Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari loni poprvé překonalo hranici 10.000 prodaných aut. Pro letošek chystá dvě novinky

David Bureš
Diskuze (3)

Prodeje maranellské automobilky meziročně vzrostly o 9,5 % díky růstu osmiválcových i dvanáctiválcových řad.

Ferrari se ve Formuli 1 v posledních letech možná příliš nedaří, o to větších úspěchů dosahuje její divize sériových automobilů. Loni maranellská automobilka poprvé překonala hranici 10.000 prodaných aut. Ještě před lety přitom někdejší vedení značky tvrdilo, že maximem pro rok 2019 bude 9.000 prodaných automobilů, aby byla dostatečně zachována jejich exkluzivita.

Celkem za rok 2019 Ferrari předalo svým klientům 10.131 automobilů, o 9,5 % více než o rok dříve. Dařilo se přitom kompletnímu spektru – prodeje osmiválcových řad meziročně vzrostly o neskutečných 11,2 %, zatímco ty dvanáctiválcové poskočily o 4,6 %.

Konkrétně firma zdůrazňuje vysoce rostoucí dodávky základního modelu Portofino a první předané exempláře F8 Tributo a speciálu Monza SP1/SP2. Z geografického hlediska bodovala oblast Číny, kde přitom jinak prodeje aut klesají. V oblasti Číny, Hong Kongu a Taiwanu prodeje značky o neskutečných 20,3 %. Naopak v Severní a Jižní Americe si Ferrari meziročně pohoršilo o 3,3 %.

Rostoucí prodeje znamenaly také vyšší zisky. Čistý příjem se nakonec zastavil na 3,766 miliardy eur, což je meziroční skok o 10,1 %. Provozní zisk vzrostl o 11 % na 917 milionů eur, díky růstu marže z 24,1 na 24,4 %. To se povedlo díky speciálnímu modelu Monza SP1/SP2 nebo díky žádanější personalizaci aut ze stran zákazníků.

Překonání hranice 10.000 prodaných automobilů v jediném roce přitom neznamená, že by se Ferrari nějak zastavovalo. Ba naopak se dá předpokládat, že v následujících letech prodeje značky dále vzrostou. Vždyť do roku 2022 chce firma podle dříve odhaleného strategického plánu nabízet 15 modelů.

Letošní rok bude ve znamení představení dvou novinek, které však automobilka dosud nespecifikovala. Jednou z nich by každopádně měla být ostrá verze Ferrari 812, naopak připravované SUV Purosangue je stále hudbou až dalších let.

Už na letošní novinky si ale sami zákazníci stejně budou muset počkat, do prodeje se dostanou až v roce 2021. Podobně loni odhalená Roma nebo SF90 Stradale vstoupí na trh až letos.

„Rok 2019 byl skvělý rok, z kvalitativního i kvantitativního hlediska. Ve čtvrtém čtvrtletí byl výkon obzvlášť silný hned u několika metrik. Pokud byl rok 2019 rokem přechodu, bude rok 2020 rokem konsolidace,“ říká generální ředitel Ferrari Louis Camilleri. Vyhlídky firmy jsou pozitivní díky množstvím objednávek na nový model Roma, Camilleri si však zároveň uvědomuje aktuální globální situaci, jako je brexit, koronavirus nebo hrozící daň z luxusu v Kanadě, které můžou výsledky firmy negativně ovlivnit.

David Bureš
Diskuze (3)

Doporučujeme

Avatar - Emel
7. 2. 2020 09:38
Re: Modelová palba loni...
Ono zase ty sporťáky stárnou pomaleji... vem si, že třeba Zondě je 20 let, McLaren F1 je začátek devadesátek...
6. 2. 2020 14:03
Modelová palba loni...
...neměla naprosto obdoby. Je až neskutečné, jak dlouho se daří italům cizelovat F458 a jak F8 Tributo navzdory více než desetiletém základu vypadá moderně, fantasticky a nadčasově. Navíc první testy naznačují, že se řidičské požitky podařilo nejen udržet, ale spíš i vylepšit.
SF90 Stradale je takové LaFerrari pro "masy" a to výkonem i vzhledem. Těším se na první dojmy, zatím jsem o tomto modelu ještě nic pořádného nečetl ani neviděl.

Roma ač představená v nezáživných stříbrných a bílých odstínech, pak v klasických Ferrari barvách funguje lépe než bych čekal. Do toho 812, Lusso, Portofino...

Opravdu široké portfolio ukazující, že makaróni umí, jen je škoda, že až v těch nejvyšších patrech, kam se málokdo podívá.
6. 2. 2020 14:01
Rekordne predaje a zisky
A dalo sa to aj bez SUV.