Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Exkluzivně: Škoda Superb facelift naživo!

Tomáš Kovařík
Diskuze (282)
Na autosalonu v Šanghaji se ve světové premiéře předvedl faceliftovaný Superb. Jenže to byla taková premiéra nepremiéra – skoro nikdo ho totiž neviděl.

Pouze několik desítek novinářů z celého světa pozvaných na takzvanou Group Night pořádanou Volkswagenem v rámci slavnostního předvečera šanghajského autosalonu mělo jedinečnou možnost spatřit na vlastní oči faceliftovanou Škodu Superb. Ostatní návštěvníci autoshow si musejí nechat zajít chuť – výstavní premiéra se totiž nekoná. Údajně na přání pořadatele, který dal přednost dalším novince – čínskému Rapidu. Kde se tedy modernizovaný Superb oficiálně předvede, se zatím netuší.

Na pódiu se předvedlo kombi ve vrcholné verzi Laurin & Klement, na osmnáctipalcových litých kolech s nízkoprofilovými pneumatikami 225/40 a ve stříbrné metalíze, která vozu náramně sluší. Dlužno podotknout, že z prvních snímků Superbu jsme byli hodně rozpačití, zejména příď se nelíbila. Tváří v tvář to ale nevypadá zle, byť hodně záleží na úhlu pohledu. Čistě zepředu se nám zamlouvá široká maska chladiče, která opticky dominuje nad světlomety. Tříčtvrteční pohled na přední světla je asi ten nejméně povedený, tady totiž nejvíce vynikne jejich spodní vykrojení umocněné třemi pásky diod denního svícení. Automobil kvůli tomu vypadá smutně, některým zahraničním kolegům se však tenhle design líbil. Inu, slovy klasika: Není na světě člověk ten, aby se zavděčil lidem všem…

Z profilu je patrná délka karoserie a relativně nízká střecha, automobil připomíná jezevčíka. Dveře a okenní rámy zdobí několik chromovaných lišt, byť podle slov šéfdesignéra Jozefa Kabaně si na tohle potenciální čínští kupci nepotrpí. Slyší však na komfort jízdy, a proto zdejší Superb proti evropskému nabídne měkčí čalounění sedáků, upravené pérování a celkově pohodlnější podvozek.

Záď se povedla ze všeho nejvíce, v případě kombi s ní nebyl přílišný problém ani u předchůdce. To na sedan prý byly kladené větší nároky, jenže ten v Šanghaji nebyl. Nebo že by byl? Zničehonic mě šéf komunikace Škody Auto Peik von Bestenbostel zatahá za rukáv a i s kolegou nenápadně odvádí do zákulisí, kde se za vraty jednoho z improvizovaných přepravních boxů v naprostém utajení skrývá sedano-liftback! V celé své kráse a bez přehánění o level hezčí než předchůdce. Škoda že vám ho nemůžeme ukázat, fotit jsme měli přísně zakázáno. Dočkáme se však v květnu.

Po několika minutách se vracíme do hlavní haly, to už mezitím opadla první vlna zájmu přítomných kolegů novinářů a fotografů a hlavně kolem zádi kombi se udělalo více místa. Zkoušíme otevřít dveře, jde to velmi lehce, přičemž po počátečním škubnutí (na to si lze zvyknout) přijdou ke slovu elektromotorky. Páté dveře se totiž ovládají samy, stačí počkat přibližně devět sekund. Za nimi se v případě kombi skrývá zavazadelník o objemu 0,633 až 1,865 m3, sedano-liftback nabídne o něco méně, 0,595 až 1,700 m3.

Video se připravuje ...

Prolisy na zádi ve stylu menších sourozenců u Superbu tolik nevadí, opticky od nich totiž odvádějí pozornost koncové svítilny. Ty dostaly novou grafiku s typickým škodováckým písmenem C a tři pruhy diod. Díky tomu všechny nové Škodovky v noci zezadu dobře rozeznáte: Rapid má jeden pruh diod, Octavia dva a Superb tři…

Interiér ve zmíněné výbavě Laurin & Klement působí honosně, všude se to hemží chromovanými díly, leštěným dřevem a krémovou kůží. Přístrojovou desku kryje měkčený plast, na středovém tunelu a výplni dveří však naleznete tvrdý materiál. Čtyřramenný volant, respektive jeho střed, volá po okamžité změně, tenhle styling do kabiny luxusní Škodovky nepasuje.

Vzadu se sedí o dost výše než vpředu, takže pokud měříte ke dvěma metrům a budete vůz používat jako správný manažer s osobním řidičem, doporučujeme vyškrtnout ze seznamu příplatkové výbavy panoramatickou střechu, jinak se budete dotýkat hlavou stropu. Určitě si pak ale dopřejete elektrické ovládání sedadla spolujezdce a opěrky pro nohy. A jako bonus dostanete do levých zadních dveří pánský deštník…

Výstavní premiéru Superbu sice zatím neznáme (možná nakonec ani žádná nebude), zato víme, kdy se začne v Česku prodávat – koncem června. Teprve pak přijdou na řadu další trhy. Nad základní cenou zatím visí otazník, podle zasvěcených informací však nebude vyšší než u stávajícího provedení. A to aktuálně začíná na 549.900 korun za sedano-liftback ve verzi Drive, respektive 579.900 Kč za variantu kombi.

Video se připravuje ...

Tomáš Kovařík
Diskuze (282)
7. 5. 2013 10:42
Re: Volant..
dřevo tomu přidává na "luxusu" já ho mám v oct fl a pár lidí už řeklo, že to vypadá jako superb (neznalci) :-)
24. 4. 2013 18:04
Re: Vážený nicku GTI,
Nejsmutnější na tom je celá ta sestava kolem.....hyeny (až na pár výjimek) se sem seběhly, aby si navzájem notovaly a léčily si své komplexy méněcennosti, které tady předvádějí už řadu let.

Přitom ti, co tady ječeli nejvíc o bulváru ukazují, že bulvární může být i - diskuze. Má cenu se tady takhle rozepisovat? Redaktor napíše o jezevčíkovi a celá tahle tlupa kolem se může zbláznit radostí a vyvádí tady jako banda socanů po vyhraných volbách.

No nicméně, nebyl jsem na onom slavném "autosalonu" v Brně, ale nového Superba potkávám při služebních cestách do Mladé Boleslavi na přilehlé dálnici už dost (s ohledem na jeho představení relativně...) dlouho. Nejdříve ještě s maskováním a teď už naživo. A jezevčík to není, což se pozná zejména na jedoucím autě a ne někde na autosalonu nebo dokonce na fotkách z autosalonu, které zkreslují obvykle ještě víc, než retuše oficiálních prezentačních fotek. To jediné, co mi na Superbu vadilo byla přední světla s maskou a zadní světla na sedanu. Ty relativně drobné retuše, které Kabaň a spol. provedli autu dost pomohly a podle mně tady máme jeden z velmi mála příkladů, kdy facelift přinesl z hlediska designu vyšší kvalitu.

škodovky ani žádná z nich jednotlivě není a nejsou nejkrásnější a nejlepší auta na světě. Navíc nejlepší a nejkrásnější auto či dokonce značka samozřejmě neexistuje....ale nárůst kvality i celkové směřování designu pod Kabaňovým vedením je jednoznačně pozitivní a viditelné. Tedy pro toho, kdo ho vidět chce. Ukňouraní čecháčci si svoje komplexy budou prostě léčit pořád dádl a dál a je smutné, že autor článku hoví pudům těch nejhloupějších diskutérů na tomhle serveru. Škoda. A v tomto případě ne ta z Mladé Boleslavi.
24. 4. 2013 04:55
Re: jeste by tomu vandrakovi
Mdlého? To jste se ve svém hodnocení držel hoooodně při zemi. Číst takový příspěvky jako vyblil holden se mi fakt hnusí a vůbec nechápu, že se s ním redakce ještě maže. Respektive že ho nesmaže.
24. 4. 2013 04:51
Re: jeste by tomu vandrakovi
A tobě by měli koupit ústní vodu, aby jsi si vykloktal před tím, než sem něco nabliješ. Ten designér je podle tebe taky bukvice, když nemá kravatu a má podobně barevnou košili? Tomu se říká móda letošního roku, panáčku! To k vám na vesnici asi ještě nedorazilo, co? A to už máme duben. Nebo se řídíš pravidlem - Soudím podle sebe? Pak je mi tě opravdu líto, stejně jako že dokážeš takhle od boku cejchovat lidi. Tohle já teda nikdy neuměl.
Avatar - Hammunasakra
22. 4. 2013 10:03
Re: Střední - vyšší střední
A vzorem pro BROUka byla Tatra (samozřejmě s PLOCHÝM motorem :yes: :-)
PS: NEměla jsem až tak na mysli tento "pravěk", ale ano, tehdy se věci dělaly ještě "pořádně" - škoda že od toho (tak jako většina ostatních) "odešli" :-|