Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Duster se zcela loučí s motorem 1.3 TCe. Benzinovou čtyřkolku brzy nekoupíte

Stanislav Kolman
Diskuze (35)

Rošády v motorové nabídce populárního SUV Dacia Duster neberou konce. Pokud chcete benzin s pohonem všech kol, raději si pospěšte.

Změn se v motorových nabídkách napříč všemi automobilkami událo v posledních měsících opravdu hodně. Některé varianty jsou jen očesány o vybrané převodovky či možnosti pohonu, jiné končí zcela. Hodně změn pozorujeme především v nabídce Dacie Duster, cenově dostupného a u nás nesmírně populárního SUV. V loňském roce se jej prodalo 5922 kusů, což z něj dělá devátý nejprodávanější model na tuzemském trhu a nejžádanější Dacii celkově.

Poslední dobou ale musejí potenciální kupci sledovat ceník modelu opravdu pozorně, změny se totiž odehrávají každou chvilku. Prvně přišla náhrada atmosférické šestnáctistovky přeplňovaným litrovým tříválcem o síle 74 kW. To je nově základní motorizace, jíž v úvodní výbavě Access pořídíte od 269.900 Kč a nabízí se třeba i s tovární úpravou na LPG.

Následovala informace, že se Duster rozloučí s motorizací 1.3 TCe 96 kW a přijde tak o cenově nejdostupnější benzinovou čtyřkolku. Kdo by na ní trval, ten si musí připlatit za silnější provedení třináctistovky s výkonem 110 kW. Zatímco slabší čtyřkolka stála 439.900 Kč, na silnější jste si museli připravit o 50 tisíc korun více. A to je do finální cenovky této kategorie aut opravdu citelný zásah.

Video se připravuje ...

Ani tím ale nekončíme. Dobře informovaný magazín RNews.cz včera na svém facebooku publikoval informaci, že Duster se s motorem 1.3 TCe rozloučí zcela. Zatím jej v poslední verzi ceníku vidíme, pravděpodobně do doby, než se Dacii povede prodat veškeré skladové zásoby. Pro populární SUV to znamená dvě zásadní věci. Jedinou benzinovou motorizací v nabídce zůstane právě litr. A s tím souvisí i druhý fakt, že tak zcela přijdete o možnost benzinové čtyřkolky.

Ta se bude pojit výhradně s turbodieselem Blue dCi o síle 85 kW, jenž s pohonem všech kol přijde na 443.900 Kč. A to jsme hodně daleko od lidových cen, které si tuzemští kupci na Dacii tak oblíbili. Dusteru s třináctistovkou přitom paradoxně nejvíce ublížilo to, že byl nesmírně úspěšný.

„Bohužel byl o Duster s motorem 1.3 TCe velký zájem, což mu zlomilo vaz. Lehký Duster s výkonným motorem měl ve verzi 4x4 až 140 gramů CO2 na kilometr. Aby byla tato motorizace akceptovatelná, musel by mít nereálných 95,9 gramů,“ vysvětluje magazín RNews.cz, proč se s touto benzinovou čtyřkolkou budeme muset co nevidět rozloučit. Jsou za tím samozřejmě emise.

„Masivní překročení limitu o 44,1 gramu znamená při současném zákaznickém zájmu konec modelu. Významně totiž zhoršuje firemní průměr CO2. Benzinový Duster už tedy pořídíte pouze s motorem 1.0 TCe. A pokud máte zájem o pohon 4x4, získáte jej výhradně s dieselem,“ dodává renomovaný zdroj informací ze světa Renault Groupe.

Stanislav Kolman
Diskuze (35)

Doporučujeme

9. 7. 2020 20:57
Re: Bomba
Nakonec ho ti zelení šílenci ještě rááádi odvolají! ;-)
9. 7. 2020 20:56
Re: Bomba
Tvou poslední větu tesat do kamene! :-) :yes:
Avatar - lamal
9. 7. 2020 11:04
MáriaChi
Kde je mariachi ? Ten nedavno pisal, ze emisie nic neberu...

No nemusi sa jednat len o HH, toto je celkom vyrazna strata a takto to pojde dalej ... vsetko benzinove co ma vyssi vykon a bude sa predavat, bude nakoniec zrusene... nice future, dojde aj na tie HH :no:
9. 7. 2020 10:42
Re: vsetko co je dobre
Mitsu těží z toho, že prodává hodně dotovaných pluginů.
9. 7. 2020 10:40
Re: vsetko co je dobre
Dražší auta jsou jejich cílem. Říkali nám, že EV budou za cenu spalováků. Jen si tehdy mnoho lidí naivně myslelo, že se tak stane zlevněním EV.