Elektrický supersport Nio EP9 byl na Nordschleife rychlejší než Huracán
Až dosud držel rekord Severní smyčky Nürburgringu mezi produkčními auty Huracán Performante od Lamborghini výkonem 6:52,01 min. Připomeňme, že slavné „Zelené peklo“, jak jej kdysi nazval Jackie Stewart, měří 20,81 km. Nejlepší výkon italského zuřícího býka však vydržel jen měsíc a půl. Překonal ho... elektromobil.
Modrý vůz Nio EP9 zajel už loni v říjnu 7:05,12 min. 12. května letošního roku se uskutečnil druhý pokus, ještě mnohem úspěšnější, s o takřka 20 sekund lepším časem: 6:45,9 min. Patří mu tím pádem samozřejmě i primát nejrychlejšího elektromobilu na slavné trati, na ten ostatně stačil i první výkon z loňského podzimu. Projekt, který započal právě tehdy, se tak podařilo úspěšně dokončit.
EP9 je skutečně produkčním vozem, může na silnice a prodává se. V dubnu jeho výrobce, čínská společnost NextEV oznámila, že vyrobí druhou várku v počtu deseti vozů, pochopitelně na objednávku. Ta první čítala šest aut – a tohle už prostě (malo)sériová výroba je, bez diskuse. I když mnozí by termín „produkční auto“ určitě definovali jinak...
Čínské kupé se může směle měřit s nejrychlejšími benzinovými a hybridními supersporty planety. Jistě, jeho maximální rychlost má nižší, jen 313 km/h, takže jej pokoří dnes i leckteré sedany. Jenže na dlouhých rovinkách – a těch je na Nordschleife opravdu pomálu, vlastně pouze Dottinger Höhe, ta startovní, respektive cílová. Své soupeře předčí výkonem jednoho MW, tedy 1000 kW (1360 k), který dohromady dává čtveřice elektromotorů. Sprint z klidu na 200 km/h mu trvá jen 7,1 s...
I cena konkurenci odpovídá, 1,48 milionu dolarů je ekvivalentem částky 36 milionů korun. Do tří let by chtěla společnost prodávat v USA samořiditelné automobily, nedávno představený model ES8 je pak sedmimístným SUV určeným pouze domácím klientům, tedy Číňanům.