Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Jogger ve velké galerii z ČR: Prohlížíme si hit roku 2022?

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 15. 3. 2022 • 21:40
57
41
Zobrazit náhledy (57)
Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger

Až sedmimístný Jogger konečně dorazil do České republiky. A něco nám říká, že o zákazníky v našich končinách nebude mít nouzi.

Nová Dacia Jogger je v dnešní době zajímavým automobilovým unikátem. V době, kdy se jednotlivé značky předhánějí v počtu moderních SUV a crossoverů, přijíždí se sedmimístným modelem, jenž si kromě světa „esúvéček“ propůjčuje trochu také od MPV a kombíků. Má výbavu, která byla ještě nedávno u rumunské automobilky nemyslitelná, přesto ji lze stále pořídit za velmi sympatické peníze.

Přesvědčili jsme se o tom včera, kdy byla Dacia Jogger oficiálně uvedena na český trh. My jsme se s novinkou nesetkali poprvé, úvodní osobní seznámení proběhlo již na mnichovském autosalonu a před pár dny jsme absolvovali také mezinárodní jízdy. Teď už jsou první joggery vybaveny českými registračními značkami a fotografie z tuzemského prostředí si můžete prohlédnout v galerii.

Já bych se ještě vrátil k českým cenám, neboť se domnívám, že díky nastolené finanční politice má toto kombi-MPV zaděláno na pořádný úspěch. Jen připomeňme, že Dacia Jogger startuje na částce 373.500 Kč, za kterou dostanete motorizaci TCe 100 LPG a úvodní výbavu Essential. Jen připomenu, že pod kapotou takového vozu pracuje litrový tříválec spalující benzin i LPG. Maximální výkon má hodnotu 74 kW, točivý moment pak 170 newtonmetrů. Velkou předností vozu jsou dvě nádrže – 50litrová na klasické palivo, 40 litrů pojme druhá pro LPG. Vstupní výbavový stupeň zahrnuje aktivní systém nouzového brzdění, centrální zamykání, světelný senzor, omezovač rychlosti, klíč s dálkovým ovládáním, Media Control či výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče. Kola jsou tu ocelová o šestnácti palcích s celoplošnými kryty.

Video se připravuje ...

Jak se můžete přesvědčit v tabulce přiložené níže, Jogger se pod hranici 400.000 Kč vejde i v sedmimístném provedení. Zvolíte-li výkonnější benzin, stojí tato výbava 386.000 Kč, respektive 409.000 Kč u sedmimístné verze. I benzin má základ v litrovém tříválci (aktuálně jediná možnost, později dorazí hybrid), nejvyšší výkon však dosahuje 81 kW a točivý moment 200 newtonmetrů.

Vřele bych doporučil příplatek za vyšší výbavový stupeň Comfort, ten sice stojí od 418.500 Kč do 454.000 Kč (v závislosti na motorizaci a počtu míst), oproti základu však dává navíc elektricky ovládaná okna, dešťový senzor, tempomat, manuální klimatizaci, 8“ obrazovku multimediálního systému, modulární střešní ližiny, podélně nastavitelný volant, zadní parkovací senzory či 16“ ocelová kola, avšak s „chytrými“ poklicemi Flex Wheel. O jejich významu pojednává video přiložené níže.

Ani nejvyšší výbava Extreme vás nekatapultuje přes hranici půlmilionu. Navíc už nabízí výbavu na pořádné úrovni – hands-free kartu s bezklíčovým přístupem, automatickou klimatizaci, zadní parkovací kameru, anténu ve tvaru ploutve, odnímatelný držák telefonu nebo třeba obouvané šestnáctky z lehkých slitin. První kusy se na českých cestách objeví co nevidět, a jak už jsem avizoval, brzy se nabídka motorů rozšíří třeba o hybrid s automatickou převodovkou (ta nyní v nabídce chybí). Jeho příjezd je avizován na rok 2023 a podle Dacie půjde o nejdostupnější full-hybrid na trhu.

Dacia Jogger – ceny na českém trhu
Motor TCe 100 LPG  TCe 110
Zdvihový objem [cm3] 999 999
Válce/ventily 3/4 3/4
Největší výkon [kW/min] 74/4600 (LPG), 67/4800 (benzín) 81/5000
Točivý moment [N.m/min]  170/2000 (LPG), 160/2100 (benzin) 200/2900
Převodovka manuální 6stupňová manuální 6stupňová
Max. rychlost [km/h] 175 (LPG), 172 (benzin) 183
Zrychlení 0-100 km/h [s]  (5 míst/7 míst)  12,3/13,0 (LPG), 12,5/13,2 (benzín) 10,5/11,2
Komb. spotřeba [l/100 km] 7,6-7,8 (LPG), 6,0-6,1 (benzin) 5,6-5,7
Objem palivové nádrže [l] 50 50
Objem LPG nádrže [l] 40 -
Provozní hmotnost [kg] (5 míst/7 míst)  1298–1337/1327–1366 1251–1308/1280–1336
Objem zavazadlového prostoru dle VDA [l] (5 míst/7 míst)  708/160 708/160
Rozměry d x š x v [mm] 4547 x 1784 x 1674
Rozvor [mm] 2897
Cena Essential [Kč]  (7 míst)  373.500 (396.500) 386.000 (409.000)
Cena Comfort [Kč]  (7 míst)  418.500 (441.500) 431.000 (454.000)
Cena Extreme [Kč]  (7 míst)  440.500 (463.500) 453.000 (476.000)
Video se připravuje ...

Doporučujeme

Témata
Avatar - xxc
16. 3. 2022 20:44
Re: Re: Jo, prijde mi to jako dobra nabidka.
Treba si to vyskúšať, aj so slabým motorom nemusí byť človek brzda. Jedine na diaľnici, keď ma niekto spomalí, tak trošku trvá, kým auto dosiahne maximálku a potom ľudia musia čakať. Ale nech sa sťažujú na toho, kto ma spomalil, a nie na motor :-)
16. 3. 2022 17:53
Re: Jo, prijde mi to jako dobra nabidka.
škoda slov ;-)
Avatar - xxc
16. 3. 2022 17:48
Re: Re: Jo, prijde mi to jako dobra nabidka.
Presne, taký človek, čo pozná len limity svojho auta a vtedy jazdí bezpečne by sa mal zamyslieť nad sebou 🙂
Avatar - Ozzman
16. 3. 2022 16:53
Re: Jo, prijde mi to jako dobra nabidka.
Takovej clovek by nemel dostat papiry…. Ty jsi jeden z tech, kteri musi mit i nalepku na sporaku, ze je horkej a muze se oparit, co ?
Avatar - xxc
16. 3. 2022 15:04
Re: Jo, prijde mi to jako dobra nabidka.
a ked si auto niekto pozicia a nepozna limity? musi ist nebezpecne?