Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari 599XX na prodej za 1,3 milionu euro

David Bureš
Diskuze (2)
Francouzského majitele už omrzelo maranellské okruhové náčiní, prodává ho za 1,3 milionu euro včetně daně. Na normální silnici se s ním ale nesvezete.

Černé Ferrari 599XX, extrémní okruhovou verzi sériového 599 GTB, prodává francouzský majitel za 1.315.600 euro včetně daně, což je v přepočtu zhruba 31,6 milionu Kč. Loni vyrobený automobil má najeto 1.500 km.

Ferrari 599XX představila maranellská automobilka na ženevském autosalonu v roce 2009. Podobně jako předcházející FXX, odvozené od supersportovního modelu Enzo, je automobil určen jen pro závodní okruhy, pro silniční provoz homologován není.

Zároveň ale 599XX nestartuje v žádné závodní sérii, konstruktéři se nenechali omezovat regulemi FIA. 599XX totiž primárně slouží jako experimentální vozidlo, na kterém Ferrari zkouší nová technická řešení. Některé prvky z 599XX se například objevily v loni představeném 599 GTO. Majitelé vozu se tak dají považovat za další testovací jezdce maranellského výrobce.

Srdcem vozu je stejný šestilitrový vidlicový dvanáctiválec, který pohání silniční 599 GTB Fiorano. Úpravami ale prošel sací a výfukový trakt i spalovací komory, konstruktéři se navíc zaměřili na snížení vnitřního tření motoru. Výsledkem je výkon 515 kW (700 koní) při 9000 min-1, kdy zasáhne omezovač otáček. Velká pozornost byla věnována odlehčení motoru, čehož bylo docíleno použitím lehkých materiálů, zejména karbonu.

Adaptivní podvozek je samozřejmostí, stejně jako „virtuální inženýr“, informující prostřednictvím obrazovky v kabině o stavu jednotlivých komponentů vozu. Optimalizována byla také aerodynamika, takže kupé nyní generuje o 280 kg více přítlaku při rychlosti 200 km/h a 630 kg při 300 km/h. Péče byla věnována i obtékání vzduchu při zatáčení.

V loňském roce si 599XX vyzkoušelo Severní smyčku Nürburgringu, kterou tento hřebec objel za 6 minut, 58 sekund a 16 setin. V kategorii okruhových aut postavených na základech silničního vozu drželo 599XX rekord jen chvíli, o pár měsíců později jej s časem 6:47 porazilo konkurenční Pagani Zonda R. Výkon jeho dvanáctiválce je 551 kW (750 koní) v 8000 min-1.


David Bureš
Diskuze (2)
Avatar - boost.
16. 5. 2011 15:26
Hmmm...
To mně teda řekni, proč si to za takovýhle balík koupil, když s tím nemůže jezdit po silnici a na okruh to auto musí převést na valníku. Obdobná situace, myslím, nastala u Maserati MC12 Corsa, tak to jedna tuningová firma přestavěla na legální použití na silnici. :-!