Facelift nejen designový. Cupra Leon a Formentor nabízí výbavu v podstatě zdarma
S novým designem přiváží inovovaný leon a formentor také bohatší standardní výbavu a jeden nový motor, aniž by šly ceny razantně nahoru. Dohromady jsou tedy citelně levnější než dřív. Automobilka zveřejnila i téměř kompletní ceníky.
Zaváděcí ceníky modernizovaného leonu a formentoru se objevily už v minulém týdnu a na zvyky dnešní doby bylo příjemnou zprávou, že se oproti minulosti moc nezměnily. Cupra Leon zlevnila o 10 tisíc na 869.900 korun a formentor sice o 40 tisíc zdražil na 979.900 korun, ale taky dostal mild-hybrid, který ve stejně výkonné motorizaci dosud neměl.
Takto veskrze kosmetické jsou ovšem změny v ceníku jen na první pohled. Oba modely totiž už do standardu dostaly poměrně bohatou výbavu navíc, takže v závislosti na provedení je právě díky přidané výbavě cena ve skutečnosti i o stovky tisíc nižší. V závislosti na verzi jsou oba modely oproti minulosti o 69–395 tisíc korun levnější.
Pro oba modely je navíc v základní výbavě rozpoznávání dopravních značek, 12,9“ centrální displej s bezdrátovým zrcadlením smartphonu a online konektivitou pro aplikaci Cupra Connect, resp. od srpna My Cupra, na 10 let, parkovací senzory vpředu i vzadu, couvací kameru, hliníkové pedály, „supersportovní“ vyhřívaný volant, ambientní osvětlení interiéru, černou stropnici či elektrické páté dveře. Leon má navíc ve standardu také adaptivní tempomat, který měl formentor v základu i dřív. Ten zase má nově standardně alarm, který už leon měl.
Cupra Formentor - ceny a dostupnost po modernizaci | |||
Motorizace | Výkon, převodovka | Cena | Náběh do výroby (předběžné informace) |
Cupra | |||
1,5 TSI | 110 kW, 6st. man. | 904.900 Kč | 40. týden 2024 |
1,5 eTSI | 110 kW, 7st. DSG | 979.900 Kč | 22. týden 2024 |
2,0 TSI | 150 kW, 7st. DSG, 4WD | 1.059.900 Kč | 16. týden 2025 |
2,0 TDI | 110 kW, 7st. DSG | 1.024.900 Kč | 40. týden 2024 |
1,5 e-Hybrid | 150 kW, 6st. DSG | 1.139.900 Kč | 40. týden 2024 |
VZ | |||
2,0 TSI | 195 kW, 7st. DSG | 1.169.900 Kč | 48. týden 2024 |
2,0 TSI | 245 kW, 7st. DSG, 4WD | 1.289.900 Kč | 31. týden 2024 |
1,5 e-Hybrid | 200 kW, 6st. DSG | 1.274.900 Kč | 25. týden 2024 |
VZ Extreme | |||
2,0 TSI | 195 kW, 7st. DSG | Dostupné později | 31. týden 2024 |
2,0 TSI | 245 kW, 7st. DSG, 4WD | Dostupné později | 31. týden 2024 |
1,5 e-Hybrid | 200 kW, 6st. DSG | 1.444.900 Kč | 31. týden 2024 |
Formentor sice přišel o vrcholnou verzi VZ5, její místo nicméně do značné míry zastupuje verze VZ s motorizací o výkonu 245 kW, tedy 333 koní. Má totiž to po jízdní stránce nejdůležitější z pětiválce, samozřejmě kromě motoru – torque splitter místo zadního diferenciálu.
Tenhle kus techniky mělo jako první Audi RS 3 a později ho dostal kromě pětiválcového formentoru třeba i golf R. Jeho trik tkví v tom, že není kombinací jedné vícelamelové spojky a klasického diferenciálu, nýbrž je to pevná rozvodovka a až před jednotlivými poloosami jsou spojky, jejichž sevření reguluje elektronika v závislosti na hromadě parametrů.
Pod plynem tedy auta vybavená torque splitterem nádherně pomáhají zatáčet vnějším zadním kolem, třebaže by to kvůli své koncepci vůbec neměla umět. A modernizovaný formentor v nejsilnějším provedení není výjimkou.
Cupra Leon - ceny a dostupnost po modernizaci | ||||
Motorizace | Výkon, převodovka | Cena - hatchback | Cena - Sportstourer | Náběh do výroby (předběžné informace) |
Cupra | ||||
1,5 TSI | 110 kW, 6st. man. | 779.900 Kč | 814.900 Kč | 30. týden 2024 |
1,5 eTSI | 110 kW, 7st. DSG | 869.900 Kč | 904.900 Kč | 21. týden 2024 |
2,0 TSI | 150 kW, 7st. DSG, 4WD | - | 974.900 Kč | 16. týden 2025 |
2,0 TDI | 110 kW, 7st. DSG | 914.900 Kč | 949.900 Kč | 25. týden 2024 |
1,5 e-Hybrid | 150 kW, 6st. DSG | 1.034.900 Kč | 1.069.900 Kč | 40. týden 2024 |
VZ | ||||
2,0 TSI | 221 kW, 7st. DSG | 1.074.900 Kč | - | 37. týden 2024 |
2,0 TSI | 245 kW, 7st. DSG, 4WD | - | 1.189.900 Kč | 37. týden 2024 |
1,5 e-Hybrid | 200 kW, 6st. DSG | 1.269.900 Kč | 1.304.900 Kč | 25. týden 2024 |
VZ Extreme | ||||
2,0 TSI | 221 kW, 7st. DSG | 1.289.900 Kč | - | 37. týden 2024 |
2,0 TSI | 245 kW, 7st. DSG, 4WD | - | Dostupné později | 37. týden 2024 |
1,5 e-Hybrid | 200 kW, 6st. DSG | 1.439.900 Kč | 1.474.900 Kč | Dostupné později |
Třísettřicetikoňový čtyřválec dostane nově i leon, pro nějž to bude zlepšení o 23 koní. Ovšem, tato verze dvoulitru EA888 se pojí s pohonem všech kol a torque splitterem, takže se na ni můžeme těšit jen v kombíku. Hatchbacku zůstává coby vrchol 221kW verze tohoto všudypřítomného motoru, která bude pohánět jen přední kola.
V rámci verze VZ Extreme, která jako jediná dostane nejlepší sportovní sedačky s karbonovými zády u leonu i formentoru, dostanou všechna tři auta také lepší brzdy od značky Akebono v případě dvoulitrového TSI a Brembo v případě motorizace e-Hybrid. Ve standardu tohoto vrcholného provedení jsou také 19“ kovaná kola designu Hailstorm, audio značky Sennheiser nebo světlomety s technologií LED Matrix.

Zajímavostí také je, že jak formentor, tak i obě karosářské varianty leonu si zachovávají i manuální převodovku. Je však dostupná jen se základní zážehovou patnáctistovkou o pouhých 150 koních výkonu, takže příliš lákavá asi nebude.
Pro úplnost uveďme ještě, že nový 272k plug-in hybrid dokáže díky 19,7kWh akumulátoru ujet přes 100 km bez nutnosti dobíjení. A to může konečně být i rychlé, protože systém podporuje nabíjení stejnosměrným proudem o výkonu až 50 kW. Nabít si plug-in hybrid do plna během půlhodinového nákupu tak už bude realistické.