Ferrari mění firemní strukturu. Kvůli uhlíkové neutralitě
Jistě si ještě pamatujete období, kdy se italská značka vyhýbala slovům jako elektromobilita nebo SUV obloukem. Trh je však neoblomný a Ferrari již podniká kroky k dovršení uhlíkové neutrality.
Strategická oddělení jako produktový vývoj, výzkum, technologie a infrastruktura, nákup a kvalita nebo proces digitální a datové transformace automobilky budou nyní přímo pod vedením generálního ředitele Ferrari Benedetto Vigna. Nová struktura umožní optimalizování procesů uvnitř automobilky a možnost tvoření větších inovací, které budou vzhledem k plánované uhlíkové neutralitě značky do roku 2030 jistě potřeba.
“Chceme dále posouvat hranice ve všech oblastech využitím technologie, a to jedinečným, unikátním způsobem Ferrari,” řekl Vigna. “Naše nová organizace posílí naši schopnost využít příležitostí, které před námi v tomto rychle se vyvíjejícím prostředí máme.”
Vedení značky bylo taktéž posíleno prostřednictvím externích pracovníků, konkrétně již bývalých členů největšího evropského výrobce polovodičů STMicroelectronics. Bývalý šéf výzkumu a vývoje v této firmě, Ernesto Lasandra, bude ve Ferrari zastávat obdobnou pozici. Angelo Pesci, který strávil u polovodičového giganta 20 let, se stane vedoucím nákupu a kvality.
Ze stejné společnosti dorazil v minulém září do Ferrari již zmiňovaný současný generální ředitel Benedetto Vigna. V tomto období prošla automobilka čistkou a zbavila se tří členů vedení včetně technického šéfa Michaela Leiterse. Stopku mu pravděpodobně vystavil racionální pohled na současný automobilový svět se snahou o udržení ikonických dvanáctiválcových motorů Ferrari. Že se jedná o velmi talentovaného člověka, dokazuje fakt, že v období před působením ve Ferrari, které nakonec trvalo sedm let, strávil třináct let v automobilce Porsche na obdobné pozici.
V nové organizaci značky se dočkal povýšení například Gianmaria Fulgenzi, který je nyní hlavním vývojovým ředitelem a zároveň bude slavit 20 let působení v Maranellu. V oddělení digitální a datové transformace automobilky bude ředitelkou Silvia Gabrielli, která ve Ferrari působí od roku 2019 po dřívějším působení ve firmě Microsoft.
Teprve čas ukáže, zda tyto změny přinesou slavné automobilce očekávané výsledky. Nyní se Ferrari soustředí na nejbližší budoucnost a tou je představení historicky prvního SUV značky s názvem Purosangue. Ferrari Purosangue by mělo být představeno v průběhu letošního léta. Ideálně s publikem, což, doufejme, situace v nadcházejících měsících dovolí.
Autor: Dominik Kovář