Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari se brání, nová V6 prý není nijak propojena s Maserati

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Slavná automobilka prý nemá potřebu spolupracovat na něčem podobném, zmínil technický šéf.

Ferrari před časem představilo nový model 296 GTB, pod jehož kapotou se ukrývá zcela nový dvakrát přeplňovaný motor V6. Maserati přitom před časem rovněž představilo dvakrát přeplňovaný motor V6, označovaný jako Nettuno, který bude usazen v novém modelu MC20.

Motor Maserati má sice objem 3000 cm3, zatímco motor Ferrari 2992 cm3, oba však spojuje identické vrtání 88 mm a zdvih 82 mm. Není tedy divu, že se krátce po představení nového Ferrari objevily zvěsti, podle kterých se jedná vlastně o stejný motor. Ostatně nejednalo by se o první sdílení techniky v historii obou značek.

Michael Leiters, technický šéf Ferrari, ovšem v rozhovoru pro britský magazín Autocar uvedl, že spolu nové motor V6 nijak nesouvisí. „Ferrari nikoho nekopíruje, ani si od nikoho nic nebere. Tento zdvih je typický pro motory Ferrari již mnoho let a nemáme potřebu spolupracovat na něčem podobném,“ citují britští kolegové Leiterse.

Jeho slova navíc umocňují dřívější prohlášení společnosti Maserati, která během představení pohonné jednotky Nettuno zdůrazňovala, že jde o „100% motor Maserati“. Mezi motory navíc najdeme i pár výrazných technických odlišností.

Například válce u Ferrari jsou umístěny v úhlu 120 stupňů, zatímco Maserati využilo konstrukci s úhlem 90 stupňů. Objemově nepatrně menší motor Ferrari pak i bez hybridní asistence nabízí dokonce o 33 koní více, než motor Maserati – tedy 663 vs. 630 koní.

Video se připravuje ...

Navíc se sluší zmínit, že Ferrari a Maserati již technicky nejsou součástí jedné společnosti. Zatímco Maserati spadá společně s dalšími třinácti značkami pod křídla společnosti Stellantis, Ferrari se v roce 2016 dokázalo osamostatnit z koncernu FCA. Dnes je většina akcií značky veřejná, část vlastní holdingová společnost Exor N.V. a 10 % drží Pierro Ferrari, druhý a dnes jediný žijící syn Enza Ferrari.

Podle některých informací však Ferrari v posledních měsících využívá upravenou karoserii Maserati Levante, pod kterou testuje techniku svého připravovaného SUV Purosangue. Právě tento model by se přitom mohl stát dalším, který dostane plug-in hybridní motorizaci V6.

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - Dzakobo
13. 7. 2021 15:30
V6 stačí
Ještě mají rezervy, stačí vzít v potaz motory z F1, kde z 1.5T vyloudili +- 1400 k, ovšem při velmi nízké životnosti.
AMG svůj 2.0T vyladilo na 500 Nm, takže produkční sériový 4.0T V6 může dosahovat 1000 Nm, když by tato hodnota vydržela až k 7800 ot./min., dalo by se dosáhnout výkonu přes 809 kW (1100k)...
V6 s rozevřením 120° je správný počin - lépe se chladí motor kolem turba, sníží se těžiště a na klik. hřídeli není potřeba přesazení ojničních čepů = vysoká tuhost kliky :yes:

Nissan u budoucího GT-R by mohl z jejich 3.8T dostat mnohem víc, než dosavadních 600 k (Nismo)...