Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dotace na nákup elektromobilů v Česku nebudou. Může za to koronavir

David Bureš
Diskuze (341)

Dotace na nákup elektromobilů v mnoha zemích roste. Česká republika ale s takovou podporou pro rok 2021 nepočítá.

Prodeje elektromobilů napříč Evropou sice rostou, stále jsou však ve srovnání s konvenčními vozy drahé, a tak je mnohé vlády podporují různými dotacemi nebo jinými zvýhodněnými. Na českém trhu jsou dotace na elektrovozy v posledních letech omezeny pouze pro firmy, navíc celkový balík dotací je významně omezen. Další vlna této podpory se očekávala na podzim, podle zákulisních zpráv z toho ale nakonec nic nebude.

Ministerstvo průmyslu a obchodu nadcházející dotační výzvu pro firmy na nákup elektromobilů a vybudování neveřejných nabíjecích stanic nakonec nebude spouštět. Informoval o tom server fdrive.cz zabývající se elektromobilitou, a to na základě zákulisních informací, potvrzených tiskovou mluvčí ministerstva průmyslu a obchodu Štěpánkou Filipovou.

Důvod je vcelku logický, na dotace není dostatek financí. Respektive peníze zamýšlené dříve jako podpora elektromobility budou přesunuty jinam, a to na vypořádání s následky pandemie koronaviru. Vláda už tímto způsobem podporuje různé subjekty zasažené šířením onemocnění covid-19, respektive jarním omezením ekonomiky, což mělo zabránit dalšímu rychlému šíření koronaviru.

Jiné země jdou naopak opačnou cestou. Třeba Francie a Německo spustily velice výhodné dotace na elektromobily, aby podpořily jejich prodeje. To se zatím evidentně daří, za prvních sedm měsíců bylo v Evropě registrováno více elektromobilů a plug-in hybridů než v Číně, která byla v poslední době jejich rájem. Číňané totiž podporu postupně omezují, aby si elektrifikovaná auta vybojovala místo na trhu sama.

Ministerstvo průmyslu a obchodu původně plánovalo, že další, šestá vlna dotací na podporu elektromobility bude mít obdobné podmínky jako ta předchozí. K dispozici měl být balík ve výši 100 milionů korun, které mohly využít malé a střední podniky mimo Prahu. Dotace měly být určeny na nákup osobního auta, horní limit podpory měl činit 1.250.000 korun bez DPH. Další balík 50 milionů korun pak měl dotovat výstavbu neveřejných dobíjecích stanic uvnitř firemních areálů.  

David Bureš
Diskuze (341)

Doporučujeme

19. 8. 2020 06:56
Re: autíčka na baterky
Já ale nepíšu nic o supersportech. Na rizeni zajímavé auta jsou dostupná.
PS: Je to jako když tě baví chodit po horách, ale místo toho jedeš k moři a jdeš tam na procházku. Budeš se potit, budeš chodit, ale hory to nejsou.
Avatar - rohYpnol
18. 8. 2020 21:58
Re: autíčka na baterky
Když tě baví chodit po horách, nemusíš nutně zdolávat sedmitisícovky. Když tě baví řídit, nemusíš nutně řídit supersporty.
18. 8. 2020 16:21
Re: autíčka na baterky
To co jsi napsal rozhodně tak vyznělo.
Hrát si s předokolkou pomocí ručky je prostě jen marný snažení se přiblížit tomu co by opravdové auto s dobrým řidičem mělo dělat "samo".
Prostě min 95% procent prodaných aut jsou *** a ručka jim k ničemu nepomůže.
Avatar - Hammunasakra
18. 8. 2020 13:41
Re: To je dobře
Dotace je KOMUNISTICKÝ NÁSTROJ? :-O :D

Dotace je už v pramáti ekonomické literatury = Adam Smith Bohatství národů z roku 1776
Avatar - Hammunasakra
18. 8. 2020 13:37
Re: To je dobře
Kauza Lotus? Ty chceš být KRÁL ubožáků? :-!

Jo z hlavy jsem se spletl o jednu generaci modelu = a hned se za to omluvil

Kolikrát si to ty od té doby zopakoval?

EDIT když už si se ozval = odpověz i ty a) nebo b) ? :-)