Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrický Volkswagen si jede pro další rekord, do Číny zamíří v rudé barvě

Ondřej Mára
Diskuze (3)

Kdekoliv se objeví, tam padají rekordy. Řeč je samozřejmě o elektrickém závodním Volkswagenu ID. R, který už si brousí zuby i na náročnou čínskou trať.

V rámci propagace nové řady elektromobilů ID již Volkswagen se svým závodním elektromobilem ID. R stanovil nové rekordní časy na evropském i severoamerickém kontinentu – a teď je na řadě Čína. Ta představuje největší trh s automobily i elektromobilitou, takže je jasné, že se Volkswagen bude chtít ukázat v tom nejlepším světle.

Automobilka si proto vybrala horskou silnici Tianmen Shan Big Gate Road, vedoucí k tzv. „Nebeské bráně“ – jednomu z nejpůsobivějších přírodních útvarů v Číně. Neveřejná silnice měří rovných 10 kilometrů a po její délce je rozeseto 99 ostrých zatáček, pod nimiž je jen hluboká propast. Cesta navíc začíná na úrovni zhruba 200 metrů nad mořem, zatímco vrchol je až 1300 metrů nad mořem. Pro řidiče tedy nic snadného.

Žádná z automobilek se zde zatím o oficiální rekord nepokusila, Volkswagen však věří, že jeho pokus by mohl v ostatních automobilkách probudit rivalitu. A vlastně bychom se tomu ani nedivili – při významu elektromobility na čínském trhu si kousek z tamního koláče chce ukousnout prakticky každý.

V minulosti už horu Tianmen a „Nebeskou bránu“ využila k propagaci automobilka Land Rover, která poslala hybridní Range Rover Sport zdolat 999 schodů vedoucích až na vrchol turisticky populární atrakce. Range Rover se tenkrát ostře proháněl i po asfaltové silnici, jenže tehdy o čas nešlo.

Aby to ale závodní jezdec neměl tak jednoduché, rozhodla se mu automobilka nadělit soupeře alespoň virtuální. Volkswagen totiž připravil speciální on-line hru, ve které budou jezdci zdolávat Tianmem Shan Big Gate Road alespoň virtuálně a budou se jim měřit časy. Ten nejlepší pak bude vybrán jako hlavní konkurence pro jezdce, Romaina Dumase, který se o překonání silnice pokusí již během září.

A jak nejspíš většina z vás již ví, Romain Dumas už má na svědomí rekordy z Pikes Peak, Nurburgringu a dokonce i Goodwoodu, kde vylepšil 20 let starý rekordní čas Formule 1. Čínský pokus bude přesto patřit k těm nejnáročnějším – Dumas totiž po této silnici ještě nikdy nejel.„Zatím jsem tu silnici viděl pouze na fotografiích a pár videích,“ uvedl Dumas. „Cesta je to klikatá, občas velmi úzká a velice hrubá.

Jeho elektrický Volkswagen však bude s největší pravděpodobností opět skvěle připraven. Již v minulosti upravovala automobilka vůz přesně podle specifik konkrétních trati, tentokrát však přidala ještě červenou barvu, která prý v Číně přináší štěstí.

Ondřej Mára
Diskuze (3)

Doporučujeme

13. 8. 2019 12:22
Tak alebo tak
Češi vnímajú nejak odlišne, keď sa povie rudá alebo červená?