Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Facelift nejen designový. Cupra Leon a Formentor nabízí výbavu v podstatě zdarma

Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
Cupra Leon
66 Fotogalerie
Marek Bednář
Diskuze (8)

S novým designem přiváží inovovaný leon a formentor také bohatší standardní výbavu a jeden nový motor, aniž by šly ceny razantně nahoru. Dohromady jsou tedy citelně levnější než dřív. Automobilka zveřejnila i téměř kompletní ceníky.

Zaváděcí ceníky modernizovaného leonu a formentoru se objevily už v minulém týdnu a na zvyky dnešní doby bylo příjemnou zprávou, že se oproti minulosti moc nezměnily. Cupra Leon zlevnila o 10 tisíc na 869.900 korun a formentor sice o 40 tisíc zdražil na 979.900 korun, ale taky dostal mild-hybrid, který ve stejně výkonné motorizaci dosud neměl.

Takto veskrze kosmetické jsou ovšem změny v ceníku jen na první pohled. Oba modely totiž už do standardu dostaly poměrně bohatou výbavu navíc, takže v závislosti na provedení je právě díky přidané výbavě cena ve skutečnosti i o stovky tisíc nižší. V závislosti na verzi jsou oba modely oproti minulosti o 69–395 tisíc korun levnější.

Pro oba modely je navíc v základní výbavě rozpoznávání dopravních značek, 12,9“ centrální displej s bezdrátovým zrcadlením smartphonu a online konektivitou pro aplikaci Cupra Connect, resp. od srpna My Cupra, na 10 let, parkovací senzory vpředu i vzadu, couvací kameru, hliníkové pedály, „supersportovní“ vyhřívaný volant, ambientní osvětlení interiéru, černou stropnici či elektrické páté dveře. Leon má navíc ve standardu také adaptivní tempomat, který měl formentor v základu i dřív. Ten zase má nově standardně alarm, který už leon měl.

Cupra Formentor - ceny a dostupnost po modernizaci
MotorizaceVýkon, převodovkaCenaNáběh do výroby (předběžné informace)
Cupra   
1,5 TSI110 kW, 6st. man.904.900 Kč40. týden 2024
1,5 eTSI110 kW, 7st. DSG979.900 Kč22. týden 2024
2,0 TSI150 kW, 7st. DSG, 4WD1.059.900 Kč16. týden 2025
2,0 TDI110 kW, 7st. DSG1.024.900 Kč40. týden 2024
1,5 e-Hybrid150 kW, 6st. DSG1.139.900 Kč40. týden 2024
VZ   
2,0 TSI195 kW, 7st. DSG1.169.900 Kč48. týden 2024
2,0 TSI245 kW, 7st. DSG, 4WD1.289.900 Kč31. týden 2024
1,5 e-Hybrid200 kW, 6st. DSG1.274.900 Kč25. týden 2024
VZ Extreme   
2,0 TSI195 kW, 7st. DSGDostupné později31. týden 2024
2,0 TSI245 kW, 7st. DSG, 4WDDostupné později31. týden 2024
1,5 e-Hybrid200 kW, 6st. DSG1.444.900 Kč31. týden 2024

Formentor sice přišel o vrcholnou verzi VZ5, její místo nicméně do značné míry zastupuje verze VZ s motorizací o výkonu 245 kW, tedy 333 koní. Má totiž to po jízdní stránce nejdůležitější z pětiválce, samozřejmě kromě motoru – torque splitter místo zadního diferenciálu.

Tenhle kus techniky mělo jako první Audi RS 3 a později ho dostal kromě pětiválcového formentoru třeba i golf R. Jeho trik tkví v tom, že není kombinací jedné vícelamelové spojky a klasického diferenciálu, nýbrž je to pevná rozvodovka a až před jednotlivými poloosami jsou spojky, jejichž sevření reguluje elektronika v závislosti na hromadě parametrů.

Pod plynem tedy auta vybavená torque splitterem nádherně pomáhají zatáčet vnějším zadním kolem, třebaže by to kvůli své koncepci vůbec neměla umět. A modernizovaný formentor v nejsilnějším provedení není výjimkou.

Cupra Leon - ceny a dostupnost po modernizaci
MotorizaceVýkon, převodovkaCena - hatchbackCena - SportstourerNáběh do výroby (předběžné informace)
Cupra    
1,5 TSI110 kW, 6st. man.779.900 Kč814.900 Kč30. týden 2024
1,5 eTSI110 kW, 7st. DSG869.900 Kč904.900 Kč21. týden 2024
2,0 TSI150 kW, 7st. DSG, 4WD - 974.900 Kč16. týden 2025
2,0 TDI110 kW, 7st. DSG914.900 Kč949.900 Kč25. týden 2024
1,5 e-Hybrid150 kW, 6st. DSG1.034.900 Kč1.069.900 Kč40. týden 2024
VZ    
2,0 TSI221 kW, 7st. DSG1.074.900 Kč - 37. týden 2024
2,0 TSI245 kW, 7st. DSG, 4WD - 1.189.900 Kč37. týden 2024
1,5 e-Hybrid200 kW, 6st. DSG1.269.900 Kč1.304.900 Kč25. týden 2024
VZ Extreme    
2,0 TSI221 kW, 7st. DSG1.289.900 Kč-37. týden 2024
2,0 TSI245 kW, 7st. DSG, 4WD-Dostupné později37. týden 2024
1,5 e-Hybrid200 kW, 6st. DSG1.439.900 Kč1.474.900 KčDostupné později

Třísettřicetikoňový čtyřválec dostane nově i leon, pro nějž to bude zlepšení o 23 koní. Ovšem, tato verze dvoulitru EA888 se pojí s pohonem všech kol a torque splitterem, takže se na ni můžeme těšit jen v kombíku. Hatchbacku zůstává coby vrchol 221kW verze tohoto všudypřítomného motoru, která bude pohánět jen přední kola.

V rámci verze VZ Extreme, která jako jediná dostane nejlepší sportovní sedačky s karbonovými zády u leonu i formentoru, dostanou všechna tři auta také lepší brzdy od značky Akebono v případě dvoulitrového TSI a Brembo v případě motorizace e-Hybrid. Ve standardu tohoto vrcholného provedení jsou také 19“ kovaná kola designu Hailstorm, audio značky Sennheiser nebo světlomety s technologií LED Matrix.

Video placeholder
Modernizovaná Cupra Formentor • Zdroj: Cupra

Zajímavostí také je, že jak formentor, tak i obě karosářské varianty leonu si zachovávají i manuální převodovku. Je však dostupná jen se základní zážehovou patnáctistovkou o pouhých 150 koních výkonu, takže příliš lákavá asi nebude.

Pro úplnost uveďme ještě, že nový 272k plug-in hybrid dokáže díky 19,7kWh akumulátoru ujet přes 100 km bez nutnosti dobíjení. A to může konečně být i rychlé, protože systém podporuje nabíjení stejnosměrným proudem o výkonu až 50 kW. Nabít si plug-in hybrid do plna během půlhodinového nákupu tak už bude realistické.

Vstoupit do diskuze (8)