Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrický Volkswagen ID.R stanovil nový rekord, v Číně dobyl Nebeskou bránu

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Prototyp elektrického závodního speciálu Volkswagen ID.R pokračuje ve své rekordní jízdě a připisuje si úspěch na dalším kontinentu. Místo překonání existujícího rekordu však tentokrát stanovil zcela nový.

Volkswagen již se svým prototypem ID.R v rámci kampaně za propagaci nové generace elektrických pohonných jednotek zdolal řadu náročných tratí. Připsal si absolutní rekord na americkém závodu do vrchu Pikes Peak, překonal dlouholetý rekord Formule 1 na okruhu v Goodwoodu a překonal rekord pro nejrychlejší elektromobil na Nordschleife.

Volkswagen tak svému elektrickému závodnímu prototypu zajistil velkou pozornost na americkém i evropském trhu, nyní však přišla na řadu Čína. A pozornost největšího a nejdůležitějšího trhu s automobily i elektromobily si Volkswagen rozhodl získat stanovením rekordu na jedné z nejznámějších a současně nejnáročnějších horských silnic, která vede na horu Tianmen.

Silnice „Tianmen Shan Big Gate Road,“ která vede ke skalnímu útvaru označovanému jako Nebeská brána, představuje poměrně náročnou výzvu pro řidiče i stroj. Na trase dlouhé 10.906 metrů se musel pilot Romain Dumas, který již ID.R dovedl k předchozím rekordům, vypořádat s 99 náročnými zatáčkami, které střídaly úzké tunely a ryché rovinky. V nejrychlejších úsecích pak vůz dosahoval rychlosti až 230 km/h.

Oproti tratím jako Nurburgring nebo Pikes Peak je však silnice na horu Tianmen uzavřená pro běžný provoz a běžně ji zdolávají jen profesionální řidiči autobusů, kteří tudy vyvážejí turisty k 999 schodům vedoucím až k 131,5 metru vysokému skalnímu oblouku „Nebeské brány.“ Dumas tak neznal trať z minulosti a neměl ani příliš mnoho možností se s ní lépe seznámit a trénovat zde.

Video se připravuje ...

I tak se mu ale podařilo silnici zdolat v čase 7 minut 38.585 sekundy, čímž zde stanovil světový rekord. Jeho elektrické ID.R se dvěma elektromotory přitom poskytovalo kombinovaný výkon 500 kW (680 k) a na kolech mělo obuty speciální pneumatiky Bridgestone Potenza Tyres.

 „Jsem hrdý, že jsem s elektrickým Volkswagenem ID.R stanovil rekord v Číně. Minimum informací a příležitostí k testování z toho učinilo velkou výzvu. Silnice je neuvěřitelné úzká a zakroucená, ale díky elektrickému pohonu ID.R byla jízda neuvěřitelně zábavná. Na krátkých rovinkách byl velkou výhodou vysoký točivý moment, zatímco propracovaná aerodynamika zajišťovala dostatek trakce v rychlých úsecích,“ okomentoval svůj vítězný pokus Romain Dumas.

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - JohnST
4. 9. 2019 00:52
VW trolejbus
Tak nieco nezazivneho a bezpohlavneho ako je toto auto som uz dlho nevidel. Obycajny trolejbus nic viac.