zákaznickém zájmu konec modelu. Významně totiž zhoršuje firemní průměr CO2. Benzinový Duster už tedy pořídíte pouze s motorem 1.0 TCe. A pokud máte zájem o pohon 4x4, získáte jej výhradně s dieselem,“ dodává renomovaný zdroj informací ze světa Renault Groupe.

Vstoupit do diskuze (35)