Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Essen Motor Show: primární cíl = Golf

Ondřej Láník
Diskuze (11)
Volkswagen Golf je v Německu velmi populární a velmi dobře prodávané vozidlo, takže tuningové firmy správně předpokládají, že velkosériová výroba, produkující stejné vozy, přiláká brzy mnoho zákazníků, kteří by se chtěli odlišit.

Volkswagen Golf je v Německu velmi populární a velmi dobře prodávané vozidlo, takže tuningové firmy správně předpokládají, že velkosériová výroba, produkující stejné vozy, přiláká brzy mnoho zákazníků, kteří by se chtěli odlišit.

Pátá generace Golfu měla premiéru letos v září a už na IAA se představily některé tuningové verze nového Golfu. Ty ladičské firmy, které to s Golfem myslí vážně a nestihli to na IAA, představili vylepšené Golfy V na výstavě v Essenu.

Jedním z těch, kteří to na IAA stihli byla firma Abt. V Essenu však Abt Golf VS4 nemohl chybět. Tuning tohoto Golfu lze zařadit do kategorie méně agresivních. Za 31.500 Euro můžete mít nejlevnějšího upraveného Golfa V a to včetně německé technické prohlídky. Vznětový přeplňovaný čtyřválec po přepracování dává 125 kW, místo běžných 103 kW. S tímto motorem jede Golf až 208 km/h a na 100 km/h zrychluje z klidu za 8,6 s. Pětipaprsková kola jsou obuta do pneumatik ContiSportContact 235/35 R19. A ještě jedno číslo-koncovka výfuku má průměr 76 mm.

JE Design představil svou verzi tuningu Golfu V poprvé. Této firmě se podařilo získat ze stejného motoru celých 130 kW a 405 Nm momentu, což vyústilo ve zvýšení maximální rychlosti na 215 km/h. Cena úpravy motoru je 1290 Euro. Ani zde nechybí výrazné spojlery (v prodeji od jara 2004) nebo o 60 mm snížený podvozek. Nerezová koncovka výfuku má u tohoto ladiče průměr 90 mm.

Na dalších obrázcích jsou úpravy od firem Rieger Tuning, Seidl Tuning a Zender, která byla se svými Golfy v Essenu asi nejvíce vidět. Ani samotná automobilka z Wolfsburgu nenechává zájmece o optické vylepšení vzhledu Golfu V na holičkách. Sada originálnch spojlerů je velmi decentní.

Žlutý Golf IV vyhrál cenu Pirelli Tuning Award.

Ondřej Láník
Diskuze (11)