Ferrari loni poprvé překonalo hranici 10.000 prodaných aut. Pro letošek chystá dvě novinky
Prodeje maranellské automobilky meziročně vzrostly o 9,5 % díky růstu osmiválcových i dvanáctiválcových řad.
Ferrari se ve Formuli 1 v posledních letech možná příliš nedaří, o to větších úspěchů dosahuje její divize sériových automobilů. Loni maranellská automobilka poprvé překonala hranici 10.000 prodaných aut. Ještě před lety přitom někdejší vedení značky tvrdilo, že maximem pro rok 2019 bude 9.000 prodaných automobilů, aby byla dostatečně zachována jejich exkluzivita.
Celkem za rok 2019 Ferrari předalo svým klientům 10.131 automobilů, o 9,5 % více než o rok dříve. Dařilo se přitom kompletnímu spektru – prodeje osmiválcových řad meziročně vzrostly o neskutečných 11,2 %, zatímco ty dvanáctiválcové poskočily o 4,6 %.
Konkrétně firma zdůrazňuje vysoce rostoucí dodávky základního modelu Portofino a první předané exempláře F8 Tributo a speciálu Monza SP1/SP2. Z geografického hlediska bodovala oblast Číny, kde přitom jinak prodeje aut klesají. V oblasti Číny, Hong Kongu a Taiwanu prodeje značky o neskutečných 20,3 %. Naopak v Severní a Jižní Americe si Ferrari meziročně pohoršilo o 3,3 %.
Rostoucí prodeje znamenaly také vyšší zisky. Čistý příjem se nakonec zastavil na 3,766 miliardy eur, což je meziroční skok o 10,1 %. Provozní zisk vzrostl o 11 % na 917 milionů eur, díky růstu marže z 24,1 na 24,4 %. To se povedlo díky speciálnímu modelu Monza SP1/SP2 nebo díky žádanější personalizaci aut ze stran zákazníků.
Překonání hranice 10.000 prodaných automobilů v jediném roce přitom neznamená, že by se Ferrari nějak zastavovalo. Ba naopak se dá předpokládat, že v následujících letech prodeje značky dále vzrostou. Vždyť do roku 2022 chce firma podle dříve odhaleného strategického plánu nabízet 15 modelů.
Letošní rok bude ve znamení představení dvou novinek, které však automobilka dosud nespecifikovala. Jednou z nich by každopádně měla být ostrá verze Ferrari 812, naopak připravované SUV Purosangue je stále hudbou až dalších let.
Už na letošní novinky si ale sami zákazníci stejně budou muset počkat, do prodeje se dostanou až v roce 2021. Podobně loni odhalená Roma nebo SF90 Stradale vstoupí na trh až letos.
„Rok 2019 byl skvělý rok, z kvalitativního i kvantitativního hlediska. Ve čtvrtém čtvrtletí byl výkon obzvlášť silný hned u několika metrik. Pokud byl rok 2019 rokem přechodu, bude rok 2020 rokem konsolidace,“ říká generální ředitel Ferrari Louis Camilleri. Vyhlídky firmy jsou pozitivní díky množstvím objednávek na nový model Roma, Camilleri si však zároveň uvědomuje aktuální globální situaci, jako je brexit, koronavirus nebo hrozící daň z luxusu v Kanadě, které můžou výsledky firmy negativně ovlivnit.