Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Další Číňan v Česku. Pick-up Pickman startuje na částce pod 400.000 Kč

Lukáš Volšický
Diskuze (18)

Nosnost až 660 kilogramů, dojezd až 175 kilometrů a překvapivě bohatá základní i volitelná výbava. Elektrický pick-up Pickman z Číny se prodává i u nás a zaujme spoustou muziky za málo peněz.

Provozujete sad, farmu nebo komerční areál a potřebujete praktické vozidlo pro lokální transport materiálu nebo vybavení, ale současně vás zajímají minimální provozní náklady? Levná užitková auta z druhé ruky už jsou minulostí, budoucnost vašich potřeb najdete v elektřině. Dnes už totiž koupíte užitkové elektromobily za docela málo peněz.

Jedním z nich je i čínský elektrický pick-up Pickman, který i přes svou kompaktnost nabízí širokou využitelnost a oficiálně se prodává i v Česku. Z kompletního portfolia výrobce, obsahující také offroadový model XR/4XR nebo čtyřmístnou verzi Passenger, se u nás však zatím objevuje standardní dvoumístný pick-up Classic.

Velká ložná plocha korby a nosnost až 660 kilogramů

Užitkový elektromobil Pickman je standardně vybaven dvoumístnou kabinou a velkou korbou s ložnou plochou 1.620 x 1.245 milimetrů a sklopnými bočnicemi s výškou 300 milimetrů. Výrobce uvádí, že Pickman umí podat pomocnou ruku i náročnějším uživatelům, protože disponuje nosností až 660 kilogramů. Vděčí za to modulárnímu žebřinovému rámu.

Pickman zakládá na patentované modulární konstrukci, umožňující výrobci efektivní a cenově dostupný výrobní proces. K lepší praktičnosti pick-upu napomáhá i úložný prostor pod přední kapotou s kapacitou 37 litrů a překvapivě bohatá i volitelná výbava. Malý pomocníček má 7" dotykový displej, rádio, USB nabíječku, nastavitelná sedadla nebo topení. Klimatizace do horkých letních dnů je za příplatek a zvolit si můžete i výztuhu předního nárazníku.

A teď trochu parametrů a techniky. Elektrický pick-up Pickman je 3.570 milimetrů dlouhý, 1.375 milimetrů široký, 1.550 milimetrů vysoký a má rozvor náprav 2.455 milimetrů. Pohotovostní hmotnost je 710 kilogramů a konstrukce spojuje svařovanou ocel s pozinkovanou ocelovou karoserií a plastovým předním nárazníkem.

AGM i lithiové baterie a dojezd až 175 kilometrů

Základem pohonu je elektromotor na střídavý proud o výkonu 5 kW pohánějící zadní kola. Elektrickou energii standardně čerpá z bezúdržbových olověných AGM akumulátorů a výrobce nabízí i pokročilejší lithiovou baterii. Při nabíjení z české 230voltové sítě se plně vybitá AGM baterie nabije za 8 až 10 hodin, lithiová pak za zhruba poloviční čas.

Český importér uvádí, že Pickman je schválený k provozu na našich silnicích a jezdí maximální rychlostí až 50 km/h. Maximální dojezd na jedno nabití závisí na zvoleném typu akumulátorů a dosahuje až 175 kilometrů. K lepší ovladatelnosti vám pomáhá posilovač řízení nebo posilovač brzd, vpředu kotoučových a vzadu bubnových. Standardem jsou tříbodové bezpečnostní pásy.

Elektrický pick-up Pickman se v Česku prodává se základní cenou od 395 tisíc Kč bez DPH, za obyčejnější variantu s olověnou AGM baterií. Základní cena za lithiovou verzi začíná od 447 tisíc Kč bez DPH. Celkově tak nabízí šikovnou praktičnost za docela přijatelnou cenu.

Lukáš Volšický
Diskuze (18)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
29. 6. 2023 09:41
Re: Pre údržbu
hned dvě, ale neváží 2 tuny :-)
Navíc to palivo průběžně ubývá , čím se snižuje váha vozu, baterky i vybitý vážej pořád stejně. Blbý co :-)
Avatar - Ozzman
29. 6. 2023 08:23
Re: na Alibabě 3280 USD
A není to náhodou tak, že 3280USD, pak doprava, někde jsem viděl, že se k takovému Pickupu musela dokoupit ještě baterka, která stála 2x tolik, co samotné auto, nabíječka, všechny možné blbosti a výsledek byl přesně odpovídající takové ceně :D

Tady pro příklad, jak to funguje, pak ti ta cena, kterou zaplatíš tady, nepříjde tak přemrštěná proti tomu, když si to objednáš sám :D
http://www.youtube.com/watch?…
Avatar - speedfred
28. 6. 2023 16:18
Re: Pre údržbu
Robíme nejakú miestnu údržbu tak viem o čom píšem.
28. 6. 2023 11:38
Re: Pre údržbu
Tvoje auto si nevozí nádrž s palivom?
Avatar - WinDiesel
28. 6. 2023 11:21
Re: Pre údržbu
takže jsme zase zpět, je to k ničemu, místo nákladu to vozí svoje vlastní baterky ...