Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Daň za nízkou cenu: Dacia Jogger si z crash testu odvezla jedinou hvězdu

Ondřej Mára
Diskuze (51)

Organizace Euro NCAP zveřejnila výsledky dalších letošních testů, které nedopadly příliš dobře pro očekávaný hit Dacia Jogger.

Rumunské MPV s prvky crossoveru nemělo zrovna jednoduchou výchozí pozici. Je totiž technicky spřízněno s modely Dacia Sandero a Logan, které si z loňských crash-testů Euro NCAP odvezly pouze dvě hvězdy. O moc lepší výsledek tedy nešlo očekávat, Jogger ovšem doplatil na svou praktičnost.

Hodnocení Dacie Jogger vycházelo z loňských testů Dacie Sandero Stepway, se kterou má Jogger mnoho společného. Doplatil ovšem na absenci bezpečnostních asistentů, jejichž vliv na výsledky hodnocení neustále vzrůstá. S více sedadly je totiž potřeba řešit více asistentů.

Video se připravuje ...

Za ochranu dospělé posádky si Jogger odvezl 70 %, za ochranu dětí 69 % a za ochranu chodců 41 %. V oblasti ochrany dospělých a chodců tak Jogger uspěl stejně, jako modely Logan a Sandero, zatímco v oblasti ochrany dětí na ně ztrácel 3 procentní body. To by ovšem nebyl takový problém.

V hodnocení bezpečnostních asistentů ale Jogger získal hodnocení pouze 39 %, zatímco modely Logan a Sandero 42 %. Příčinou byla absence systému připomínajícího připoutání na třetí řadě sedadel a právě z tohoto důvodu Jogger nesplnil podmínky pro získání dvou hvězd, jak upřesňuje hodnocení Euro NCAP.

„Systém upozorňující na nezapnutý pás je standardní výbavou pro přední a zadní sedadla. Není zde však systém pro upomínání bezpečnostních pásů ve třetí řadě, kde jsou také umístěny, proto Jogger ztrácí body ve srovnání s modely Sandero a Stepway, na kterých je hodnocení založeno, a to stačí k poklesu skóre v Safety Assist pod hodnotu požadovanou pro dvě hvězdy,“ říká zpráva.

Dacia Jogger se tak stává dalším modelem rumunské značky, spadající pod Renault, který si z nedávných testů Euro NCAP odváží pouze jednu hvězdu. Neslavně totiž dopadl také test nejlevnějšího elektromobilu Dacia Spring, který však na Jogger a jeho sourozence citelně ztrácí naprosto ve všech ohledech.

Kromě Dacie Jogger prošly testy Euro NCAP také vozy Honda HR-V a DS 4. Honda HR-V se standardním bezpečnostním vybavením získala 82 % za ochranu dospělých, 75 % za ochranu dětí, 72 % za ochranu chodců a 78 % za bezpečnostní systémy. Celkově si tak vůz vysloužil čtyři hvězdy a vcelku pozitivní hodnocení. Pouze v ochraně dětí na zadních sedadlech vůz nesplnil vysoká očekávání.

Francouzský model DS 4 se základní bezpečnostní výbavou dostal rovněž čtyři hvězdy a hodnocení 85 % za ochranu dospělých, 86 % za ochranu dětí, 74 % za ochranu chodců a 65 % za bezpečnostní systémy. S rozšířenou bezpečnostní výbavou však hodnocení bezpečnostních systémů vzrůstá na 82 % a DS 4 tak dostává plných pět hvězd. Rozdíl přitom tvoří systém autonomního nouzového brzdění, který u základní verze spoléhá pouze na kameru, zatímco vybavenější verze používá i radarové senzory.

Ondřej Mára
Diskuze (51)

Doporučujeme

Avatar - Ja Prvni 123
24. 4. 2022 14:30
Re: Čas kdy EuroNCAP je nutno poslat do...
No, promiň, ale ten výsledek se od ve nebo hyundaie až tak neliší.
Dneska jsou to hvězdy za asistenty... jo, těch to má míň.

Naštěstí.
Avatar - Emel
14. 4. 2022 15:32
Re: Euro NCAP jsou *okoti!
Ta, co se prodávají v Evropě... třeba Mustang, Explorer atd.
14. 4. 2022 14:26
Re: Euro NCAP jsou *okoti!
Euro NCAP testuje americké auta, které?
Avatar - Emel
14. 4. 2022 14:05
Re: Euro NCAP jsou *okoti!
Americká agentura testuje auta na americkém trhu, evropská na evropském... v tom bych asi nehledal žádné otázky vzájemného respektu. Taky bys nenapsal, že Euro NCAP nebere vážně tu americkou a radši testuje sama...
14. 4. 2022 13:18
Euro NCAP jsou *okoti!
Ty jejich výsledky jsou tragédie, jestliže se taková váha dává jízdním asistentům, které ve většině jen otravují a každý řidič z pudu sebezáchovy je vlastně ani nevyužije. Taková "vychytávka" jak oje jízda v pruzích je oberpí*ovina! Stačí, aby byla na cestě od silničářů špatně zamalovaná žlutá naváděcí čára po opravě silnice, a jedu do škarpy, stačí aby na cestě byla" housenka" asfaltu, která se jinak leskne, a vede mne to do protisměru, a tak bych mohl pokračovat! A to na nové bájné Škodě Octavia IV tři měsíce staré. A jestli někdo tvrdí, že protikolizní asistent funguje na chodce nebo cyklistu, tak v bájné Škodě to určitě neplatí, a navíc- stačí jet v hustém dešti nebo sněhové sračce a řve to že ho*no snímá!
A pokud je někdo takový tutan, že neví že si má zapnout pásy, když sedne do auta a šofér že by měl posádku před jízdou zkontrolovat, tak ať vrátí i občanku, protože je debil! Celá sqarda NCPA je idiotismus na entou, která s bezpečnosti má společného leda tak prd! Proto je nebere vážně ani americká agentura a dělá si své vlastní šetření! Ty evropské blbečky mají na háku!